عربستان: پیمان نفتی اوپک پلاس به پیوستن مکزیک مشروط است

به گزارش مجله 90 جعبه، وزیر انرژی عربستان سعودی روز آدینه اظهار کرد که پیمان نفتی نهایی اوپک پلاس برای کاهش 10 میلیون بشکه در روز فراوری نفت که روز پنج شنبه مورد موافقت نهاده شد، به پیوستن مکزیک به این پیمان مشروط است.

عربستان: پیمان نفتی اوپک پلاس به پیوستن مکزیک مشروط است

به گزارش ایسنا، اوپک، روسیه و گروهی از فراوریکنندگان که به اوپک پلاس معروف هستند، روز پنج شنبه با کاهش فراوری خود به میزان بیش از یک پنجم موافقت کردند اما توافق نهایی به مکزیک بستگی دارد که حاضر نشده است به کاهش فراوری بپیوندد. مذاکرات در میان وزیران انرژی کشورهای صنعتی دنیا روز آدینه ازسرگرفته خواهد شد.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در مصاحبه تلفنی با رویترز اظهار کرد که امیدوارم مکزیک ببیند که مزایای این توافق تنها برای مکزیک نیست بلکه برای همه دنیا است. کل این توافق به موافقت مکزیک با آن بستگی دارد.

تقاضای دنیای برای نفت در نتیجه تدابیری که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بکار گرفته شده است، حدود 30 میلیون بشکه در روز معادل 30 درصد از عرضه دنیای سقوط نموده است.

عربستان سعودی میزبانی یک کنفرانس ویدیویی میان وزیران انرژی گروه جی 20 را در روز آدینه برعهده دارد.

وزیر انرژی عربستان سعودی درباره این که آیا کشورهای دیگری مانند آمریکا، کانادا و برزیل به پیمان نفتی اوپک پلاس ملحق می شوند، گفت: آنها به شیوه خود فراوریشان را کاهش خواهند داد و وظیفه ما نیست که به دیگران دیکته کنیم بر مبنای شرایط ملی خود چه کاری می توانند انجام دهند.

وی در ادامه اضافه کرد که انتظار دارند سایر فراوریکنندگان هم برای تثبیت بازار نفت به توافق کاهش فراوری نفت ملحق شوند.

به گفته منابع مطلع، کاهش برنامه ریزی شده فراوری از سوی گروه اوپک پلاس 10 میلیون بشکه در روز معادل 10 درصد از عرضه دنیای است و فراوری پنج میلیون بشکه در روز توسط کشورهای دیگر کاهش داده می گردد.

عبدالعزیز اظهار کرد که تحت این توافق حدود 11.3 میلیون بشکه در روز از عرضه نفت به بازار دنیای حذف می گردد البته به شرطی که مکزیک هم موافقت کند.

بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی موافقت نموده که به جای آوریل، مبنای فراوری پایین تری را برای کاهش فراوری خود در نظر بگیرد که سهم این کشور از کاهش فراوری را حدود 3.8 میلیون بشکه در روز نموده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 839

به "عربستان: پیمان نفتی اوپک پلاس به پیوستن مکزیک مشروط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان: پیمان نفتی اوپک پلاس به پیوستن مکزیک مشروط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید