آزمون زبان انگلیسی دولینگو؛ رقیب نو تافل و آیلتس

به گزارش مجله 90 جعبه، اگر به دنیای زبان ها و زبان آموزی عشق می ورزید، حتما نام Duolingo را شنیده اید؛ حتی شاید اپلیکیشن آن را روی تلفن هوشمند خود نصب نموده اید و هر روز با آن به تمرین زبان می پردازید. دولینگو (Duolingo) که تلفظ صحیح آن دوئولینگوست، وبسایت و اپلیکیشن کاربردی و بسیار مفیدی است که برای تسهیل فرایند زبان آموزی طراحی شده است. ما در این مطلب کاری به ویژگی های مفید آن نداریم و منحصرا بر آزمون زبان انگلیسی آن تمرکز می کنیم.

آزمون زبان انگلیسی دولینگو؛ رقیب نو تافل و آیلتس

آزمون زبان انگلیسی دولینگو (DET) چیست؟

برای سنجش مهارت های زبان انگلیسی آزمون های مختلفی وجود دارد که تافل و آیلتس معروف ترین و محبوب ترین آنها هستند. بیشتر دانشگاه های جهان برای پذیرش دانشجو نمره زبان انگلیسی می خواهند و حدنصاب معینی را برای نمرات آیلتس یا تافل معین می نمایند. اخیرا هم معدودی از دانشگاه ها نتیجه ازمون زبان انگلیسی دولینگو را پذیرفته اند. آزمون زبان انگلیسی Duolingo آزمون مبتنی بر کامپیوتر و انطباقی یا adaptive است که سطح زبان انگلیسی افرادی که زبان انگلیسی زبان مادری شان نیست را می سنجد. اگر برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا از این آزمون استفاده می کنید می توانید در هر دوره 30 روزه نهایتا دو بار در این آزمون شرکت کنید.

منظور از انطباقی بودن آزمون چیست؟

یعنی آزمون پرسش به پرسش جلو می رود. در یک آزمون انطباقی هر پرسش بر اساس عملکرد داوطلب در پرسش قبلی در برابر وی ظاهر می گردد. برای نمونه اگر به پرسش ها پاسخ درست بدهید، پرسش ها یکی پس از دیگری دشوارتر می گردد. مادام که به پرسش ها پاسخ درست بدهید سطح دشواری پرسش ها هم افزایش خواهد یافت. اما از سوی دیگر اگر به پرسشی پاسخ غلط بدهید سطح دشواری کاهش می یابد تا شما مجددا توانایی ارائه پاسخ درست به پرسش ها را بیابید و الی آخر. همه این نکات برای سنجش دقیق توانایی های زبانی شما اندیشیده شده اند.

آزمون انگلیسی دولینگو چگونه است؟

این آزمون را به سه بخش می توان تقسیم نمود:

  1. راه اندازی سریع. در اینجا رهنمودهایی در خصوص مقررات و شرایط وضع شده به وسیله Duolingo ارائه شده است (مجموعا 10 دقیقه زبان می برد و نمره ای ندارد)؛
  2. پرسش های انطباقی. این همان آزمون اصلی است - در این آزمون مهارت های شنیداری، گفتاری، نوشتاری و قرائت شما سنجیده می گردد و به شما نمره داده خواهد شد (25 دقیقه)؛
  3. مصاحبه ویدئویی و نمونه ای از نگارش شما - در اینجا از شما خواسته می گردد که به چند پرسش که پاسخ قطعی ندارد پاسخ دهید. این بخش نمره ای ندارد اما پاسخ های شما به سازمان های مربوطه ای که نمرات شما را دریافت می نمایند ارسال خواهد شد (10 دقیقه). گفتنی است که عملکرد شما در پرسش های آزمون پرسش هایی که از شما برای نگارش و مصاحبه ویدئویی پرسیده می گردد را معین خوهد کرد.

هدف از طرح این پرسش ها این است که دانش شما نسبت به واژگان انگلیسی، دستور زبان انگلیسی، تلفظ واژگان انگلیسی، لحن صحیح در بیان واژگان، توانایی خواندن و نوشتن و درک مطلب شنیداری است. ظاهر شدن پرسش ها در هر یک از این مهارت ها، به غیر از دو پرسش آخر نظم و ترتیب خاصی ندارد و کاملا تصادفی است؛ دو پرسش آخر شامل یک پاسخ تشریحی طولانی (بین 50 تا 100 کلمه) و یک پاسخ شفاهی (30 تا 90 ثانیه) می شوند.

مصاحبه ویدئویی دولینگو چگونه است؟

این آخرین بخش آزمون دولینگوست و شما دو وظیفه در اینجا دارید: یکی اینکه به صورت شفاهی به موضوع انتخابی خود در حد 1 تا 3 دقیقه پاسخ دهید (و پاسخ شما به صورت ویدئویی ضبط می گردد) و دوم اینکه به موضوع منتخب خود در حد 3 تا 5 دقیقه پاسخی کتبی دهید. برای هر یک از این کارها 30 ثانیه زمان برای خواندن و انتخاب موضوع و برنامه ریزی جهت ارائه پاسخ در اختیار خواهید داشت. همانطور که بیان شد این بخش فاقد نمره است اما پاسخ های شما به نهادهای مربوطه ای که نمرات شما را دریافت می نمایند ارسال خواهد شد.

قوانین آزمون انگلیسی دولینگو

از آنجا که این آزمون را در منزل انجام می دهید و Duolingo باید از عدم تقلب شما در این آزمون مطمئن باشد قوانین زیادی هم وضع نموده است! شما باید در اتاقی پرنور تنها باشید؛ گوش هایتان کاملا معین باشد (مو آنها را نپوشانده باشد)؛ نباید عینک آفتابی یا هدفون بهره ببرید و حق استفاده از قلم و کاغذ هم ندارید. همه این مقررات برای اطمینان از عدم تقلب شرکت نماینده تدبیر شده اند. شما باید تمام این مقررات را رعایت کنید و اگر حتی یک مورد را هم رعایت نکنید (و مثلا از تلفن همراه خود بهره ببرید یا نوت برداری کنید) دولینگو شما را از شرکت مجدد در آزمون منع خواهد نمود.

شاید این پرسش در فکر شما ایجاد شده که چه کسی از تقلب من با خبر می گردد؟ به محض اینکه آزمون آغاز شد نرم افزار آزمون صفحه نمایش شما را ضبط می نماید؛ بعلاوه این نرم افزار دارای پروتوکل هایی است که خروج از مرورگر یا باز کردن تب نو را تشخیص می دهد. همانطور که در مقررات آزمون زبان انگلیسی Duolingo صریحا اعلام شده است دولینگو این حق را برای خود محفوظ می داند که در صورت صلاحدید، آزمون شما را تایید نکند یا حتی نتایج آزمون های قبلی شما را باطل اعلام کند بی اینکه پولتان را استرداد کند. بسته به شدت تخلف و تقلب شرکت نمایندگان ممکن است از شرکت مجدد به صورت دائمی محروم شوند.

نحوه نمره دهی در آزمون انگلیسی Duolingo

در این آزمون از 10 تا 160 به شرکت نماینده نمره داده می گردد. نمرات در 5 سطح، دانش و مهارت شرکت نماینده را معین می نماید:

توانایی ها

سطح CEFR

نمره

· توانایی درک واژگان و عبارات ابتدایی انگلیسی

· توانایی درک اطلاعات ساده و رساندن مفهوم خود در موقعیت های آشنا

A1/A2

10 تا 55

· توانایی درک نکات اصلی سخن یا متن ملموس در خصوص مطالب روزمره زندگی و کار

· توانایی شرح در خصوص اهداف، تجربیات، نظرات و آرزوها که اغلب با مکث و دست پاچگی همراه است

B1

60 تا 85

·توانایی بیان اهداف خود حتی در موضوعات ناآشنا

· توانایی درک نکات اصلی سخن و متن انتزاعی و ملموس

· توانایی تعامل نسبتا آسان با افرادی که سطح زبان بالا دارند

B2

90 تا 115

· توانایی درک انواع متون و سخنان گفتاری که شامل اصطلاحات تخصصی هم می گردد

· توانایی درک زبان استعاری، کنایه ای و اصطلاحات عامیانه

· توانایی به کار بردن زبان به طور موثر در بیشتر موقعیت های اجتماعی، دانشگاهی و حرفه ای

C1/C2

120 تا 160

کالج هایی که آزمون زبان انگلیسی Duolingo را می پذیرند

از تاریخ اکتبر 2019 بسیاری از نهادهای آموزش عالی (بالغ بر 380) نتایج این آزمون را به جای تافل می پذیرند؛ از جمله:

در ایالات متحده دانشگاه های Yale، Columbia، Duke، UVA، NYU

در اتریش دانشگاه Module

در فرانسه بیزنس اسکول Audencia، Grenoble Ecole de Management و دانشکده مدیریت IESEG

در کانادا بسیاری از دانشگاه ها منجمله

  • Canada College
  • Acsenda School of Management
  • Alberta University of the Arts، Collège Universel
  • Concordia University - Montreal
  • Bishops University
  • Brandon University
  • Brock University
  • Dalhousie University

و …

در ایتالیا کالج آمریکایی رم و Università Cattolica del Sacro Cuore

در بلژیک دانشگاه های KdG University of Applied Sciences - Applied IT Programme، KdG University of Applied Sciences - Multimedia & Communication Technology Programme، KdG University of Applied Sciences and Arts - BBM-International Business Programme و Vesalius College

گفتنی است که هر روز مراکز آموزشی بیشتری به فهرست فوق اضافه می شوند، برای آنالیز مرکز آموزشی مورد نظر خود میتوانید به سایت دولینگو مراجعه بفرمایید.

تفاوت آزمون DET با تافل و آیلتس

  • بر خلاف تافل، شما می توانید در خانه و منزل با آسایش در این آزمون شرکت کنید؛ تنها اتاقی پرنور و آرام، و اینترنتی قابل اعتماد احتیاج خواهید داشت.
  • این آزمون مقرون به صرفه تر از تافل و آیلتس است (حدود 50 دلار آمریکا هزینه دارد) و شما می توانید نتایج آزمون را با تعداد نامحدودی از کالج ها و دانشگاه ها به اشتراک بگذارید. این در حالی است که اگر بخواهید نمرات آزمون تافل خود را به بیش از 4 دانشگاه ارسال کنید به ازای هر کالج یا دانشگاه باید 20 دلار بپردازید.
  • آزمون دولینگو 45 دقیقه طول می کشد ولی آزمون های آیلتس و تافل تا سه ساعت به طول می انجامند.

گفتنی است که آزمون آنلاین آیلتس با نام آیلتس ایندیکاتور برای دوره بحران فعال شده است.

راهنمای ویدیویی آزمون آنلاین دولینگو

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1706

به "آزمون زبان انگلیسی دولینگو؛ رقیب نو تافل و آیلتس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون زبان انگلیسی دولینگو؛ رقیب نو تافل و آیلتس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید