خبرنگاران وزیر کشور پاکستان از دومین مرز رسمی مشترک با ایران بازدید کرد

به گزارش مجله 90 جعبه، اسلام آباد - خبرنگاران - وزیر کشور پاکستان که با هدف آنالیز راه های تقویت امنیت مرزی و گسترش تجارت با کشورهای همسایه به ایالت بلوچستان سفر نموده است، روز آدینه از گذرگاه مرزی ریمدان-گبد به عنوان دومین مرز رسمی مشترک با جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

خبرنگاران وزیر کشور پاکستان از دومین مرز رسمی مشترک با ایران بازدید کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت کشور پاکستان، شیخ رشید احمد پس از نظارت هوایی از مناطق مرزی گوادر، تربت، مند و ردیگ واقع در ایالت بلوچستان، به نقطه صفر مرزی گبد، جایی که دومین مرز رسمی با جمهوری اسلامی ایران (در نقطه ریمدان) بیست و نهم آذرماه سال جاری افتتاح شد، رفت.

وزیر کشور پاکستان از فعالیت های تجاری در گذرگاه جدید مرزی ریمدان-گبد بازدید و تسهیلات موجود برای حمل و نقل کالاها و کامیون های باربری را مورد آنالیز قرار داد.

شیخ رشید احمد به همراه سرلشکر ایمن بلال فرمانده گردان جنوبی نیروی مرزبانی در ایالت بلوچستان از فرآیند حصارکشی نوار مرزی مشترک با ایران بازدید کرد و گفت: 40 درصد از نصب حصارها اجرا شده و انسداد کل مرز ایران و پاکستان به طول 928 کیلومتر تا خردادماه سال جاری (ژوئن) 100 درصد تکمیل خواهد شد.

وزیر کشور پاکستان با تاکید بر عزم دولت برای تقویت امنیت داخلی کشور، ادامه داد: نظام مدیریت مرزی با کشورهای همسایه به شیوه نوین مجهز خواهد شد که هدف اصلی آن تسهیل تجارت دوجانبه و آسان سازی آمد و رفت مردم به کشورهای یکدیگر است.

وزارت کشور پاکستان گفت که شیخ رشید احمد در جریان سفر چهار روزه خود از به ایالت بلوچستان، قرار است از نقطه صفر مرزی تفتان، گذرگاه مرزی رسمی با ایران (میرجاوه) بازدید کند.

دومین گذرگاه رسمی دو کشور، گذرگاه مرزی ریمدان ایران و گبد پاکستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشورمان، خانم زبیده جلال وزیر تولیدات دفاعی پاکستان و سایر مسوولان و معاونان وزیران کشور، خارجه و صنعت و معدن 29 آذرماه سال جاری به صورت رسمی افتتاح شد.

علاوه بر این دولت اسلام آباد توسعه زیرساخت های مرزی را نیز در دستور کار قرار داده و در تازه ترین اقدام، نخست وزیر پاکستان خواهان تسریع احداث بازارچه های مرزی با ایران و تدوین یک راه حل جامع در این خصوص شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1409

به "خبرنگاران وزیر کشور پاکستان از دومین مرز رسمی مشترک با ایران بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر کشور پاکستان از دومین مرز رسمی مشترک با ایران بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید