الجعفری: ادعاهای ترکیه قابل پذیرش نیست؛ آنکارا ده ها هزار تروریست خارجی را وارد سوریه کرد

به گزارش مجله 90 جعبه، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تأکید کرد که دمشق ادعاهای ترکیه برای توجیه تجاوزش به سوریه تحت هر بهانه ای را قویا رد می نماید.

الجعفری: ادعاهای ترکیه قابل پذیرش نیست؛ آنکارا ده ها هزار تروریست خارجی را وارد سوریه کرد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، روز گذشته طی نشست شورای امنیت تأکید کرد، سوریه با شدیدترین عبارات تجاوز ترکیه را محکوم و کوشش های دولت رجب طیب اردوغان برای توجیه اقدامات خصمانه اش تحت هر بهانه ای را قویا رد می نماید.

این دیپلمات ارشد سوریه اضافه نمود: ترکیه ده ها هزار تروریست خارجی را وارد سوریه نموده و تسلیحات را در اختیار آنها قرار داده و نفت و آثار باستانی سوریه و گندم و کارخانه های این کشور را سرقت نموده است.

وی گفت، تجاوز ترکیه منجر به اشغال خاک سوریه و شهید و زخمی شدن صدها غیرنظامی و نیز آواره شدن صدها هزار و وارد آمدن خساراتی هنگفت به زیرساخت ها در این کشور شده است.

جعفری در ادامه تأکید کرد، بهبود اوضاع انسانی در سوریه در گرو احترام کامل به حاکمیت و وحدت اراضی این کشور و مقابله با مداخله های سیاسی، نظامی و مالی خارجی در امور این کشور است.

بشار الجعفری اضافه نمود، سوریه تأکید دارد که اقدامات سختگیرانه یک جانبه علیه این کشور متوقف و با نظام حاکم همکاری و از کوشش هایش در امر مبارزه با تروریسم حمایت گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 387

به "الجعفری: ادعاهای ترکیه قابل پذیرش نیست؛ آنکارا ده ها هزار تروریست خارجی را وارد سوریه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجعفری: ادعاهای ترکیه قابل پذیرش نیست؛ آنکارا ده ها هزار تروریست خارجی را وارد سوریه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید