آنالیز چالش ها و راهکارهای افزایش جمعیت در رادیو ایران

به گزارش مجله 90 جعبه، تهران (پانا) - برنامه ایران امروز، با حضور صاحب نظران به آنالیز چالش ها و راهکارهای افزایش جمعیت در کشور می پردازد.

آنالیز چالش ها و راهکارهای افزایش جمعیت در رادیو ایران

به گزارش شبکه رادیویی ایران، عاطفه اقتداری تهیه کننده برنامه ایران امروز گفت: جمعیت، تحولات و پیامدهای آن موضوعی استراتژیک و نیازمند سیاستگذاری و برنامه ریزی کوتاه مدت و دراز مدت است.

وی ادامه داد: با توجه به فرایند کاهشی رشد جمعیت و پیامدهای آن از جمله کاهش جمعیت نیروی کار (سنین 15 تا 64 سال) و سالخوردگی جمعیت در دهه های آینده، سیاست های کلی جمعیت در 30 اردیبهشت سال 1393 به وسیله رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد.

اقتداری اضافه نمود: این سیاست ها به ضرورت افزایش جمعیت و ابعاد مختلف جمعیت از جمله فرزندآوری، تسهیل ازدواج و تحکیم خانواده، بهداشت باروری، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، توانمند سازی جوانان، تکریم سالمندان، تقویت مولفه های هویت بخش ملی، محیط زیست، آمایش سرزمین و رصد تحولات جمعیتی توجه کرده است، که اجرای بهنگام و مستمر آنها می تواند به افزایش کمی و کیفی جمعیت منجر گردد.

تهیه کننده برنامه ایران امروز یکشنبه توضیح داد: از این رو در برنامه میزبان دکتر کبری خزعلی عضود شورای انقلاب فرهنگی می شویم و از راهکارهای افزایش جمعیت در جامعه خواهیم گفت.

وی یادآور شد: ایران امروز یکشنبه ها از گروه جامعه رادیو ایران، با اجرای محمدرضا درویش ساعت 12:40 از رادیو ایران پخش می گردد

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1794

به "آنالیز چالش ها و راهکارهای افزایش جمعیت در رادیو ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز چالش ها و راهکارهای افزایش جمعیت در رادیو ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید