امکانات نو شبکه شاد

به گزارش مجله 90 جعبه، تهران (پانا) - سخنگوی شبکه شاد درباره فعالیت این شبکه در راستای توسعه و بسط عدالت آموزشی سخن گفت و به قابلیت های نسخه نو شاد اشاره نمود.

امکانات نو شبکه شاد

حسین صادقی در گفت وگو با پانا درباره شبکه دانش آموزی شاد و قابلیت های تازه این شبکه برای سال تحصیلی تازه گفت: یکی از مهم ترین اهداف سند تحول بنیادین تأمین و بسط عدالت آموزشی در برخورداری از فرصت های تعلیم وتربیت با کیفیت مناسب باتوجه به تفاوت های فردی و منطقه ها و نواحی مختلف کشور است.

وی اضافه نمود: این هدف مهم در راه حل 5-3 سند با تأکید بر توانمند سازی دانش آموزان منطقه ها محروم، روستاها، حاشیه شهرها، عشایر کوچ نشین مورد توجه قرار گرفته و آموزش و پرورش را مکلف به ایجاد فرصت های آموزشی متنوع و با کیفیت با هدف برقراری عدالت آموزشی نموده است.

شاد اجازه نداد تا آموزش ها به سمت تعطیلی پیش برود

شاد زمینه آموزش و ارزشیابی برخط قریب 13 میلیون دانش آموز را درسطح وسیعی از کشور فراهم و فرآیند یاددهی و یادگیری را تسهیل کرد

سخنگوی شبکه شاد ادامه داد: موضوع برقراری عدالت آموزشی چنان حایز اهمیت است که بر تمامی برنامه های ابلاغی آموزش و پرورش سایه انداخته است. لذا همزمان با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش با چالش و تهدید عدالت آموزشی روبرو شد، اما با تدابیر مهم و به موقع آموزش و پرورش و فراهم کردن فرصت های آموزشی متنوعی مانند مدرسه تلویزیونی ایران و بعد از مدت کوتاهی با طراحی و ارائه پیغام رسان شاد، جریان آموزش را در محیطی کاملا پاک و در بستری بومی استمرار بخشید و با وجود تعطیلی مدارس، اجازه نداد تا آموزش ها به سمت تعطیلی پیش برود.

صادقی بعلاوه گفت که شاد با برقراری ارتباط مستقیم، سریع و کم هزینه با تمامی سطوح نظام تعلیم و تربیت در فضایی اختصاصی و امن، زمینه آموزش و ارزشیابی برخط حدود 13 میلیون دانش آموز را در سطح وسیعی از کشور فراهم و فرآیند یاددهی و یادگیری را تسهیل کرد.

وی اسم کرد: از مهم ترین قابلیت های تازه شاد که طی هفته جاری رونمایی خواهد شد، می توان به امکاناتی مانند تبادل صوتی همزمان بین معلم و دانش آموز، قابلیت آزمون سازی برای معلمان و امکانات دیگری مانند اسکنر خوانش رمزینه های سریع پاسخ (QR SCANNER) برای بهره مندی از محتواهای آموزش مکمل کتب درسی و امکانات مهم دیگری که همزمان با رونمایی ارائه خواهد شد اشاره نمود تا معلمان اهداف آموزشی و تربیتی را با سهولت و اثرگذاری بیشتری دنبال و تعامل بیشتری با دانش آموزان برقرار نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1714

به "امکانات نو شبکه شاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکانات نو شبکه شاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید