ساخت موزه منطقه ای خوزستان به مرحله نماکاری رسید

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در بازدید از فرایند فراوری قطعات پیش ساخته نمای موزه منطقه ای خوزستان گفت: اجرای این طرح به عظیم ترین کارخانه فراوری قطعات G.F.R.C واگذار شده است.

ساخت موزه منطقه ای خوزستان به مرحله نماکاری رسید

به گزارش خبرنگاران، سیدحکمت الله موسوی اظهار کرد: باتوجه به اهمیت اجرای دقیق و باکیفیت نمای موزه منطقه ای خوزستان، از نزدیک فرایند فراوری و ساخت قطعات مربوط به نمای موزه را پیگیری و ارزیابی کردم.

او با اشاره به این که اجرای طرح یادشده، به شرکت دیسمان اصفهان، عظیم ترین و باتجربه ترین کارخانه فراوری قطعات G.F.R.C در کشور واگذار شده اضافه نمود: به منظور پیگیری و پایش از مراحل فراوری و برنامه ریزی برای نحوه ارسال این قطعات در زمان فشرده، جلسه ای با مدیران شرکت دیسمان در محل کارخانه برگزار و پس از آن از خط فراوری و بارانداز کارخانه بازدید میدانی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان توضیح داد: باتوجه به ابعاد عظیم این قطعات که به طور میانگین 6/203 متر است، بارگیری و حمل و تخلیه این قطعات دارای حساسیت و احتیاج به آنالیز مسائل فنی دقیق، از انتخاب نوع کشنده تا شاسی کشی درست هنگام ارسال و تخلیه اصولی داشت که در این بازدید ارزیابی شد.

او با بیان این که موزه منطقه ای خو زستان به مساحت 50 هزار متر مکعب و با زیربنای 11 هزار متر در 2 طبقه در سال 87 در لیست طرح های ماندگار معرفی گردید اضافه نمود: این موزه، دارای بخش های مهمی از جمله آمفی تئاتر، کافی شاپ، کتابخانه، سالن بازی بچه ها، نمازخانه، سایت پژوهشی، سایت اداری، کارگاه بازسازی، آزمایشگاه اشیاء و پنج مخزن امن اشیا است.

برپایه اعلام اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، عملیات ساخت موزه منطقه ای از سال 1385 به وسیله اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان شروع شده است. هدف از احداث این موزه در پارک جزیره اهواز، ایجاد موزه با 2 موضوع باستان شناسی و مردم شناسی به صورت منطقه ای با مرکزیت استان خوزستان در میان استان های چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در این منطقه از کشور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1707

به "ساخت موزه منطقه ای خوزستان به مرحله نماکاری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت موزه منطقه ای خوزستان به مرحله نماکاری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید