زبان و مذهب مردم کانادا

به گزارش مجله 90 جعبه، قانون اساسی کانادا هر دو زبان انگلیسی و فرانسه را به عنوان زبان های رسمی بنا نهاد. با این حال , زبان انگلیسی در سراسر کشور غالب است ; تنها یک استان , جدید , دو زبانه است , و فرانسوی تنها زبان استانی در کبک است که زبان فرانسه اولین زبان چهار پنجم جمعیت است. حدود سه پنجم کانادایی ها به زبان انگلیسی به زبان انگلیسی صحبت می کنند در حالی که زبان اول آن ها کم تر از یک چهارم است. زبان مادری تقریبا ً یک پنجم کانادایی ها یک زبان غیر از انگلیسی یا فرانسوی است ; بیشتر زبان اروپایی دیگر (به ویژه ایتالیایی و آلمانی) صحبت می کنند , اما بزرگ ترین گروه مهاجران چینی است که نشان دهنده رشد مهاجرت چینی ها از دهه 1970 است. به زبان آورده شده است. کری معمول ترین زبان های بومی است.

زبان و مذهب مردم کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور گردشگری کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مذهب مردم کانادا

دین در حدود چهار پنجم جمعیت کانادا , وابستگی خود را به درجه ای از ایمان مذهبی سازمان یافته می داند. بیشتر آن ها کاتولیک یا پروتستان هستند ; کلیساهای بزرگ پروتستان , کلیسای انگلستان , کلیسای انگلیکان , و کلیسای لوتری هستند. کاتولیک های رومی بزرگ ترین گروه مذهبی را تشکیل می دهند و بیش از دو پنجم جمعیت را تشکیل می دهند. پروتستان ها , دومین گروه بزرگ , حدود سه دهم جمعیت را تشکیل می دهند.

در کبک بیش از چهار پنجم جمعیت دست کم اسما ً کاتولیک رومی است , و برونسویک جدید نیز اکثریت کاتولیک رومی دارد. در دو دهه اخیر , تعداد مسلمانان , هندوها , سیک ها و بودایی ها به شدت افزایش یافته است. تعداد یهودیان و پیروان آیین ارتدوکس شرقی نیز افزایش یافته است. حدود یک پنجم از کانادایی ها خود را به عنوان یک کپی دسته بندی می کنند.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 629

به "زبان و مذهب مردم کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "زبان و مذهب مردم کانادا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زبان و مذهب مردم کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید