ارومیه با کمبود سرانه فضای کتابخانه ای روبه روست

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی در ملاقات با رسول مقابلی، فرماندار ارومیه، گفت: کتابخانه های عمومی یکی از کانون های ارتقای فرهنگی جامعه هستند و توجه به این نهاد زمینه ارتقای شاخص های فرهنگی و اجتماعی در جامعه را فراهم خواهد نمود.

ارومیه با کمبود سرانه فضای کتابخانه ای روبه روست

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ اخبار تصویری بیشتر بدانید.

در ادامه معصومی، با اشاره به شرایط کتابخانه های ارومیه، گفت: متاسفانه صندلی کتابخانه های عمومی در جامعه مغفول مانده و پیگیر افتتاح کتابخانه های عمومی بیشتر در منطقه ها مختلف شهرستان هستیم.

وی با اشاره به کمبود سرانه فضای کتابخانه ای در شهرستان ارومیه، بر لزوم هم افزایی جهت توسعه کتابخانه های عمومی در این شهرستان و برطرف مسائل کتابخانه ها تاکید نمود.

فرماندار ارومیه در این ملاقات با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، گفت: کتابخانه ها می توانند با ترویج مطالعه، در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیرگذار باشند.

رسول مقابلی راه اندازی کتابخانه در منطقه ها مختلف شهر و به خصوص منطقه ها حاشیه نشین را ضروری دانسته و اضافه کرد: ایجاد و توسعه کتابخانه های عمومی و بهبود آمار سرانه مطالعه از شاخص های مهم توسعه فرهنگی است.

وی با اشاره به نقش تسهیل دسترسی مردم به کتاب در تقویت روح امید و انگیزه در جامعه، اعلام کرد: تحقق عدالت اجتماعی در منطقه ها محروم و حاشیه نشین، با راه اندازی کتابخانه های عمومی ممکن خواهد بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1632

به "ارومیه با کمبود سرانه فضای کتابخانه ای روبه روست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارومیه با کمبود سرانه فضای کتابخانه ای روبه روست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید