رشد 3 برابری کاربری پهپادها در بخش کشاورزی

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: رشد تقاضا و کاربری پهپادها در بخش کشاورزی در امسال نسبت به سال گذشته 3 برابر افزایش نشان می دهد.

رشد 3 برابری کاربری پهپادها در بخش کشاورزی

به گزارش سرویس مالی خبرنگاران، کامبیز عباسی گفت: توسعه کاربری پهپادهای کشاورزی در راستای هوشمندسازی بخش کشاورزی صورت می گیرد و تا به امروز 65 نوع و مدل پهپاد کشاورزی به وسیله 12 شرکت، عرضه شده است.

عباسی اضافه نمود: در حال حاضر، نزدیک به 450 تا 460 دستگاه پهپاد کشاورزی در بخش کشاورزی کشور جذب و برای انجام عملیات مختلف با موضوع سمپاشی استفاده می گردد.

وی اضافه نمود: پهپادهای کشاورزی برای کودپاشی، گرده افشانی، بذرکاری در مراتع و سایر عملیات کشاورزی در منطقه ها صعب العبور که امکان تردد ماشین وجود ندارد و یا در ارتفاع درختان مورد استفاده قرار می گیرد.

عباسی درباره دلایل رشد کاربری پهپادهای کشاورزی، اعلام کرد: در سال های گذشته کشاورزان به صورت الگویی با پهپاد آشنا شدند و اکنون استفاده از این فناوری مورد استقبال آنها قرار گرفته است ضمن آن که ما هم توانستیم بخش های دولتی، نظارتی و امنیتی و بخش اعتباری کشور را در خصوص ضرورت استفاده از این فناوری نوین در بخش کشاورزی قانع کنیم.

وی با اشاره به این که تسهیلات خرید پهپاد از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی قابل پرداخت است، توضیح داد: بهره برداران می توانند 80 درصد قیمت این پهپادها را تسهیلات با نرخ کارمزد 15 درصدی و با دوره بازگشت پنج تا هفت سال دریافت نمایند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، ادامه داد: با توجه به استقبال بهره برداران از این پهپادها و اهمیت هوشمندسازی بخش کشاورزی، پیشنهادهایی مبنی بر ایجاد تسهیلات مستقل برای پهپادهای کشاورزی داشته ایم.

وی گفت: پیش بینی می کنیم با فرایند کنونی به طور میانگین سالانه 200 تا 250 دستگاه پهپاد جذب تسهیلاتی گردد.

کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1860

به "رشد 3 برابری کاربری پهپادها در بخش کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 3 برابری کاربری پهپادها در بخش کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید