بیش از 270 جلد کتاب ترویجی در معرفی و فرهنگسازی اکوسیستم دانش بنیان و خلاق انتشار یافت

به گزارش مجله 90 جعبه، مدیر مسئول انتشارات دانش بنیان فناور از نگارش، تدوین و انتشار بیش از 270 مجلد به صورت مکتوب و دیجیتال گفت که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شده است.

بیش از 270 جلد کتاب ترویجی در معرفی و فرهنگسازی اکوسیستم دانش بنیان و خلاق انتشار یافت

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، پرویز کرمی رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق، با اشاره به نقش مکتوبات در قالب کتب، مقالات و مجلات برای ترویج و فرهنگ سازی مفاهیم و دستاورد های اکوسیستم دانش بنیان و خلاق، اضافه کرد: برای تحول اقتصاد کشور از یک اقتصاد منبع محور، خام فروش و متکی به واردات و تبدیل آن به اقتصاد دانش بنیان و خلاق، فرهنگ سازی ترویج مفاهیم نوآورانه، تغییر رویکرد فرهنگی و مطلع سازی جامعه امری ضروری و حیاتی است. نوآوری، بیش از هر چیز یک بنیان فکری و فرهنگی احتیاج دارد و برای برخورداری از مالی دانش بنیان و خلاق می بایست، فرهنگ دانشبنیانی و خلاق داشته باشیم. بر همین اساس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از رسالت های اصلی خود را در فرهنگ سازی و تغییر رویکرد های فکری و فرهنگی عموم جامعه، مسئولان و سیاستگذاران بنا نهاده است.

مدیر مسئول انتشارات دانش بنیان فناور، با اشاره به حمایت از فراوری مکتوبات فرهنگی و ترویجی این حوزه ادامه داد: انتشارات دانش بنیان فناور، مکتوبات سازنده و ارزشمندی را در قالب کتاب های ترویجی، گزارش های عملکرد، مستند های مکتوب، ویژه نامه ها، کتاب های تجربیات ایرانی و جهانی استارتاپ ها، گزارش های راهبردی و ماهنامه های اکوسیستم خلاق، سرآمد و دانش بنیان را به انتشار رسانده است که به صورت مکتوب و دیجیتال در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

کرمی ادامه داد: محتوای این کتاب ها و مجلات با بهره گیری از زبانی نرم و همه فهم، متناسب با جامعه هدف نگارش شده و به چاپ رسیده است. به طوری که علاوه بر دربرگیری و گستردگی گروه های سنی، تخصصی و فکری مخاطبان، تصویری جامع و روشن از اکوسیستم فناوری و نوآوری به صورت مستمر به مخاطب داخلی و خارجی ارائه دهد و به همین منظور، ترجمه آن ها به زبان های دیگر نیز در دسترس قرار گرفته است.

رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری های نرم و صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری، با اشاره به انتشار بیش از 280 عنوان مکتوب در قالب های یادشده بیان کرد: تمرکز محتوا های فراوریشده و انتشاریافته در قالب های گوناگون، بر مفاهیم، دستاوردها، عملکردها، سیاست ها و راهبرد های حوزه اکوسیستم دانش بنیان و خلاق است. به طوری که بخش قابل توجهی از منابع، محتوا ها و رهنمود های مورد احتیاج پژوهشگران و علاقمندان و فعالان این حوزه را رفع کند و تصویر جامعی از این اکوسیستم در اختیارشان قرار دهد.

معرفی صنایع خلاق در قالب کتاب

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با اشاره به ترویج و معرفی صنایع خلاق و فناوری های نرم در قالب انتشار کتاب های با دسته بندی موضوعی گوناگون بیان کرد: در قالب مجموعه های چندجلدی و با هدف معرفی، ترویج و اطلاع رسانی درباره ابعاد مختلف صنایع خلاق و فرهنگی، کتاب هایی به وسیله این انتشارات به زیور طبع آراسته شده است که اطلاعات جامع و گسترده ای را در حوزه صنایع مختلف خلاق به مخاطبان عام، فعالان شرکت های خلاق و پژوهشگران این حوزه، ارائه می نماید.

کرمی با اشاره به انتشار مجموعه ای از کتب تألیفی در حوزه صنعت پویانمایی بیان کرد: یکی از مجموعه های انتشار یافته به وسیله انتشارات دانش بنیان فناور، مجموعه 6 جلدی صنعت پویانمایی است که به ابعاد گوناگون این حوزه خلاق از جمله فناوری ها، ساختار پویا نمایی در کشور های پیشرو، دستاورد های این حوزه و منظره این حوزه می پردازد.

مدیر انتشارات دانش بنیان فناور با اشاره به انتشار محتوای مکتوب در سایر حوزه های فناوری های نرم و صنایع خلاق بیان کرد: یکی از اولویت های اصلی سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم، اولویت بخشیدن به اطلاع رسانی، ترویج و معرفی توانمندی ها و ظرفیت های شرکت های خلاق و فناوری ها و نوآوری های این حوزه است. بر همین اساس، این کتاب ها با رویکرد شناخت و آشنایی هرچه بیش تر مخاطبان و جامعه هدف با حوزه های گوناگون صنایع خلاق، از گردشگری، گیم، انیمیشن تا دیجیتال، هوشمندسازی و پویانمایی و غیره، منتشر می گردد.

به گفته کرمی، انتشارات دانش بنیان فناور، با چاپ بیش از 270 عنوان کتاب، ویژه نامه و ماهنامه و ... تالیفی و ترجمه ای، نقش ویژه ای را در فرهنگسازی و ترویج دانش و فناوری در کشور ایفا نماید. بسیاری از آثار منتشر شده به وسیله این مرکز به عنوان منابع اثر بخش در بین دانشجویان و اعضاء هیأت علمی دانشگاه های کشور و شرکت های دانش بنیان و خلاق داشته و مورد استفاده و استناد قرار می گیرد.

شایسته یادآوری است، انتشارات دانش بنیان فناور، با تکیه به دانش و تجربه پژوهشگران و صاحب نظران حوزه علم و فناوری، با هدف اعتلا و ارتقای اسناد مکتوب اکوسیستم دانش بنیان و خلاق، مطلعی و تاثیرگذاری در این حوزه، از یک دهه گذشته تا کنون به عنوان مرکز نشر مکتوب علم و فناوری، در جهت انتشار کتب اکوسیستم فناوری و نوآوری، با عملکرد و فعالیت هایی در حوزه های تخصصی فناوری های راهبردی و صنایع خلاق گام برمی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2010

به "بیش از 270 جلد کتاب ترویجی در معرفی و فرهنگسازی اکوسیستم دانش بنیان و خلاق انتشار یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 270 جلد کتاب ترویجی در معرفی و فرهنگسازی اکوسیستم دانش بنیان و خلاق انتشار یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید