هشدار ریابکوف درباره امکان استقرار موشک های هسته ای آمریکا در اروپا؛ افزایش روس هراسی و چین هراسی در مبارزات انتخاباتی

به گزارش مجله 90 جعبه، معاون وزیر خارجه روسیه از امکان استقرار موشک های هسته ای برد متوسط آمریکایی در خاک اروپا، پس از منطقه آسیا، اطلاع داد و تأکید کرد: برنامه واشنگتن برای تضعیف مواضع مسکو و پکن در شرایط بحران کرونا عملی نخواهد شد.

هشدار ریابکوف درباره امکان استقرار موشک های هسته ای آمریکا در اروپا؛ افزایش روس هراسی و چین هراسی در مبارزات انتخاباتی

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در جریان سخنرانی ویدئویی با موضوعیت سیاست خارجی واقعی آمریکا برای دانشجویان دانشکده روابط بین الملل مسکو که زیر نظر وزارت خارجه این کشور فعالیت دارد، گفت که این احتمال کاملاً وجود دارد که ایالات متحده پس از استقرار موشک های استقرار زمینی دارای برد متوسط و کوتاه تر در منطقه آسیا و اقیانوس آرام، استقرار آنها در خاک اروپا را آغاز کند.

ریابکوف با یادآوری اینکه پس از از بین رفتن پیمان مربوط به نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه تر، روسیه به منظور جلوگیری از افزایش تنش، آمریکایی ها و متحدانشان را دعوت کرد تا توافقات جدیدی در مورد ادامه محدودیت ها در این رابطه در آینده صورت بگیرد، اضافه نمود: با این حال، طرف آمریکایی در پاسخ ، بطور واضح گفت که قصد ندارند از اقدام ما پیروی نموده و مهلت مشخصی را برای عدم استقرار موشک های جدید خود در نظر بگیرد. بر اساس نشانه های موجود، در آینده نزدیک برنامه های آزمایشی مربوط به موشک های برد متوسط فعال شده و بعد از آن قطعاً امکان استقرار چنین سامانه های موشکی استقرار زمینی بوجود خواهد آمد.

به گفته این دیپلمات بلندپایه، واشنگتن علناً قصد خود برای آغاز به کارگیری این نوع موشک ها در منطقه آسیا و اقیانوس آرام گفت و سپس نوبت به اروپا خواهد رسید. بنابراین ، باید منتظر چشم انداز واقعی ظهور موشک های هسته ای آمریکایی دارای برد متوسط و کوتاه تر در مناطق مختلف دنیا بود.

سرگئی ریابکوف همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود یادآور شد که سیاستمداران آمریکایی در دوره مبارزات انتخاباتی، علی رغم اختلافات تشدید آمیز بین ایالات متحده و چین، خط مشی ناسازگاری با روسیه را ادامه خواهند داد.

وی گفت: من فکر می کنم، مسئله اختلافات با چین ی ها که امروز شرایط شدیدتری یافته، در هر صورت جایگزین موضوع روسیه نخواهد شد. بسیار ساده لوحانه است باور کنیم که سیاستمداران آمریکایی در دوره مبارزات انتخاباتی تا ماه نوامبر، انگشت اتهامات خود را از طرف روسیه به سمت چین تغییر دهند.

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: البته متأسفانه فضای بسیار دشواری چه در روابط بین مسکو و واشنگتن و چه در روابط آمریکا و چین در کل دوره انتخابات آینده در ایالات متحده بوجود آمده است. و در شرایط بحران همه گیری ویروس کرونا در دنیا هم نه تنها این تنش کاهش نیافته، بلکه به خصوص در روابط با پکن، به نوعی تشدید شده است.

به عقیده وی، خاتمه یافتن همه گیری دنیای ویروس کرونا هم باعث کاهش میزان تقابل سیاسی بین ایالات متحده و چین نخواهد شد.

ریابکوف با اشاره به ادامه درگیری بین دو کشور در سطوح مختلف بین المللی، از جمله سازمان بهداشت دنیای، ابراز اطمینان کرد: برنامه های آمریکا برای استفاده از شرایط بوجود آمده در رابطه با شیوع ویروس کرونا برای تضعیف مواضع روسیه و چین در عرصه های بین المللی قابل تحقق نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 912

به "هشدار ریابکوف درباره امکان استقرار موشک های هسته ای آمریکا در اروپا؛ افزایش روس هراسی و چین هراسی در مبارزات انتخاباتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ریابکوف درباره امکان استقرار موشک های هسته ای آمریکا در اروپا؛ افزایش روس هراسی و چین هراسی در مبارزات انتخاباتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید