حداکثر زمان آموزش دانش آموزان در مناطق قرمز اعلام شد

به گزارش مجله 90 جعبه، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: تامین سلامت دانش آموزان و معلمان مهمترین اولویت وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 99- 1400 است.

حداکثر زمان آموزش دانش آموزان در مناطق قرمز اعلام شد

به گزارش خبرنگاران از سازمان نهضت سواد آموزی، محمد زاده در نشست با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها/ مناطق استان بوشهر با اشاره به شرایط کرونایی جامعه گفت: در این شرایط نگرانی های خاصی وجود دارد به همین دلیل به گونه ای برنامه ریزی شده که در شیوه های بازگشایی انعطاف لازم وجود داشته باشد تا دغدغه خانواده ها و فرهنگیان کاهش یابد.

محمد زاده با اشاره به تجربه سال گذشته آموزش و پرورش در مورد آموزش از راه تلویزیون و فضای مجازی افزود: برای سال تحصیلی 99- 1400سه سناریو تعریف شده است که در سناریو نخست اگر همه مناطق سفید اعلام گردد کلاس های درس به صورت حضوری همانند سال های گذشته تشکیل می شوند.

وی ادامه داد: اما اگر شرایط زرد و در مرحله هشدار نهاده شد 50 درصد از فعالیت ها در قالب فضای مجازی و شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) انجام می گردد و 50درصد نیز به صورت حضوری است به این معنی که اگر تراکم کلاسی 30دانش آموز بود 15نفر در روزهای فرد و 15نفر در روزهای زوج در کلاس های درس حضور می یابند.

محمد زاده افزود: همچنین در مورد استان هایی که در شرایط قرمز قرار دارند نیز کلاس ها به صورت کامل به صورت غیر حضوری و به وسیله تلویزیون و شبکه شاد پی گیری می گردد.

وی اظهار کرد: براین اساس حداکثر آموزش برای دانش آموزان اول ابتدایی 30دقیقه، پایه دوم تا ششم 30دقیقه و برای پایه اول و دوم متوسطه نیز 35 دقیقه مشخص شده است.

وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان و معلمان مهمترین اولویت وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 99- 1400است، اظهار کرد: اقدام های لازم برای آغاز سال تحصیلی از 15شهریورماه فراهم شده است و به همین دلیل کوشش شده محیطی امن برای دانش آموزان و معلمان فراهم گردد.

رئیس نهضت سواد آموزی تاکید نمود: تمام کوشش ما این است که با استفاده از توان خیران و اعتبارات داخلی و سایر نهادها بتوانیم امکانات سخت افزاری لازم شامل گوشی هوشمند و تبلت آموزشی برای دانش آموزان فراهم گردد.

وی تاکید نمود: آغاز سال تحصیلی با نشاط، امید و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش است و کوشش می گردد سال تحصیلی پیش رو با کمترین دغدغه آغاز گردد.

محمد زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های نهضت سواد آموزی افزود: تا پیش از انقلاب اسلامی تنها 150هزار دانشجو در کشور وجود داشت اما امروز با توجه به توسعه ای که در بخش آموزش عالی صورت گرفت چهار میلیون دانشجو در کشور وجود دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: تا قبل از انقلاب اسلامی ایران هیچ دانشمندی از ایران عضو یک درصد دانشمندان برتر جهان نبودند اما امروز 200دانشمند ایرانی جزء یک درصد دانشمندان برتر جهان هستند و این بیانگر توسعه علم در ایران اسلامی است.

محمد زاده در مورد فعالیت های نهضت سواد آموزی گفت: براساس سرشماری سال 55در گروه سنی 10تا 49سال تنها 48.8درصد مردم ایران باسواد بودند اما با کوشش های اجرا شده براساس سرشماری سال 95، این رقم به 94.7درصد باسواد افزایش یافته و تا انتها سال 98برآورد می گردد این رقم به 96درصد افزایش یابد.

رئیس نهضت سواد آموزی افزود: در این میان شاخص باسوادی زنان در پیش از انقلاب 35.3درصد و با فعالیت های اجرا شده براساس سرشماری سال 95، این شاخص در جامعه زنان به 93.4 و تا انتها سال 98، به 95درصد ارتقاء یافته است.

محمد زاده در مورد نرخ باسوادی در جمعیت روستایی نیز گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی تنها 33.5درصد باسواد بودند اما امروز با همت نظام جمهوری اسلامی شاخص باسوادی در جامعه روستایی به 89.5درصد و تا سال 98این شاخص به 91درصد افزایش یافته است.

به گفته محمد زاده، وجود جمعیت بسیار محدود بیسواد در کشور زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و باسواد کردن همه آحاد افراد کم سواد و پیشگیری از بازگشت بیسوادی از برنامه های این نهاد است.

وی ادامه داد: وظیفه نهضت سوادآموزی تنها باسواد کردن افراد بیسواد صرف نیست بلکه براساس دغدغه رهبر معظم انقلاب باید افراد کم سواد هم زیر پوشش برنامه های نهضت سواد آموزی قرار گیرند.

محمد زاده گفت: براین اساس 50درصد از فعالیت های نهضت سوادآموزی معطوف به تثبیت و تحکیم سواد و 50درصد از فعالیت ها نیز فقط برای افراد بیسواد طراحی شده است.

رئیس نهضت سواد آموزی یادآورشد: یکی از سیاست های این نهاد مدرسه محور کردن حوزه سوادآموزی است و کوشش می گردد از مدیران و معلمان رسمی آموزش و پرورش در کنار فعالیت هایی که دارند به کار سوادآموزی نیز بپردازند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1083

به "حداکثر زمان آموزش دانش آموزان در مناطق قرمز اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداکثر زمان آموزش دانش آموزان در مناطق قرمز اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید