شرایط نو کرونایی، اصناف تعطیل می شوند؟

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران، با توجه به شرایط تازه کرونایی اصناف تعطیل می شوند؟

شرایط نو کرونایی، اصناف تعطیل می شوند؟

ایسنا نوشت: محمدباقر مجتبایی درباره نحوه فعالیت اصناف در شرایط قرمز کرونایی فعلی گفت: طبق تجربیات ماه های گذشته در مقابله با شیوع ویروس کرونا، باید استراتژی و سیاستگذاری تازه در این حوزه تعریف می شد.

کرونا تمام شدنی نیست

وی اضافه کرد: بارها گونه های مختلف ویروس کرونا شیوع پیدا کرده و بر خلاف تصور ابتدایی، اپیدمی کوتاه مدت نبود. بنابراین دیگر نمی توان با تعطیلی مشاغل و اداره ها ادامه داد، چراکه کرونا تمام شدنی نیست و دوره آن هم کوتاه مدت نیست.

در این شرایط از طرفی جان هر شهفرایند و حتی پیشگیری از بیماری و درد کشیدن افراد مهم است، اما از سوی دیگر نباید زندگی، شغل و ارائه خدمات و کالا به مردم دچار مشکل شود.

85 درصد اصناف واکسن زدند

وی با اشاره به مشخص جریمه نقدی برای تزریق نکردن واکسن کرونا در برخی کشورها، گفت: اما در ایران حداقل در حوزه اصناف با اطلاع رسانی گسترده و همکاری اصناف این فرایند انجام شد و بر اساس آمار سامانه ایران من، 85 درصد اصناف واکسن کرونا تزریق کرده اند.

همچنین به گفته دبیر اتاق اصناف ایران در دستورالعمل مدیریت هوشمند کرونا گروه بندی سابق اصناف به طور کلی از بین رفته و در مقابل مشاغل حساس و تجمعی، به ویژه مشاغلی که مشتریان مجبور به درآوردن ماسک هستند، مانند رستوران مشخص شده است.

بر این اساس قرار شد در مصوبات تازه ستاد ملی کرونا به گونه ای عمل شود که رعایت چهار عنصر کلیدی یعنی استفاده از تهویه مناسب، استفاده از ماسک، استفاده از واکسن و رعایت فاصله اجتماعی مورد تاکید قرار گیرد.

تعطیلی نداریم

وی در ادامه تاکید کرد که دیگر تعطیلی مشاغل در دستور کار نیست و گفت: چیزی تحت عنوان گروه های شغلی دیگر وجود دارد، اما رنگبندی شهرها هنوز پا برجاست.

او ادامه داد: برای مثال گروه شغلی مثل فروش موتورسیکلت اصلاً تجمع ندارد که بخواهد در شرایط بحرانی تعدیل شود. اما در گذشته مشاغل زیادی بودند که فقط به اقتضای شرایط و تجربه کشورهای دیگر مجبور به تعطیلی بودند، اما حالا الگوها در بسیاری از کشورها تغییر کرده است.

دبیر اتاق اصناف اضافه کرد: در آذر و دی امسال 12 هزار نفر از کارفرمایان صنفی تست کرونا دادند که از بین آنها فقط 1096 تست مثبت بود.

در این طرح هوشمند، اسامی افرادی که تست آن ها مثبت بوده به اتاق های صنفی اعلام می شود و بازرسان بر اساس این اطلاعات به واحد مراجعه می کنند تا فرد بیمار در مغازه نباشد. در غیر اینصورت مغازه پلمب می شود.

آخرین اخبار کرونا را از صفحه ویروس کرونا خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1914

به "شرایط نو کرونایی، اصناف تعطیل می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط نو کرونایی، اصناف تعطیل می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید