معرفی کوچک ترین و مجذوب کننده ترین شهرهای روسیه

به گزارش مجله 90 جعبه، شهرهای کوچک روسیه شاید به میزان سن پترزبورگ یا مسکو شناخته شده نباشند و در بین مسافران و جهانگرد ها طرف دار زیادی نداشته باشند. اما جالب است بدانید که این شهرها هم می توانند به میزان شهرهای بزرگ و معروف روسیه زیبا و هیجان انگیز باشند. تنها کافی است که با این شهرها آشنایی داشته و جاذبه های گردشگری آن ها را بشناسید، تا بتوانید از سفر در آن ها لذت ببرید. اگر دوست دارید تا در سفر خود به روسیه از شهرهای کوچک تر این کشور هم بازدید نموده و با جاذبه های گردشگری جالب و منحصر به فرد روسیه آشنا شوید، ادامه این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران را به هیچ عنوان از دست ندهید. در ادامه این مطلب به معرفی 10 تا از شهرهای کوچک روسیه که کمتر شناخته شده اند پرداخته ایم.

معرفی کوچک ترین و مجذوب کننده ترین شهرهای روسیه

کوچک ترین و مجذوب کننده ترین شهرهای روسیه

1- شهر سوزدال روسیه

شهر سوزدال یکی از زیباترین شهرهای باستانی روسیه است که مانند یک موزه بزرگ، با بیش از 300 آثار باستانی و تاریخی که در خود جای داده است، جهانگرد های زیادی را مجذوب خود می نماید. سوزدال تنها یک شهر زیبا نیست و از نظر تاریخی برای روسیه اهمیت زیادی دارد. چرا که در این شهر هیچ اثری از ساختار و معماری معاصر وجود نداشته و وجه تاریخی شهر به خوبی حفظ شده است. تمامی ساختمان ها و بناهایی که در این شهر مشاهده می کنید مربوط به تاریخ و گذشته روسیه است و از این نظر یک مکان گردشگری ایده آل محسوب می گردد. می توانید در این شهر زیبا بافرهنگ و تاریخ روسیه آشنا شده و چند روزی را در روسیه قدیم سپری کنید. شهر سوزدال یکی از شهرهایی است که نشان می دهد این کشور تا حدود زیادی به حفظ ساختار و معماری قدیمی و فرهنگ خود اهمیت می دهد.

جاذبه های گردشگری سوزدال

بعضی از مهم ترین جاذبه های گردشگری سوزدال روسیه شامل موزه های این شهر مانند موزه چوب، موزه صومعه اسپاسو اوفیمنو و کرملین سوزدال می شوند. بافت سوزدال تاریخی است و می تواند به خودی خود یکی از جاذبه های گردشگری این شهر به حساب بیاید.

2- شهرهای کوچک روسیه، پلیوس

یکی از شهرهای کوچک روسیه که در بین جهانگرد ها بیشتر شناخته شده است و گردشگری بالای دارید، شهر پلیوس در این کشور است. اگر تابه حال تصاویر روی کارت پستال های روسیه را دیده باشید که از یک شهر کوچک و زیبا گرفته شده اند، پس حتماً پلیوس را هم دیده اید. این شهر یکی از برترین لوکیشن های عکاسی در روسیه محسوب شده و طبیعت بسیار زیبایی دارد. این شهر از نظر تاریخی، آثار هنری و سایر موارد این چنینی بسیار معروف بوده و به همین علت هم گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. با وجود این که پلیوس نسبت به سایر شهرهای کوچک روسیه کمی شناخته تر شده است، اما باز هم می توانید آرامش بسیاری از این شهر گرفته و از سفر خود در یک محیط آرام لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری پلیوس

در شهر کوچک پلیوس می توانید جاذبه های گردشگری بسیاری را مشاهده کنید که بعضی از معروف ترین آن ها شامل کلیسای رستاخیز، کلیسای ترینیتی و ودنسکایا و تعداد موزه های آثار تاریخی و باستانی شهر می شوند. ساختمان های این شهر و طبیعت آن هم از جمله جاذبه های گردشگری آن هستند.

3- شهر ولادمیر، یکی از شهرهای کوچک روسیه

اگر در پی یکی از شهرهای کوچک روسیه هستید که تلفیقی از سنت و مدرنیته باشد، شهر ولادمیر برترین انتخاب برای شما خواهد بود. در این شهر می توانید در خیابان های سنگ فرش شده قدم زده و از ساختمان هایی که معماری قدیمی و تاریخی روسیه را دارند لذت ببرید. درعین حال می توانید در بازارهای شهر ولادمیر روسیه قدم زده، لباس های سنتی را مشاهده نموده، از صنایع دستی آن ها با قیمت مناسب تهیه نموده یا این که به دکه های غذافروشی این بازار رفته و غذاهای سنتی روسیه را امتحان کنید. یکی از دلایل اصلی که ولادمیر را در بین شهرهای کوچک جهانگردی روسیه قرار داده است، حفظ معماری قرن 12 روسیه در کنار معماری معاصر آن است.

جاذبه های گردشگری ولادمیر

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر کوچک ولادمیر، بازارهای سنتی این شهر هستند. اما در کنار این بازارها می توانید از موزه قدیمی ولادمیر، دروازه های طلایی و صومعه سن دمیتریوس هم تماشا کنید. کلیساها و صومعه های زیادی در این شهر وجود داشته که همگی معماری زیبای قرن 12 روسیه را دارند.

4- شهر سرجیو، یکی از شهرهای زیبا و کوچک روسیه

یکی از شهرهای کوچک روسیه که در نزدیکی مسکو قرار داشته و در فهرست زیباترین شهرهای روسیه هم قرار می گیرد، شهر سرجیو است. یکی از دلایل معروف شدن شهر سرجیو این است که این شهر مرکز مذهبی مسکو محسوب شده و اولین صومعه هم در آن ساخته شده است. اما علاوه بر آن می توانید جاذبه های گردشگری دیگری هم در سرجیو مشاهده کنید. اگر قصد دارید تا در سفر خود به روسیه در مسکو اقامت داشته باشید، می توانید در یک سفر یک روزه سری به سرجیو هم زده و از جاذبه های گردشگری این شهر کوچک لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری سرجیو

بیشتر جاذبه های گردشگری سرجیو شامل صومعه های مختلف و مکان های مذهبی ارتدوکس می شوند. اما در کنار این جاذبه ها می توانید از موزه ملی اسباب بازی و موزه تاریخ هنری سرجیو هم تماشا کنید.

5- شهر زیبا و کوچک ایوانوف در روسیه

شهر ایوانوف روسیه که به نام شهر عروس ها هم شناخته می گردد، یکی دیگر از زیباترین شهرهای کوچک روسیه است. این شهر معماری بسیار زیبایی داشته و می توانید در تمامی سطح شهر از اتمسفر و حال و هوای زنده آن لذت ببرید. اگر به همراه دوستان یا خانواده خود سفر می کنید و در پی یکی از زنده ترین شهرهای کوچک روسیه هستید، پیشنهاد ما به شما ایوانوف است. با وجود این که ایوانوف در فهرست کوچک ترین شهرهای روسیه واقع شده است، اما جاذبه های گردشگری بسیاری از موزه های مختلف گرفته تا پارک ها و شهربازی های زیادی را در خود جای داده است. تمامی اعضای خانواده در هر سنی که باشند می توانند در این شهر نهایت لذت را ببرند.

جاذبه های گردشگری ایوانوف

موزه پنبه ایوانوف، موزه تاریخ ایوانوف، باغ وحش و شهربازی ایوانوف تنهای تعدادی از جاذبه های گردشگری این شهر هستند. علاوه بر آن می توانید از ساختمان های قدیمی با معماری زیبا و قدیمی روسیه هم در این شهر تماشا کنید.

6- پرسلاول از جمله شهرهای کمتر شناخته شده روسیه

در شهر پرسلاول که یکی از شهرهای کوچک روسیه است می توانید در خیابان های سنگ فرش شده قدم زده و از خانه های چوبی با معماری منحصر به فرد تماشا کنید. این شهر کوچک که در پشت یک دریاچه ساخته شده است، یکی از زیباترین چشم اندازهای طبیعی را برای شما به ارمغان آورده و می توانید چشم انداز ای مانند یک تابلوی نقاشی را روبه روی خود مشاهده کنید. در این شهر هم می توانید عناصر تاریخی و هم عناصر مدرنی از معماری روسیه را مشاهده کنید. یکی از دلایلی که شهر پرسلاول در بین مسافران معروف شده است، غذاهای خوشمزه و بی نظیر این شهر است.

جاذبه های گردشگری پرسلاول

یکی از برترین جاذبه های گردشگری پرسلاول، طبیعت زیبا و خیره کننده آن است. اما علاوه بر بازدید از طبیعت می توانید از موزه آهن، پارک ملی چشمه پلشچیوف و صومعه های زیبا با معماری قدیمی و مدرن بازدید کنید.

7- شهر کوچک اوگلیش روسیه

اوگلیش که بر روی یکی از بزرگ ترین رودخانه های جهان، یعنی رودخانه ولگا ساخته شده است، یکی از زیباترین شهرهای کوچک روسیه و مکانی مناسب برای آشنایی بافرهنگ و تاریخ روسیه است. در این شهر می توانید نمایی بسیار زیبا از رودخانه ولگا و طبیعت اطراف آن داشته باشید و همین طور از بعضی از معروف ترین و تماشای ترین کلیساهای روسیه هم تماشا کنید. بسیاری از خانه های شهر اوگلیش، خانه های چوبی با معماری قدیمی روسیه هستند.

جاذبه های اوگلیش

بعضی از مهم ترین و معروف ترین مکان های تماشای اوگلیش شامل کرملین اوگلیش، موزه میتولوژی و خرافات، رودخانه ولگا و بعلاوه کلیساهای معروفی مانند کلیسای سن دیمیتری می شوند.

8- شهر مایشکین در روسیه

یکی دیگر از شهرهای کوچک روسیه که در نزدیکی رودخانه ولگا ساخته شده است، شهر مایشکین است. اطراف این شهر با یک جنگل کاج بزرگ احاطه شده و چشم انداز ای خیره کننده دارد. در این شهر می توانید از بعضی از زیباترین موزه ها، صومعه ها و ساختمان ها تماشا کنید. بیشتر خانه های مایشکین چوبی و سنگی هستند و معماری قدیمی خود را حفظ نموده اند. بعلاوه اگر در پی یکی از برترین شهرهای روسیه برای عکاسی باشید هم مایشکین یکی از برترین گزینه ها برای شما خواهد بود.

جاذبه های مایشکین

یکی از عجیب ترین و منحصر به فردترین موزه های جهان، یعنی موزه موش در مایشکین واقع شده است. اما علاوه بر آن می توانید از پارک های ملی و سایر موزه های تاریخی این شهر مانند موزه والنکی و موزه قوم نگاری ملی روسیه هم بازدید کنید.

9- شهر اسو از جمله شهرهای زیبای روسیه

اسو یکی از روستاهای بزرگ یا شهرهای کوچک روسیه است که به علت داشتن زیباترین منظره ها طبیعی در روسیه شناخته می گردد. این شهر تا سن پترزبورگ حدود 7 تا 10 ساعت با خودروی شخصی فاصله داشته و جاده ای بسیار زیبا اما طولانی دارد. در این شهر زیبا می توانید از موزه مردم شناسی، موزه تاریخ طبیعی و بسیاری منطقه ها زیبای دیگر تماشا کنید. اندازه جهانگرد ها و گردشگرانی که به این شهر می آیند تقریباً زیاد بوده و از جمله زیباترین و معروف ترین شهرهای کوچک روسیه محسوب می گردد.

جاذبه های گردشگری اسو

در شهر کوچک اسو در روسیه می توانید از موزه هایی مانند موزه خرس ها، پیست های اسکی، زمین های مخصوص سوارکاری و بسیاری تفریحات دیگر لذت ببرید. اما مهم ترین جاذبه گردشگری این شهر طبیعت زیبای آن است. در این شهر می توانید از چشمه های آب گرم، مراتع سرسبز و بسیاری جاذبه های دیگر تماشا کنید.

10- شهرهای کوچک روسیه، شهر تومسک

شهر تومسک یکی از زیباترین و قدیمی ترین شهرهای سیبری در روسیه است که قدمت آن به 420 سال پیش می رسد. این شهر یک شهر آرام و بسیار زیباست که با وجود کوچک بودن، خانه تعداد زیادی از دانشگاه های برتر روسیه هم است. هنگام بازدید از تومسک، می توانید از ساختمان قدیمی دانشگاه های روسیه تماشا نموده، به بازدید از بسیاری از ساختمان های مدرن این شهر رفته و از بازارها و مراکز خرید هم تماشا کنید.

جاذبه های گردشگری تومسک

در تومسک روسیه می توانید از جاذبه های گردشگری بسیاری مانند تئاتر عروسک خیمه شب بازی، موزه تاریخ تومسک، مجسمه های مشاهیر و شخصیت های افسانه ای، کمپ باغ، میدان نووسوبورنایا و بسیاری ساختمان های دیگر هم تماشا کنید.

سفر به روسیه با خبرنگاران

در این مطلب با بعضی از زیباترین و تماشای ترین شهرهای کوچک روسیه آشنا شدیم. هر کدام از این شهرها، مکان های گردشگری و جاذبه های مخصوص به خود را دارند. اما بیشتر این شهرهای کوچک در روسیه، به علت حفظ معماری و بافت تاریخی خود شناخته شده اند. اگر می خواهید که بافرهنگ مردم محلی و تاریخ روسیه بیشتر آشنا شده و در سفر به این کشور با مردم محلی و سنتی آن بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم که حتماً به شهرهای کوچک این کشور سفر کنید. برای آشنایی با سایر شهرهای روسیه، جاذبه های گردشگری و فرهنگ این کشور، سایر مطالب خبرنگاران را از دست ندهید. لازم به ذکر است که در تمامی این شهرهای کوچک روسیه، اقامتگاه های بسیاری وجود داشته که می توانید با تماس با خبرنگاران ، آن ها را برای سفر خود رزرو کنید.

سؤالات متداول

1- زیباترین شهر روسیه کجاست؟

هر کدام از شهرهای کوچک و بزرگ روسیه جاذبه های گردشگری خاص خود را دارند، اما بعضی از زیباترین این شهرها شامل مایشکین و سرجیو می شوند.

2- روسیه چند شهر دارد؟

روسیه کشور بزرگی است که حدود 1100 شهر و روستا را در خود جای داده. هر کدام از شهرها و روستاهای روسیه، جاذبه های گردشگری و تماشای های مخصوص به خود را دارند.

3- قدیمی ترین شهر روسیه کدام است؟

شهر دربنت با حدود 5000 سال قدمت، به احتمال زیاد قدیمی ترین شهر روسیه است.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2240

به "معرفی کوچک ترین و مجذوب کننده ترین شهرهای روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کوچک ترین و مجذوب کننده ترین شهرهای روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید