صنایع دستی بوشهر در رشته خوس دوزی پیروز به دریافت مهر اصالت شد

به گزارش مجله 90 جعبه، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، صنایع دستی بوشهر در رشته خوس دوزی پیروز به دریافت مهر اصالت شد.

صنایع دستی بوشهر در رشته خوس دوزی پیروز به دریافت مهر اصالت شد

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر به نقل از لیلا رحیمی بیان نمود: در این دوره از بین 31 استان کشور، 12 استان منتخب شده و شرکت کردند که منیژه حسینی از شهرستان جم استان بوشهر در رشته خوس دوزی پیروز به دریافت مهر اصالت جهانی شد.

وی بیان نمود: داوری مهر اصالت یکی از مهمترین رویدادهای مهم جهان در حوزه صنایع دستی است که این دوره در کشور ازبکستان با حضور کشورهای غرب آسیا برگزار گردید.

رحیمی مطرح کرد: معیارهای آنالیز مهر اصالت، هویت، کیفیت، اصالت و قابلیت فراوری انبوه است که خوس دوزی بوشهر از تمامی این فاکتورها برخوردار بود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: این اثر با اهدای صنعتگر هم استانی به موزه ازبکستان، در زمان حاضر در موزه بخارا نگهداری می گردد.

خوس دوزی از هنرهای بومی استان بوشهر است که با نوارهای طلایی و نقره ای رنگ نقش هایی روی پارچه های توری دوخته می گردد. نقش های کار شده در این رشته به شکل ذهنی و هندسی است و بیشتر برای تزیین در شال های توری کاربرد دارد و در مراسم جشن و اعیاد مذهبی مورد استفاده قرار میگیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2018

به "صنایع دستی بوشهر در رشته خوس دوزی پیروز به دریافت مهر اصالت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی بوشهر در رشته خوس دوزی پیروز به دریافت مهر اصالت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید