طالبان: دولت افغانستان برای تخریب فرایند صلح کوشش می نماید

به گزارش مجله 90 جعبه، سخنگوی طالبان در واکنش به درخواست رئیس جمهور افغانستان برای حفظ تحریم ها بر سران این گروه به عنوان اهرم فشار، دولت افغانستان را به کوشش برای تخریب فرایند صلح متهم کرد.

طالبان: دولت افغانستان برای تخریب فرایند صلح کوشش می نماید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه ای گفت که دولت افغانستان نیت برقراری صلح ندارد و تاکید نمود که پیشرفت هایی هم که تا به امروز انجام شده نتیجه فشار جهت های خارجی بوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در واکنش به درخواست اشرف غنی برای حفظ تحریم های شورای امنیت سازمان ملل بر سران طالبان به عنوان اهرم فشار علیه این گروه نیز اضافه کرد: از درخواست های غیرمسئولانه اشرف غنی در این فرصت حساس صلح، آشکار می گردد که آن ها هنوز هم می خواهند در برابر صلح موانع ایجاد نموده، این فرایند را با ناکامی روبرو ساخته و برخلاف روح صلح و مذاکرات موضع گیری نمایند.

سخنگوی طالبان اضافه کرد: پیش از این نیز معاونان اشرف غنی و دیگر مسئولان دولت کابل برای تخریب فرایند صلح و ایجاد موانع داخلی و خارجی در برابر پیشرفت ها کوشش نموده اند.

مجاهد از شورای امنیت نیز خواست تا جلو تخریب فرایند صلح را بگیرد تا توافقنامه قطر عملی گردد و اجرایی شدن این توافق را به نفع افغان ها، آمریکا و جامعه دنیای دانست.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1249

به "طالبان: دولت افغانستان برای تخریب فرایند صلح کوشش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: دولت افغانستان برای تخریب فرایند صلح کوشش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید