ایستگاه مترو آرسنالا،، عمیق ترین ایستگاه متروی دنیا

به گزارش مجله 90 جعبه، عمیق ترین ایستگاه متروی دنیا از روی رودخانه و بر روی یک پل عبور می نماید. ایستگاه مترو آرسنالا از نظر فنی هنوز از رودخانه بالاتر است، اما نزدیک به 350 فوت (105.5 متر) در زیر شهر قرار گرفته است و آن را به عمیق ترین ایستگاه دنیا تبدیل نموده است.

ایستگاه مترو آرسنالا،، عمیق ترین ایستگاه متروی دنیا

این امر را به جغرافیای کیو نسبت می دهند که در آن ساحل مرتفع رودخانه Dnieper بالاتر از بقیه شهر واقع شده است. بعلاوه طراحی ایستگاه مترو آرسنالا تا حدودی غیرمعمول است و از لحاظ طراحی داخلی تا حد زیادی به ایستگاه های مترو لندن شباهت دارد.

پله برقی های طولانی برای رسیدن به مترو

مسافرین برای سوار شدن به قطار مترو در ایستگاه آرسنالا، مجبورند دو پله برقی به ظاهر انتها ناپذیر را طی نمایند. عبور از این دو پله برقی برای رسیدن به قطار مترو چیزی حدود پنج دقیقه طول می کشد. همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، عمق غیر معمول آرسنالا به جغرافیای کیو نسبت داده می گردد. ایستگاه مجاور آرسنالا، دنیپرو، درست در بالای سطح زمین نزدیک به ساحل رودخانه، قبل از اینکه خط مترو در زیر کرانه های بلند دنیپر غوطه ور گردد، واقع شده است. وقتی تکنولوژی حرف اول را می زند.

دکور و طراح داخلی بسیار زیبای عمیق ترین متروی دنیا

ایستگاه های مترو می توانند یک شگفتی معماری واقعی باشند. این امر به ایستگاه مترو آرسلانا هم اشاره دارد. اگر می خواهید زیبایی معماری ایستگاه مترو آرسنالا را ببینید، باید برای یک سواری طولانی آماده باشید، زیرا همانطور که تا این بخش از مقاله متوجه شدید، این مترو عمیق ترین ایستگاه مترو در دنیا است. اما وقتی آنجا هستید، از مجسمه های مرمر روی دیوار ها و معماری باستانی از دوران اتحاد جماهیر شوروی لذت خواهید برد؛ و این درست در وسط یک کلانشهر مدرن است! شما از معماری ایستگاه مترو آرسنالا و بعلاوه احساس 106 متری در زیر زمین بودن شگفت زده خواهید شد.

تاریخچه مترو آرسلانا، کیو

مترو اوکراین اولین مترویی بود که امپراتوری روسیه در دهه 1880، ساخت آن را در نظر گرفته بود، اما ساخت اولین ایستگاه های کیو تا 1960، 35 سال پس از افتتاح مترو مسکو، به انتها نرسیدند. سیستم های مترو مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوروی، به زیبایی طراحی شده اند و متروی آرسلانا کیو هم در دسته این متر ها میگنجد؛ 52 ایستگاه آن همه به روشی منحصر به فرد تزئین شده اند و بسیاری از آن ها دارای نور های روشن و سنگ مرمر فراوان هستند.

فلز، چوب، گرانیت، سنگ مرمر و سایر مواد از سرتاسر اتحاد جماهیر شوروی به کیو آورده شدند. بعضی از ایستگاه ها نقاشی های دیواری دارند، مانند تصویر زیر که شبیه تئاتر است، در تئاترالنا، نزدیکترین ایستگاه به سالن اپرای کیو.

سایر مترو های اوکراینبسیاری از ایستگاه ها پس از استقلال اوکراین در سال 1991 تغییر نام یافتند. به اسم مثال، ایستگاه ارتش سرخ به کاخ اوکراین تغییر نام یافت و میدان انقلاب اکتبر به میدان استقلال تغییر نام یافت.

این مترو دارای موزاییک های زیبا، شگفت انگیز و چشم گیری است. عشق کیو به سیستم مترو به حدی است که این شهر حتی دارای یک موزه برای مترو است. بعضی از ایستگاه های این مترو تاریک و براق و دارای تجهیزات روشنایی مدرن هستند؛ در حالی که بعضی از ایستگاه های آن هنوز هم بسیار روشن هستند و با سنگ های زیبا، طراحی شده اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1629

به "ایستگاه مترو آرسنالا،، عمیق ترین ایستگاه متروی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه مترو آرسنالا،، عمیق ترین ایستگاه متروی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید