شروع مرمت مدرسه تاریخی شریعتی زنجان

به گزارش مجله 90 جعبه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از شروع مرمت و سامان دهی مدرسه شریعتی استان در راستای اجرای طرح احیاء و باززنده سازی این اثر ارزشمند تاریخی اطلاع داد.

شروع مرمت مدرسه تاریخی شریعتی زنجان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمانهای قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند امروز چهارشنبه 3 اردیبهشت گفت: با عنایت به اجرای پروژه ای مرمتی در سطح استان، در این راستا پروژه مرمت و بازسازی مدرسه تاریخی شریعتی از نیمه اول اردیبهشت ماه شروع شد.

او اضافه کرد: مدرسه شریعتی بخشی از میراث و هویت مردم شهر زنجان به شمار می رود و با توجه به نوع معماری، اقدام های حفاظتی برای احیا و جلوگیری از تخریب آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان توضیح داد: این بنا در سال 1379 در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده و هرگونه مرمت، بازسازی و احیاء در تغییر و تعمیرات این بنا با نظر اداره کل استان انجام می گردد.

او یکی از دلایل ماندگار شدن این مدرسه را قدمت آن مطرح نمود و اضافه کرد: تعداد فارغ التحصیلان این مدرسه از دیگر دلایل ماندگاری آن محسوب می گردد.

احداث دبیرستان شریعتی در زمان پهلوی اول در سال 1312 شروعشده و در سال 1314 از این بنا بهره برداری شده است. مدرسه شریعتی با تأیید شورای عالی آموزش وپرورش در سال 1393 جزو مدارس ماندگار در سطح کشور نهاده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 799

به "شروع مرمت مدرسه تاریخی شریعتی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرمت مدرسه تاریخی شریعتی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید