حمایت چین از یاری اقتصادی بین المللی به اوکراین

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران: وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه خاطرنشان کرد، یاری مالی بین المللی به اوکراین می تواند موجب برقراری ثبات مالی در این کشور گردد و پکن از اعطای یاری مالی به اوکراین حمایت خواهد نمود.

حمایت چین از یاری اقتصادی بین المللی به اوکراین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین در حالی حمایت خود از اعطای یاری مالی بین المللی به اوکراین را اعلام نموده که تعیین ننموده است آیا دولت پکن در برنامه بین المللی برای یاری مالی به این کشور بحران زده مشارکت خواهد نمود یا نه.

بر اساس این گزارش چین تاکنون موضع محتاطانه ای را در قبال تحولات اخیر اوکراین و شبه جزیره کریمه اتخاذ نموده است. چین به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای غیر قانونی دانستن همه پرسی کریمه و الحاق آن به خاک روسیه رای ممتنع داده است.

وزیر دارایی اوکراین نیز تاکید نمود، مذاکرات با صندوق بین المللی پول برای دریافت وام 15 تا 20 میلیارد دلاری ادامه دارد. تنش های سیاسی و ناآرامی های داخلی در اوکراین تاثیر منفی زیادی بر ثبات مالی این کشور داشته است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز از صندوق بین المللی پول خواسته است تا برای اعطای یاری مالی به اوکراین هر جه سریعتر به توافق برسد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سئوالی در مورد مذاکرات روسای جمهور چین و آمریکا در مورد یاری مالی به اوکراین، گفت، دولت چین از برقراری ثبات مالی در اوکراین حمایت می نماید. نهادهای مالی بین المللی در کوشش برای برقراری ثبات مالی در اوکراین هستند. وی ابراز امیدواری کرد که همه طرف های موجود در جامعه بین المللی از اقدامی که موجب تشدید شرایط و اوضاع در اوکراین گردد خودداری نمایند.

وزارت دارایی اوکراین پیش از این اعلام نموده است که این کشور تا 2 سال آینده برای رهایی از خطر ورشکستگی مالی به 35 میلیارد دلار یاری مالی احتیاج دارد. آمریکا و اتحادیه اروپا آمادگی خود را برای اعطای یاری مالی به کیف اعلام نموده اند. روسیه دولت جدید اوکراین را به رسمیت نشناخته و بر این باور است که مقام های جدید کیف با زور و کودتا به قدرت رسیده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 271

به "حمایت چین از یاری اقتصادی بین المللی به اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت چین از یاری اقتصادی بین المللی به اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید