بریم آفرود سواری ؛ کویر ورزنه

به گزارش مجله 90 جعبه، قرار داشتن بزرگترین سایت تفریحی کویری در کویر ورزنه یکی از موقعیت های بسیار مناسب برای ورود گردشگران است. از سویی در نزدیکی شهر واقع شده است و می توانید از اقامتگاه های بوم گردی نیز بهره ببرید.

بریم آفرود سواری ؛ کویر ورزنه

کویرها در فصل طلایی شان انگار انسان را صدا می زنند. گویا تمام طول سال منتظرند تا آبان ماه برسد و گردشگران و کویرنوردان را به یک لذت بی وقفه مهمان نمایند. کویر هایی که قلب تپنده ایران هستند و با تمام خشکی شان خاطرات سبزی برای آلبوم سفرهایمان به ارمغان می آورند. یکی از این کویرهای دیدنی کویر ورزنه است که به آفرود سواری و باگی سواری اش مشهور است. بیایید در صفحه گردشگری مان و با خبرنگاران سری به این کویر دیدنی در حوالی شهر زیبای اصفهان بزنیم.

کویر ورزنه

کویرنوردی و راه رفتن روی ماسه های داغ یکی از لذت های حیرت انگیز در آبان ماه، فصل طلایی کویر است. اما ورزنه نه فقط این لذت را به شما ارزانی می دارد بلکه با تفریحات بی نظیر و اقامتگاه های عالی، نگرانی سفر را نیز از شما می ستاند.

در کویر ورزنه بزرگ ترین سایت تفریحی کویر ایران قرار گرفته است. زیپ لاین و سوارشدن بر خودروهای بیابان گرد مانند آفرود و باگی، شتر سواری و کویر نوردی، رفتن به شهر تاریخی ورزنه، دیدن تالاب بین المللی گاوخونی نیز از دیگر سرگرمی های این کویر است.

دوستداران عکاسی از تپه های شنیِ بی همتا، شب های پر ستاره، حیوانات کویری و همچنین علاقه مندان به کمپ زنی و شب نشینی در کویر می توانند حسابی در ورزنه لذت ببرند. کویر ورزنه در فاصله 117 کیلومتری شرقی شهر اصفهان و در 10 کیلومتری شهر ورزنه قرار گرفته است.

چطور برویم؟

راه یک: در شرق اصفهان به سمت جاده آبشار برانید و تا جاده اصفهان -ورزنه ادامه دهید. وارد جاده شده، به میدان آزادی برسید و وارد خیابان بهشتی شوید. انتهای خیابان را تا رسیدن به مجموعه گردشگری واحه ادامه دهید.

راه دو: وارد بزرگراه شهید دستگردی اصفهان شوید و به سمت شرق و بلوار غدیر برانید. وارد خیابان فرهنگ و سپس خیابان قلعه شور شده به بزرگراه 15 خرداد داخل شوید. خیابان نیک آباد-اژیه و بلوار شهدا را تا جاده اصفهان-ورزنه طی کنید سپس تا میدان آزادی، خیابان بهشتی و در نهایت مجتمع گردشگری واحه برسید.

تفریح کنیم

قرار داشتن بزرگترین سایت تفریحی کویری در کویر ورزنه یکی از موقعیت های بسیار مناسب برای ورود گردشگران است. از سویی در نزدیکی شهر قرار گرفته است و می توانید از اقامتگاه های بوم گردی نیز بهره ببرید. در اینجا تمام آنچه شما به عنوان یک مسافر کویر به آن نیاز دارید برایتان فراهم است. برای گردشگران اجرای موسیقی های محلی زنده، آتش بازی، اجرای حرکات نمایشی، برگزاری مراسم به مناسبت سال نو، شب یلدا و… در نظر گرفته شده است.

موتور چهار چرخ

در ورزنه امکان پرداختن به یکی از تفریحات رایج کویر یعنی سوار شدن بر موتورهای چهار چرخ فراهم است. البته اگر غیر حرفه ای باشید رانندگان این موتورها شما را برای سواری روی تپه های شنی خواهند برد.

کویر نوردی

رایج ترین تفریح در کویر پیاده رَوی بر شن های آفتاب دیده و گرم است. فرقی نمی کند تنها باشید یا با جمع دوستان و خانواده، به هر حال این پیاده روی در عمق سکوت کویر، غم هایتان را زنده و سپس التیام خواهد بخشید. به نگارنده اطمینان کنید، کفش های تان در بیاورید و تا می توانید روی ماسه قدم بزنید.

آفرود سواری

یکی از بخش های بسیار هیجان انگیز همه کویرها آفرود سواری است. آفرود این امکان را به شما می دهد که از تپه های شنی بالا بروید و حسابی ویراژ دهید.

* اما آفرود چیست؟

  • آفرود یک ورزش است. نوعی رانندگی در جهتهای سخت که پستی و بلندی فراوانی دارد. ورزشکاران این رشته از ماشین های دو دیفرانسیل استفاده می نمایند که بتواند در امنیت جهت های سخت را به راحتی طی کند. سواری هایی مانند: تویوتا، پاترول، چیپ، لندکروز و معمولاً خودروهای شاسی بلندِ قدرتمند، برای این رشته مناسب است. البته یک راننده آفرود هم باید توانایی تصمیم گیری بالایی داشته باشد.

زیپ لاین

در سایت تفریحی واحه یک زیپ لاین به طول 400 متر وجود دارد. لذت معلق شدن در آسمان کویر و دیدن منظره بی نهایتِ آن خالی از لطف نیست. اما مراقب باشید وسایلی مثل تلفن همراه، کیف پول و… را قبل از سوار شدن به همراهان خود بسپارید چرا که اگر بیفتند پیدا کردن آن ها میان شن ها کار بسیار سختی است.

پاراگلایدر

یکی از ورزش های باد خیز و هیجان انگیز پاراگلایدر است که به دلیل وزش باد های مناسب برای پرواز در کویر ورزنه ، امکان انجام این ورزش در اینجا فراهم شده است.

باگی سواری

یک وسیله نقلیه موتوری چهار چرخ که لاستیک های پهن و عریض دارد و به باگی (Buggy) معروف است نیز در این کویر وجود دارد. این خودروی بیابان گرد قدرت مانور و سرعت بالایی دارد وَ می توانید در مقابل پرداخت مبلغی البته نه چندان کم لذت راندن آن را تجربه کنید.

حرف آخر

اگر اهل طبیعت گردی و کویر نوردی باشید کمپ زدن در کویر لذت فراموش نشدنی ای است که هر گردشگری باید آن را تجربه کند؛ وَ چه بسا این کار تفریح هر ساله او گردد. به زودی مطلبی درباره کمپ زدن در کویر منتشر خواهیم کرد که اگر قصد سفر به کویر در فصل طلایی آن را دارید از اطلاعات کافی بهره مند شوید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 644

به "بریم آفرود سواری ؛ کویر ورزنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بریم آفرود سواری ؛ کویر ورزنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید