اجرای پهنه بندی و اولویت بندی منطقه ها گردشگری لرستان برای نخستین بار در کشور

به گزارش مجله 90 جعبه، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، اجرای پهنه بندی و اولویت بندی منطقه ها گردشگری لرستان برای نخستین بار در کشور صورت می گیرد.

اجرای پهنه بندی و اولویت بندی منطقه ها گردشگری لرستان برای نخستین بار در کشور

عطا حسن پور اظهار کرد: در راستای توسعه صنعت جهانگردی در لرستان، برای نخستین بار در کشور طرح پهنه بندی و اولویت بندی منطقه ها جهانگردی در استان تهیه شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی لرستان بیان نمود: در کارگروه امور زیربنایی استان که با حضور دکتر احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار گردید، برای نخستین بار طرح پهنه بندی و اولویت بندی منطقه ها جهانگرد پذیر استان تهیه و مصوب شد.

وی با بیان اینکه در این طرح کلیه منطقه ها جهانگردی لرستان اعم از پهنه ها، محورها و نقاط جهانگردی، شناسایی و براساس شاخص ها اولویت بندی شده، اضافه نمود: براساس نتایج بدست آمده از این طرح مطالعاتی، استان دارای 94 منطقه جهانگردی با اولویت درجه 1 و 2 است که از این تعداد 53 منطقه به عنوان منطقه درجه یک و 41 منطقه به عنوان منطقه درجه 2 شناسایی شده است.

حسن پور ادامه داد: طبق احتیاجسنجی های بعمل آمده در این طرح مطالعاتی، برای منطقه ها درجه 1 و 2 به بیش از 1100 واحد جهانگردی اعم از مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و خدماتی احتیاج است.

مدیر کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه از بین تاسیسات و موسسات جهانگردی بیشترین احتیاج به اقامتگاه های بومگردی با تعداد بیش از 440 واحد است، افزود: همکاری و عضویت کلیه دستگاه های عضو کارگروه در کمیته های تخصصی به منظور اجرای این طرح و ایجاد تأسیسات و مؤسسات جهانگردی در منطقه ها با اولویت درجه 1 و 2 لازم است.

منبع: همگردی
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2205

به "اجرای پهنه بندی و اولویت بندی منطقه ها گردشگری لرستان برای نخستین بار در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پهنه بندی و اولویت بندی منطقه ها گردشگری لرستان برای نخستین بار در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید