خوراکی های ضد پیری کدامند؟

به گزارش مجله 90 جعبه، همه ما با وجود تلاش هایی که انجام می دهیم، روزی فرایند پیری را تجربه می کنیم. اما به نظر می رسد در کنار مسائل روانی مانند آرامش، توجه به مسائل جسمانی و تغذیه مناسب نیز می تواند فرایند پیری را کندتر کند.

خوراکی های ضد پیری کدامند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از انتخاب ،بسکمک از مواد غذایی سرشار از خواص مفیدند، اما در بین مواد غذایی مختلف، برخی بیش از سایرین در کاهش و کند شدن فرایند پیری نقش ایفا می کنند:

انگور

انگور علاوه بر خاصیت مبارزه با آرتروز، به تقویت کلاژن در شبکیه چشم نیز کمک می کند، که از چشم در برابر تحلیل رفتن ماکولای وابسته به سن محافظت می کند.

کلم پیچ

بر اساس تحقیقاتی که رژیم های غذایی تقریباً 1000 شرکت کننده را مورد بررسی قرار داد، سبزیجاتی مانند کلم پیچ می تواند به کاهش فرایند پیری کمک کند. در حقیقت، محققان کشف کردند که افرادی که روزانه یک تا دو وعده سبزی می خورند بسیار جوان تر از سایرین خواهند بود.

آب

سیاهی زیر چشم و پف زیر چشم اغلب همزمان با افزایش سن بیشتر می شود بنابراین نوشیدن آب کافی می تواند روی سلامت پوست موثر باشد. نوشیدن آب می تواند روی بسکمک از اندام های داخلی شما نیز تاثیری مثبت بگذارد.

گردو

از بین همه آجیل های موجود، گردو یکی از برترین گزینه ها محسوب می شود. گردو مملو از آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب امگا 3 است که می تواند به طور قابل توجهی خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. بررسی جامع آزمایشات بالینی در مورد مصرف آجیل در ارتباط با بیماری های قلبی عروقی نشان داد که مصرف گردو به شکل روزانه، می تواند خطر بیماری قلبی را بیش از 20 درصد کاهش دهد.

گوجه فرنگی

تحقیقات جدید نشان داده است که غذا های سرشار از آنتی اکسیدان، به ویژه میوه ها و سبزیجات با رنگ قرمز، می توانند به مبارزه با اثر اکسیداسیون اشعه UV کمک کنند. یک مطالعه در مجله پوست انگلیس نشان داد شرکت کنندگانی که روزانه پنج قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی (شکل کاملاً غلیظی از گوجه فرنگی تازه) می خورند، 33 درصد بیشتر از گروه کنترل در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1310

به "خوراکی های ضد پیری کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی های ضد پیری کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید