تحولات مصر در آستانه کوشش ها برای خاتمه تحصن هواداران اخوان

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران: منابع مصری به تشریح شرایط میادین التحریر، رابعه العدویه، النهضه و نیز اطراف ساختمان کاخ ریاست جمهوری پرداختند.

تحولات مصر در آستانه کوشش ها برای خاتمه تحصن هواداران اخوان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه الیوم السابع، منابع مصری اعلام کردند: نیروهای امنیتی مصری از ساعات اولیه بامداد امروز در انتهای خیابان المیرغنی و تقاطع خیابان مامون مستقر شده اند و چهار زره پوش در این خیابان المیرغنی استقرار پیدا نموده اند.

از سوی دیگر تعداد سربازان در اطراف کاخ ریاست جمهوری و به ویژه در مقابل درب های شماره یک و دو در ابتدای خیابان المیرغنی مستقر شده است و دالان امنیتی در مقابل این درب ها ایجاد نموده اند.

این در حالی است که در اطراف میدان التحریر در ساعات اولیه بامداد امروز سه شنبه شاهد آرامش همراه با نگرانی بود و نیروهای ارتش و پلیس در مبادی ورودی این میدان از بیم حوادث احتمالی مستقر شده اند.

در میدان رابعه العدویه یعنی جایی که هواداران گروه اخوان المسلمین در آن مستقر هستند، تدابیر امنیتی شدیدی بر مبادی ورودی و خروجی این میدان از سوی تحصن نمایندگان اعمال شده است.

کمیته های امنیتی اقدام به بازرسی دقیق همه افرادی که به میدان رابعه العدویه وارد و خارج می شوند می نمایند و خود را آماده مقابله با کوشش احتمالی نیروهای امنیتی برای سرانجام دادن به تحصن می نمایند.

از سوی دیگر هواداران مرسی در میدان النهضه از مسئولان شعب اخوان المسلمین، تحصن نمایندگان در دانشگاه قاهره و دیگر هواداران اخوان المسلمین را به برگزاری نشستی در مقابل سکوی تعبیه شده در مرکز این میدان دعوت کرد.

سکوی اصلی میدان النهضه به وسیله صفحه هایی حوادث اطراف گارد ریاست جمهوری که طی آن شماری از هواداران مرسی کشته و زخمی شدند و نیز سرودهایی در حمایت از محمد مرسی پخش کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 874

به "تحولات مصر در آستانه کوشش ها برای خاتمه تحصن هواداران اخوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحولات مصر در آستانه کوشش ها برای خاتمه تحصن هواداران اخوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید