سرماخوردگی احتمالا می تواند از بدن در مقابل اومیکرون محافظت کند

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران به نقل erunews بر اساس تحقیقات اجرا شده از طریق پژوهشگران امپریال کالج لندن، برخی از سلول های ویژه ای که در دوران سرماخوردگی در بدن فرد ایجاد می شوند، می توانند از بدن در مقابل سویه تازه ویروس کرونا موسوم به اومیکرون محافظت کنند.

سرماخوردگی احتمالا می تواند از بدن در مقابل اومیکرون محافظت کند

این نتیجه ای بود که پس از مطالعه شرایط جسمانی 52 نفر در موسسه ملی قلب و ریه امپریال کالج بریتانیا که به کووید19 مبتلا شده بودند، حاصل شد.

بر اساس تحقیقاتی که نتیجه آن در نشریه Nature Communications منتشر شد، در بدن افرادی که به سرماخوردگی کلاسیک مبتلا شده اند، یک بانک حافظه از سلول های ایمنی ویژه ایجاد می شود که به بدن کمک می کند در مقابل عفونت های آینده از جمله آلودگی به ویروس کرونا آسیب پذیری کمتری داشته باشد.

پژوهشگرانی که در این تحقیق مشارکت داشتند، تاکید دارند که نتیجه مطالعات آنها به معنای نادیده گرفتن واکسن ها کرونا نیست و در حال حاضر واکسیناسیون همچنان تنها راه موثر برای محافظت بدن در برابر این ویروس است.

دکتر روحیا کوندو، نویسنده این گزارش با هشدار در این باره که تا به امروز تنها شرایط این سلول ها در بدن گروه کوچکی از مبتلایان مورد بررسی قرار گرفته و 88 درصد از آنها نیز سفیدپوستان اروپایی بوده اند.

سلول های T بخشی از گلبول های سفید خون هستند که نقش مهمی در کارایی سیستم ایمنی بدن بازی می کنند.

تحقیقات نشان داد که سلول های T اولا قادرند ویروس کرونا را شناسایی کنند و ثانیا، برخلاف واکسن های کنونی به جای حمله به پروتئین های اسپایک روی سطح ویروس، به پروتئین های درون آن حمله می کنند و آن را از بین می برند.

پروفسور آجیت لالوانی، از دیگر نویسندگان این مطالعه نیز می گوید: این یافته ها می تواند به ما در طراحی نسل نو واکسن های ضدکرونا کمک کند.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1916

به "سرماخوردگی احتمالا می تواند از بدن در مقابل اومیکرون محافظت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرماخوردگی احتمالا می تواند از بدن در مقابل اومیکرون محافظت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید