صالحی امیری: هیچگاه جهت را گم نکردیم و به انحراف نرفتیم

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران، چهل و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک صبح امروز دوشنبه با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در سالن سلمان فارسی آموزشگاه ملی المپیک برگزار گردید.

صالحی امیری: هیچگاه جهت را گم نکردیم و به انحراف نرفتیم

سید رضا صالحی امیری در این مجمع گفت: صرفا یک گوینده هستم اینجا برای بیان خدمات صورت گرفته، طی دو سال گذشته نیمی از راه را با یکدیگر طی کردیم. در این جهت با فراز و فرودهای زیادی روبرو شدیم اما هیچ گاه جهت را گم نکرده و به انحراف نرفتیم.

وی ادامه داد: چون یک حرکت جمعی را شروع کردیم، آن را گم نکردید. در این جهت هیچ کسی بر دیگری پیشی نگرفت، همیشه کنار هم و هماهنگ با هم بودیم. ضمن اینکه اصولی را مد نظر قرار دادیم.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اصول مورد نظر گفت: اخلاق و مسئولیت پذیری را مد نظر قرار دادیم و مدیریت جمعی را هم مبانی تصمیم گیری قرار دادیم. چهارم اینکه شفاف سازی را در مسئولیت های خود مد نظر قرار دادیم.

وی توضیح داد: در این مدت صداقت را جهت نجات خود قرار دادیم و از هر بی صداقتی پرهیز کردیم. همیشه کنار هم بودیم، در پیروزی ها لبخند زدیم و در شکست ها کنار هم بودیم.

صالحی امیری با بیان اینکه ورزش در ایران یک نهاد است نه صرفا وزارت و کمیته، گفت: اعضای این نهاد جدا از هم اما وابسته و دلبسته به هم هستند.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: افکار عمومی و رسانه ها طی این مدت کنار ما بودند و با یاری آنها به مردم گزارش دادیم به صورت شفاف، رسانه علاوه بر مطلع سازی افکار عمومی، مشاوران به ملی برای ما بودند که حضورشان را در این مجمع هم تکریم می کنیم.

وی همچنین به بازسازی و بهسازی آموزشگاه ملی المپیک و اقدامات صورت گرفته در این زمینه اشاره نمود و گفت: منابع کمیته از 43 میلیارد سال 96 و تخصیص 38 درصد به 43 میلیارد با تخصیص صد در صد افزایش بافت. همچنین توزیع بودجه به صورت شفاف اطلاع رسانی سد وهیچ تبعیضی میان فدراسیون ها نداشتیم.

رئیس کمیته ملی المپیک اعلام نمود: پیشکسوتان را مورد تکریم قرار دادیم و می دانیم که آنها ریشه درخت ورزش بودند و هستند و حفظ کرامت همه را واجب دانسته و سعی کردیم حداقل با نصب یک تابلو و لوح در سر در منزل آنها یاد آنها را سرلوحه قرار دهیم.

صالحی امیری اعلام نمود: در کانونهای مختلف از مشاوران بهره بردیم و وقتی یک دستگاه بتواند از 170 مغز و مشاور فرهیخته استفاده کند دچار رشد کمی و کیفی می گردد. نشست های هم اندیشی هدفمند برگزار گردیده و در این جهت گام های زیادی برداشته شد. فرهنگ در ورزش را سرلوحه کار خود قرار دادیم و جمعی با موضوع آقای نبویان قدم های خوبی برداشتند و می دانیم بدون حفظ ارزش های اخلاقی در ورزش نمی توان گامی برداشت.

وی ادامه داد: شورای راهبردی در کمیته ملی المپیک بسیار فعال شده است. باید همینجا از تمام اعضای این شورا تشکر کنم. این شورا معین کننده نقشه راه ما به سمت قله های قهرمانی است.

رئیس کمیته ملی المپیک اضافه نمود: تدوین تاریخ یک قرن کوششهای قهرمانان، اماکن، رویدادهای ورزشی و کارکنان را سرلوحه قرار دادیم. موزه ملی المپیک و پارالمپیک با تدبیر وزیر ورزش و جوانان با 3000 شی ارزشمند افتتاح شد. این موزه متعلق به ملت است و آثار ارزشمند آن توسط قهرمانان، فدراسیونها و پیشکسوتان جمع آوری شد.

صالحی امیری اعلام نمود: دیپلماسی ورزشی را دنبال کردیم که هم هدف است و هم بستر. در دنیای متلاطم امروز بدون داشتن دیپلماسی فعال در مرزها محبوس خواهیم شد. منشور اخلاق با ابلاغ وزیر و کوشش های آقای فروتن به نتیجه نشست تا برای زدودن زنگارها از چهره پاک ورزش قدم برداریم. آرشیو ورزش ایران جان تازه ای گرفته است و از این پس ورزش ایران از مخزن بزرگ آرشیو بهره خواهد برد.

رئیس کمیته ملی المپیک در بخش دیگری از صحبت های خود به فعالیت های صورت گرفته در حوزه زنان و توسط کمیسیون زنان اشاره نمود و برگزاری همایش ورزش و زن که هفته گذشته برگزار گردید را یکی از نتایج این فعالیت های عنوان نمود.

وی با تاکید بر دوری از حواشی گفت: وزیر ورزش را محور ورزش ایران می دانم، همه بدانین منافع هماهنگی و وفاق بیشتر از نفاق است. از زمانیکه که آمدم یعنی از اسفند 96تعامل و هماهنگی میان وزارت، کمیته المپیک، پارالمپیک و دیمر نهادها را سرلوحه قرار داده ایم.

صالحی امیری با بیان اینکه از ظرفیت های ملی برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنیم، تاکید نمود: برای المپیک 2020 هم از ظرفیت نهادهای زیادی مانند وزارت امورخارجه بهره گرفته ایم، اقدامات خوبی صورت گرفته که گزارش آن در این مجمع نمی گنجد.

وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: هرگز فراموش نکردیم و نمی کنیم که همه ما مدیون خون صدها هزار شهید و ایثارگر و کسانی هستیم که امنیت و شرف هویت خود را از آنها داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 605

به "صالحی امیری: هیچگاه جهت را گم نکردیم و به انحراف نرفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: هیچگاه جهت را گم نکردیم و به انحراف نرفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید