سبقت سامسونگ از اپل در سه ماهه اول 2023 ، بهترین فروشندگان موبایل در بازارهای جهانی

به گزارش مجله 90 جعبه، سامسونگ در سه ماهه اول سال 2023 پیشتاز فروش جهانی گوشی های هوشمند شد و از اپل سبقت گرفت.

سبقت سامسونگ از اپل در سه ماهه اول 2023 ، بهترین فروشندگان موبایل در بازارهای جهانی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از فون آرنا، طبق گزارش شرکت تحلیل فناوری Canalys سامسونگ در سه ماهه اول امسال با سبقت گرفتن از اپل، جایگاه اول را در بازار جهانی گوشی های هوشمند به دست آورد. به لطف عرضه سه ماهه اول سری گلکسی اس 23، که شامل گلکسی اس 23 اولترا می گردد، سامسونگ توانست با سهم 22 درصدی از فروش جهانی گوشی های هوشمند در طول سه ماه، 1 درصد بالاتر از اپل باشد.

اپل که در سه ماهه چهارم سال 2022 در صدر قرار داشت، با 21 درصد سهم از فروش جهانی در رتبه بعدی نهاده شد. در سه ماهه چهارم سال 2022، زمانی که اپل بهترین صادرکننده گوشی های هوشمند بود، فراوریکننده آیفون با 25 درصد بیشترین سهم بازار جهانی خود در تمام دوران ها را داشت.

پس از سامسونگ و اپل، شیائومی با سهم 11 درصدی از عرضه جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه اول، سوم شد. اوپو با 10 درصد سهم در رتبه چهارم نهاده شد و ویوو با 8 درصد در رتبه بعدی نهاده شد. در مجموع، فروش جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش داشته است. این پنجمین سه ماهه متوالی با کاهش سالانه در فروش گوشی های هوشمند بود..

با وجود پنج بار کاهش در فروش سه ماهه متوالی سال به سال در بازار جهانی گوشی های هوشمند، توبی ژو، تحلیلگر Canalys نشانه های مثبتی را مشاهده می نماید. او می گوید: در تقاضا برای بعضی از محصولات گوشی های هوشمند بهبودهایی حاصل شده است. علاوه بر این، بعضی از فروشندگان گوشی های هوشمند در برنامه ریزی فراوری و سفارش قطعات فعال تر می شوند. او پیش بینی می نماید که موجودی صنعت گوشی های هوشمند، صرف نظر از فروشنده یا کانال فروش، می تواند تا خاتمه سه ماهه دوم سال 2023 به سطح نسبتا سالمی برسد.

بیشتر بخوانید:

  • گوشی های قدیمی اندرویدی به روز رسانی نخواهند شد | لیست گوشی های گلکسی که در آینده آپدیت نمی شوند

اگرچه سامسونگ ممکن است شاد باشد که جایگاه اول را از اپل پس گرفته، اما نمی تواند خیلی هم شاد باشد. اگر چه در طول سه ماهه اول سال گوشی پرچمدار نو سری گلکسی اس 23 خود را منتشر کرد، اما فزونی آن نسبت به اپل با کمترین مقدار بود. آن را با عرضه سه ماهه اول سال 2022 مقایسه کنید، زمانی که سامسونگ سری گلکسی اس 22 را عرضه کرد و فزونی آن نسبت به اپل شش درصد (اختلاف 24 درصد و 18 درصد) بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1402 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2154

به "سبقت سامسونگ از اپل در سه ماهه اول 2023 ، بهترین فروشندگان موبایل در بازارهای جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبقت سامسونگ از اپل در سه ماهه اول 2023 ، بهترین فروشندگان موبایل در بازارهای جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید