مشخص شرط چین برای عضویت هند و پاکستان در گروه تامین کنندگان هسته ای

به گزارش مجله 90 جعبه، وزارت امور خارجه چین بیان کرد که کشورهایی که پیمان منع گسترش سلاح هسته ای را امضا نکرده اند، حق عضویت در گروه تامین کنندگان هسته ای را ندارند.

مشخص شرط چین برای عضویت هند و پاکستان در گروه تامین کنندگان هسته ای

با ما همراه باشید و با تور زمستان 99 چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اکسپرس نیوز، وزارت امور خارجه چین با اشاره به درخواستهای اخیر هند و پاکستان بیان کرد: کشورهایی که پیمان منع گسترش سلاح هسته ای (NPT) را امضا ننموده اند حق عضویت در گروه تامین نمایندگان هسته ای را ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین این سخنان را در پاسخ به پرسشی مبنی بر حمایت از عضویت پاکستان در گروه تامین نمایندگان هسته ای و مخالفت از هند عنوان کرد.

وی اضافه کرد: اجلاس اخیر گروه تامین نمایندگان هسته ای چندی پیش به ریاست سفیر آرژانتین در وین برگزار گردید و این اجلاس هیچ دستورکاری در خصوص عضویت هند و یا سایر کشورها در این گروه نداشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: گزارش درخواست عضویت کشورهای جدید در نشست این گروه در اواخر ماه جاری میلادی در سئول پایتخت کره جنوبی مطرح خواهد شد.

به گفته مقامات چینی، کشورهایی که پیمان منع گسترش سلاح هسته ای را امضا ننموده اند نیز خواهان عضویت در گروه تامین نمایندگان هسته ای هستند اما موضع پکن در خصوص همه این کشورها یکی است.

این در حالی است که هند و پاکستان هر دو پیمان منع گسترش سلاح هسته ای را امضا ننموده اند.

در حالی که آمریکا و سایر قدرت های جهانی از پیوستن هند به باشگاه مهم کشورهای دارنده فناوری حساس هسته ای حمایت می نمایند، دیپلمات ها پنجشنبه گذشته تاکید کردند که چین به شدت با این تصمیم مخالفت نموده است.

گروه تامین نمایندگان هسته ای موسوم به ان اس جی شامل 48 کشور است و هدف اصلی آن جلوگیری از اشاعه تسلیحات هسته ای با محدود کردن فروش اقلامی است که می تواند برای ساخت تسلیحات اتمی استفاده گردد.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 635

به "مشخص شرط چین برای عضویت هند و پاکستان در گروه تامین کنندگان هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص شرط چین برای عضویت هند و پاکستان در گروه تامین کنندگان هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید