آموزش تصویری و گام به گام حذف و غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام

به گزارش مجله 90 جعبه، اینستاگرام شبکه اجتماعی هم رسانی عکس و ویدئو است که کوین سیستروم و مایک کرایگر آن را بنیان نهادند و هم اکنون شرکت فیس بوک مالکیت آن را برعهده دارد. این نرم افزار این امکان را به کاربران خود می دهد که عکس ها و ویدئو های خود را در دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، تامبلر و فلیکر همرسانی نمایند. کاربران هم چنین می توانند از فیلتر های دیجیتال برای تصاویرشان استفاده نمایند. این قابلیت ها به همراه رایگان بودن استفاده از آن باعث شده است تا این شبکه اجتماعی به یکی از محبوب ترین رسانه ها در فضای مجازی تبدیل گردد.

آموزش تصویری و گام به گام حذف و غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام

اما این محبوبیت همواره به معنای لذت دائمی از حضور در این شبکه اجتماعی نیست و گاهی بعضی افراد بنا به دلایل مختلفی همچون مسائل شخصی و یا عمومی تصمیم به ترک این شبکه می گیرند. اما ترک این شبکه اجتماعی معنای مختلفی دارد، به این معنی که آیا شما قصد دارید اکانت خود را به طور کامل حذف کنید و یا اینکه می خواهید به طور موقت آن را غیر فعال کنید. برای هر یک از این کار ها شما باید موارد مهمی را مد نظر داشته باشید و پیش از چنین اقداماتی باید از بعضی شرایط مطلع باشید. در اینجا ما به صورت گام به گام و به زبانی ساده، تمام آنچه را که درباره حذف یا غیر فعال کردن اینستاگرامی خود لازم دارید، به شما آموزش خواهیم داد.

نکاتی مهم پیش از حذف اکانت اینستاگرام

اولین نکته ای مهمی که پیش از حذف اکانت اینستاگرام باید بدانید این است که پس از پاک کردن اکانت، دسترسی به تمامی تصاویر، ویدئو ها، کامنتها، لایک ها، دوستان، پیام های دایرکت، دنبال نمایندگان و دیگر اطلاعات شما و بازیابی دوباره اکانت غیرممکن خواهد بود حتی توسط اینستاگرام. نکته دوم این است که پس از حذف اکانت دیگر نه شما و نه هیچ کس دیگری قادر به ساخت اکانتی با همان نام کاربری نخواهد بود. در ضمن دیگر نمی توانید با آدرس ایمیلی که برای ساخت این اکانت استفاده نموده اید اکانت دیگری بسازید. اگر قصد استفاده مجدد از همان ایمیل را دراید در بخش Edit Profile در صفحه پروفایل خود نسبت به حذف و یا تغییر آن به یک ایمیل (حتی ایمیل غیرمعتبر) اقدام کنید؛ بنابراین اگر قصد ندارید تا به این شکل با اکانت اینستاگرام خود خداحافظی کنید، می توانید آن را به صورت موقت غیر فعال کنید.

حذف دائمی اکانت اینستاگرام

اینستاگرام یک نرم افزار مالکیتی است و برای سیستم های عامل آی اواس، اندروید و مایکروسافت ویندوز در دسترس است. به عبارت دیگر اکانت اینستاگرام رای می توان هم بر روی گوشی های هوشمند و هم بر روی کامپیوتر های خانگی و لب تاپ، راه اندازی کرد؛ بنابراین حذف اکانت اینستاگرام را به دو شیوه، یعنی به وسیله گوشی و به وسیله مرورگر می توان انجام داد.

الف) حذف دائمی اکانت اینستاگرام به وسیله اپلیکیشن

در ابتدا امکان اینکه از داخل خود اپلیکیشن اینستاگرام گوشی اکانت خود را حذف کنید فراهم نبود، به همین دلیل باید به وسیله سایت instagram برای حذف اکانت اینستاگرام خود اقدام میکردید. اما در آپدیت های جدیدتر این نرم افزار امکان حذف اکانت از داخل خود برنامه فراهم شده است که در ادامه می توانید به ترتیب مراحل آن را مشاهده نمایید.

گام اول: نرم افزار اینستاگرام را در صفحه گوشی خود پیدا نموده و وارد حساب کاربری خود بشوید. با ورود به حساب کاربری خود به پایین صفحه اکانت خود نگاه کنید. در گوشه سمت راست از منوی پایین صفحه اکانت خود، بر روی گزینه پروفایل خود (عکس پروفایل خود) کلیک کنید (مطابق تصویر ذیل).

گام دوم: با کلیک بر روی عکس خود وارد صفحه پروفایلتان می شوید. در گوشه سمت راست و بالای پروفایل خود علامت (☰) را مشاهده خواهید کرد. بر روی آن کلیک کنید و نماد چرخ دنده یا همان settings را پیدا نموده و بر روی آن کلیک کنید (مطابق تصویر ذیل). این کار شما را به صفحه تنظیمات اینستاگرام منتقل می نماید.

گام سوم: با ورود به بخش تنظیمات اینستاگرام، شما با امکانات مختلفی روبرو خواهید شد، ولی شما باید گزینه help را پیدا نموده و بر روی آن کلیک کنید (مطابق تصویر ذیل).

گام چهارم: با فشردن گزینه help شما با زیرمجموعه تنظیمات این بخش روبرو خواهید شد که شما باید گزینه help center را انتخاب کنید (مطابق تصویر ذیل).

گام پنجم: بعد از اینکه بر روی help center کلیک کردید وارد صفحه مروگر اینستاگرام خواهید شد. در این صفحه گزینه managing your account را بیابید و بر روی آن کلیک کنید (مطابق تصویر ذیل).

گام ششم: با ورود به صفحه managing your account به سراغ گزینه delete your account (گزینه دوم) بروید و بر روی آن کلیک کنید (مطابق تصویر ذیل)

گام هفتم: با کلیک بر روی گزینه delete your account، دو گزینه در برابر شما ظاهر می گردد که شما باید گزینه دوم یعنی ?How do I delete my account را انتخاب کنید و بر علامت تیک کنار آن کلیک کنید. (مطابق تصویر ذیل)

گام هشتم: با انتخاب گزینه ?How do I delete my account وارد صفحه ای می شویم که گزینه ای با عنوان the Delete Your Account page به رنگ آبی و به صورت پررنگ دارد (مطابق تصویر ذیل). با کلیک بر روی این گزینه به مرحله نهایی حذف دائمی اکانت اینستاگرام خود نزدیک می شوید.

گام نهم: در این مرحله باید وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید. نام کاربری (یا آدرس ایمیل) و رمز عبور خود را وارد کنید، سپس روی گزینه Log in کلیک کنید (مطابق تصویر ذیل).

گام دهم: با ورود به حساب کاربری خود با گزینه ای روبرو می شوید که دلیل حذف اکانت شما را می پرسد. روی منوی کشویی ضربه بزنید و دلیل حذف حساب خود را انتخاب کنید (مطابق تصویر ذیل). اگر نمی خواهید دلیلی بیان کنید، چیز دیگری را انتخاب کنید.

گام یازدهم: در پایین همان صفحه گزینه وجود دارد که از شما می خواهد رمز حساب کاربری خود را وارد کنید. رمزعبور خود را دوباره وارد کنید. یک بار دیگر گذرواژه تان را در قسمت متن قرار دهید تا تأیید کنید که می خواهید به طور دائمی حساب خود را حذف کنید (مطابق تصویر ذیل).

گام دوازدهم: در ادامه شما باید بر کادر قرمز رنگ Permanently delete my account کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه، پنجره ای باز می گردد که از شما می خواهد حذف دائمی و نهایی اکانت خود را تأیید کنید که با تأیید آن اکانت اینستاگرام شما به طور دائمی حذف خواهد شد (مطابق تصویر ذیل).

ب) حذف دائمی اکانت اینستاگرام به وسیله مرورگر وب

گام اول: در ابتدا به وسیله جستجوگر اینترنت خود صفحه حذف اکانت اینستاگرام (Delete Your Account) را پیدا نموده و وارد آن شوید.

گام دوم: در این مرحله وارد صفحه ای میشوید که باید نام حساب کاربری و رمز اکانتی که قصد دارید حذف کنید را وارد کنید و سپس Log in را انتخاب کنید (مطابق تصویر ذیل). البته اگر قبلا به وسیله مرورگر وارد حساب اینستاگرام خود شده باشید این صفحه را مشاهده نمی کنید و مستقیم وارد مرحله بعد میشوید.

گام سوم: در این مرحله وارد صفحه ای خواهید شد که اینستاگرام دلیل پاک کردن حساب کاربری را از شما میپرسد (Why are you deleting your account) که شما می توانید یکی از گزینه ها را انتخاب کنید (مطابق تصویر ذیل).

گام چهارم: در همان صفحه و پس از انتخاب دلیل حذف اکانت خود، پایین تر از آن گزینه To continue , please re-enter your password را خواهید دید که از شما می خواهد رمز حساب کاربری خود را وارد کنید (مطابق تصویر ذیل).

گام پنجم: پس از وارد کردن رمز حساب کاربری خود، باید بر روی کادر قرمز رنگ Permanently delete my account کلیک کنید که در همان صفحه وجود دارد (مطابق تصویر ذیل).

گام ششم: در این مرحله پنجره ای برای شما باز می گردد که اینستاگرام از شما میپرسد آیا مطمئن هستید که می خواهید اکانت خود را پاک کنید و شما باید گزینه OK را انتخاب کنید (مطابق تصویر ذیل). بدین طریق شما تأیید می کنید که اکانت اینستاگرامی شما برای همواره حذف گردد.

گام هفتم: اگر شما تمام مراحل را درست انجام داده باشید، پیام! Your account has been removed. We,re sorrt to see you go برای شما ظاهر میگردد که یعنی حساب شما برای همواره پاک شده است (مطابق تصویر ذیل).

غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام

گاهی اوقات حس می کنید که بیش از اندازه در شبکه های مجازی غرق شده اید، اما از طرف دیگر نمی خواهید که به طور کامل با این رسانه ها و به ویژه اکانت اینستاگرامی محبوب خود قطع رابطه کنید. در واقع شما فقط احساس می کنید که احتیاج به کمی استراحت و دور شدن از هیاهوی شبکه های مجازی دارید. برای این کار راه چاره ساده ای وجود دارد و آن این است که اکانت اینستاگرامی خود را به صورت موقت غیر فعال و یا به اصطلاح deactivate Instagram account کنید. در اینجا ما به زبان ساده و گام به گام شیوه غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام را آموزش خواهیم داد.

گام اول: به وب سایت اینستاگرام (https://www.instagram.com) مراجعه نموده و وارد حساب کاربری خود شوید (مطابق تصویر ذیل).

گام دوم: با ورود به حساب کاربری خود به پایین صفحه اکانت خود نگاه کنید. در گوشه سمت راست از منوی پایین صفحه اکانت خود، بر روی گزینه پروفایل خود (عکس پروفایل خود) کلیک کنید (مطابق تصاویر قبل).

گام سوم: با کلیک بر روی عکس خود وارد صفحه پروفایلتان می شوید. در این صفحه گزینه edit Profile را پیدا نموده و بر روی آن کلیک کنید (مطابق تصویر ذیل).

گام چهارم: در پایین صفحه جدید با جمله آبی رنگ Temporarily disable my account را خواهید دید که باید بر روی آن کلیک کنید (مطابق تصویر ذیل).

گام پنجم: در این مرحله اینستاگرام از شما دلیل غیر فعال کردن اکانت را می پرسد که شما باید یک گزینه را انتخاب کنید. در پایین همان سوال، شما باید رمز حساب کاربری خود را وارد کنید. پس وارد کردن رمز، در همان پایین صفحه با کادر آبی رنگ Temporarily disable my account روبرو خواهید شد که باید بر روی آن کلیک کنید (مطابق تصویر ذیل). در ادامه اینستاگرام از شما می خواهد تا غیر فعال کردن اکانت خود را تأیید کنید که شما باید بر روی گزینه OK کلیک کنید و بعد از کلیک بر روی این گزینه اکانت اینستاگرام شما غیر فعال خواهد شد.

چگونه اکانت اینستاگرامی خود را دوباره فعال کنیم؟

بعد از طی مراحل بالا اکانت شما غیبرطرفال شده و صفحه شما برای دیگران در دسترس نخواهد بود. در این صورت اگر به صفحه شما مراجعه نمایند پست های منتشر شده نیز نمایش داده نخواهد شد. حال برای فعال کردن اکانت اینستاگرام کافی است یک بار نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نموده و مجددا وارد اکانت شوید تا از حالت دی اکتیو خارج شده و مجددا فعال گردد.

چرا ممکن است اکانت اینستاگرامی ما غیبرطرفال نگردد؟

ممکن است به دلایل خاصی شما پیروز نشوید که حساب خود را غیبرطرفال کنید. مهمترین دلایل آن عبارتند از:

با اکانت خود در دستگاه های زیادی وارد شده اید: گوشی، سیستم، تبلت، بلواستکز و.. اگر در همه آن ها اینستاگرام فعالی دارید، برای غیبرطرفال کردن حساب خود، ابتدا باید رمز عبورتان را تغییر دهید. این کار باعث می گردد به طور اتوماتیک از بقیه دستگاه ها خارج شوید.

بیش از اندازه حساب خود را غیر فعال نموده اید: برای غیبرطرفال کردن اکانت، محدودیتی وجود دارد، اگر از این محدودیت رد شده باشید، برای مدتی نمی توانید حساب خود را غیر فعال کنید.

کوکی مرورگر: ممکن است در زمان غیبرطرفال کردن حساب به پروفایل اصلی خودتان منتقل شوید. اگر چنین اتفاقی افتاد، یعنی مشکل در کوکی مرورگر شما است. برای برطرف این مشکل Control + shift + delete را به طور همزمان نگه دارید و با زدن تیک گزینه Cookies and other site data بر روی کادر آبی Clear Browsing Data کلیک کنید. یا اینکه می توانید خیلی ساده مرورگر خودتان را عوض کنید.

چگونه اطلاعاتمان را از اکانت اینستاگرامی خود بازیابی کنیم؟

شما برای رهایی از اینستاگرام دو گزینه اصلی پیش رو دارید: حذف کردن یا غیر فعال کردن حساب کاربری. حذف کردن باعث می گردد تا حساب کاربری شما برای همواره از بین برود؛ بنابراین، پروفایل، تصاویر، فیلم ها، نظرات، لایک ها و دنبال نمایندگان شما کاملاً حذف خواهند شد و دیگر قابل دسترس نخواهند بود.

در مقابل، غیبرطرفال کردن باعث پنهان شدن حساب کاربری تا زمان فعال سازی مجدد آن به وسیله ورود به حساب می گردد. ممکن است فعلا انگیزه لازم برای ادامه فعالیت در این شبکه اجتماعی را نداشته باشید، ولی نخواهید اطلاعات شما در آن حذف گردد و بخواهید آن ها را برای روز مبادا نگه دارید؛ در این صورت بعداً قادر خواهید بود تا در صورت لزوم بازهم حساب کاربری را فعال کنید و فعالیت خود را از سر بگیرید.

قبل از آن که حساب کاربری خود را حذف یا غیر فعال کنید، دقایقی را به دانلود اطلاعاتتان اختصاص دهید. اگر بخواهید حساب کاربری را به طور کامل حذف کنید، این تنها راهی است که بعداً می توانید به عکس یا فیلم یا نظر ارسال شده خود در اینستاگرام دسترسی داشته باشید. برای دانلود اطلاعاتتان از اکانت اینستاگرامی خود نیز هم به وسیله نسخه اپلیکیشن می توانید اقدام کنید و هم به وسیله مرورگر وب. لازم به یاداوری است که گاه شما قصد غیر فعال کردن و یا حذف اکانت اینستاگرامی خود را ندارید اما می خواهید بعضی از اطلاعات خود مثلاً پیام های حذف شده خود را بازیابی کنید. برای بازیابی این اطلاعات نیز از همین روش های ذیل باید اقدام کنید و اطلاعات مورد احتیاج و یا حذف شده خود را بازیابی کنید.

الف) دانلود اطلاعات از اپلیکیشن اینستاگرام

1. ابتدا وارد حساب کاربری خود شده و به وسیله عکس پروفایل خود در قسمت راست و پایین صفحه به پرفایل خود منتقل گردد.

2. در صفحه پروفایل خود بر روی منوی به شکل سه خط (☰) در قسمت بالا و راست صفحه کلیک کنید.

3. گزینه Settings را را بیابید و بر روی آن کلیک کنید.

4. سپس گزینه Security را پیدا نموده و روی آن کلیک کنید.

5. سپس روی گزینه Download Data کلیک کنید.

6. در این قسمت آدرس ایمیل خود را وارد نموده و دکمه آبی رنگ Request Download را انتخاب کنید.

ب) دانلود اطلاعات اینستاگرام به وسیله مرورگر وب

1. ابتدا وارد حساب کاربری خود شده و به وسیله عکس پروفایل خود در قسمت راست و پایین صفحه به پرفایل خود منتقل گردد.

2. روی دکمه Edit Profile کلیک کنید.

3. روی گزینه Privacy & Security کلیک کنید.

4. صفحه را پایین بکشید تا وارد بخش دانلود اطلاعات شوید و روی Request Download کلیک کنید.

5. در مرحله بعد آدرس ایمیل خود را وارد نموده و دکمه آبی رنگ Request Download را کلیک کنید.

در این مرحله اطلاعات اینستاگرام شما آماده دریافت است. پس از انجام مراحل گفته شده، شما ایمیلی با عنوان Your Instagram Data یا اطلاعات اینستاگرامی شما دریافت خواهید کرد. این پیام را باز کنید تا لینک دانلود اطلاعات را درون آن ببینید. لینک یاد شده فقط برای چهار روز قابل استفاده خواهد بود. باید توجه داشته باشید که ممکن است ارسال این لینک به شما تا 48 ساعت به طول بیانجامد، ولی معمولاً کمتر از یک ساعت در انتظار خواهید بود.

زمانی که روی لینک کلیک کنید، پوشه ای دانلود می گردد که حاوی عکس ها و فیلم های شما است. همچنین برای تمامی اطلاعات حساب کاربری شما، از جمله نظرات فایل جداگانه داخل این پوشه واقع شده است. اینستاگرام این فایل ها را با فرمت JSON ذخیره می نماید که مربوط به فایل های جاوا اسکریپت است. این فایل ها برای نمایش متنی اطلاعات به کار می رود و خواندن آن ها برای انسان آسان است.

یکی از راه های بازکردن این فایل ها، استفاده از مرورگر فایرفاکس است. کافی است فایل را گرفته و روی مرورگر فایرفاکس بکشید تا باز گردد. نحوه نمایش اطلاعات کمی زشت است، ولی شما می توانید در صورت احتیاج به تمامی اطلاعات حساب کاربری خود، از جمله توضیحات تصاویر و نظرات و حتی متن حساب کاربری دسترسی داشته باشید. اگر در نمایش این فایل ها با مشکل روبرو شدید، از این صفحه موزیلا بازدید نموده و تنظیمات آن را با فایرفاکس خود تطبیق دهید. اگر از مرورگر کروم استفاده می کنید، باید افزونه مربوط به فایل های JSON را دانلود کنید. همچنین در سافاری اپل نیز به دانلود افزونه فایل های JSON احتیاج است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 969

به "آموزش تصویری و گام به گام حذف و غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش تصویری و گام به گام حذف و غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید