شورای شهر تمام قد از اعضای منتخب شورایاری حمایت خواهد نمود

به گزارش مجله 90 جعبه، عضو هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری ها با بیان اینکه شورای شهر تمام قد از اعضای منتخب شورایاری حمایت خواهد نمود، گفت: اکثر اعتراضات به نتیجه انتخابات شورایاری بدون سند و مدرک متقن بود.

شورای شهر تمام قد از اعضای منتخب شورایاری حمایت خواهد نمود

به گزارش خبرنگاران، افشین حبیب زاده در جشن عید غدیر خم که در محل خانه کارگر و با حضور علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران و جمعی از اعضای شورایاری عضو خانه کارگر برگزار گردید، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و همچنین به افرادی که توانسته بودند با جلب اعتماد مردم به شورایاری محلات راه پیدا نمایند، به ارائه گزارشی از نحوه اجرا و نظارت بر فرایند پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها پرداخت و گفت: سال جاری برای نخستین بار انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار گردید و مردمی که در شعب اخذ رأی حاضر می شدند با نشان دادن کارت ملی خود احراز هویت شده و با وارد کردن کد انتخاباتی نامزدها در دستگاه، رأی خود را به صندوق می انداختند.

عضو هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری ها با اشاره به سرعت بالای روند اخذ و ثبت آرا، اظهار کرد: در بازدیدی که از بعضی شعب اخذ رأی داشتم مشاهده کردم که با وجود حضور مردم در صف، روند احراز رأی دهندگان، اخذ رأی و ثبت آن سریع انجام می شد، پرینت رأی افراد نیز به آنها نشان داده می شد و بعد به داخل صندوق می افتاد. پس از سرانجام رأی گیری نیز سیستم، نتیجه را اعمال می کرد بدون اینکه هیچ اعمال نظر شخصی صورت گیرد و در نهایت نیز نتیجه انتخابات در کمترین زمان ممکن که حدود ساعت یک الی دو بامداد بود، اعلام شد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به اعتراضات انجام شده از سوی نامزدها به نتیجه انتخابات پرداخت و گفت: تعداد کثیری از این شکایات بدون مستند بود و حتی شنیدن بعضی از آن اعتراضات هم ما را می رنجاند و وارد نبود؛ مثلا اعتراض جمعی را برای من فرستاده بودند که در فلان منطقه نیمی از افراد راه یافته به شورایاری محلات، جدید بوده و شناخته نیستند و کلی بیانیه صادر نموده بودند. این بحث ها جای تأسف داشت که نتیجه آرا را نمی پذیریم و علاوه بر آن مطالبی را نیز مطرح کنیم که جای تأمل دارد.

وی ادامه داد: بعضی نیز در اعتراضات خود اعلام کردند که نامزد پیروز در انتخابات، اشخاصی را از محلات دیگر آورده و یا نامزد منتخب، کارمند شهرداری بوده است؛ درصورتی که ما اعلام نموده بودیم که کارمند شهرداری درصورتی که محل سکونتش با شهرداری منطقه ای که در آن اشتغال دارد، متفاوت باشد، حضورش در انتخابات هیچ ایرادی ندارد. با وجود اینکه همه این شکایت ها به صورت شبانه روزی آنالیز شد، اکثریت قریب به اتفاق اعتراضات بدون سند متقن بود.

حبیب زاده با تأکید بر اینکه مجریان انتخابات نیز هیچ دخالتی در نتیجه نداشتند و شمارش آرا نیز دستی نبوده که شائبه دخالت در نتیجه مطرح گردد، خطاب به افرادی که نتوانستند در انتخابات رأی لازم را کسب نمایند، گفت: ما باید نتیجه انتخابات را بپذیریم. اگر برای مردم نامزد شده بودیم و می خواهیم به مردم خدمت کنیم، باید دست به دست هم دهیم تا محله بهتری داشته باشیم. اما اگر افرادی بخواهند در طول 3 سال آینده تخریب نمایند و اجازه فعالیت به اعضای شورایاری را ندهند و در کار آنها کارشکنی نمایند بدانند که اعضای شورای شهر از تمام افرادی که رأی آورده باشند تمام قد حمایت خواهد نمود تا بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند. از کسانی هم که رأی نیاوردند ضمن تشکر از حضورشان در رقابت، می خواهیم در کنار اعضای شورایاری بوده و برای بهبود وضعیت محله خود با یکدیگر همکاری نمایند.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وظایف شورایاری که اخیر از سوی اعضای شورای شهر اصلاحاتی در آن انجام شده پرداخت و گفت: توضیح وظایف جدید شورایاری ها برخاسته از آسیب شناسی بود که در ابتدای دوره انجام دادیم. در مقدمه این توضیح وظایف آمده که صندلی شورایاری کجاست و زیرنظر شورای اسلامی شهر تهران فعالیت خواهد نمود. شورای شهر دائما بر فعالیت شورایاری ها نظارت خواهد داشت و از فعالیت آنها گزارش تهیه خواهد نمود تا به بهترین نتیجه عملکردی برسد.

عضو ستاد هماهنگی شورایاری ها بر لزوم دقت بر موارد ذکر شده در 17بند توضیح وظایف شورایاری ها تأکید کرد و گفت: تمامی اعضای شورایاری باید این 17بند را به طور دقیق مطالعه نمایند تا از وظایف، اختیارات و تکالیف خود مطلع شوند. در گذشته بعضی اعضای شورایاری در مراجعات خود درخواست هایی داشتند که در حیطه اختیارات شورایاری ها و حتی شورای شهر هم نبود.

وی با تأکید بر لزوم پرهیز از مکاتبه با نهادهای خارج از سیستم مدیریت شهری اظهار کرد: در 17بند، وظایف شورایاری به طور معین ذکر شده که ازجمله آنها می توان به مشارکت، همکاری و اقدام مؤثر برای تقویت محلی و شناخت، آنالیز و اولویت بندی نیازها، نارسایی ها و مسائل اشاره نمود. اینکه شورایاری ها بعضا با وزرا مکاتبه و بعد گله می نمایند که چرا پاسخ نامه آنها داده نشده به این دلیل است که آن مکاتبه از وظایف شورایاری ها نیست.

حبیب زاده در سرانجام از اعضای شورایاری ها خواست در تصمیم گیری ها از مردم محله دعوت نموده و با بهره دریافت از ظرفیت متخصصان ساکن در محله در جهت برطرف مسائل و بهبود وضعیت محله کوشش نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 188

به "شورای شهر تمام قد از اعضای منتخب شورایاری حمایت خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای شهر تمام قد از اعضای منتخب شورایاری حمایت خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید