لاوروف: واشنگتن یا مشغول تحریم کشورهاست یا استیضاح رئیس جمهوری آمریکا

به گزارش مجله 90 جعبه، رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید نمود، آمریکا دائما یا مشغول تحریم کردن دیگر کشورها یا مشغول استیضاح و بازخواست رئیس جمهوری خود است.

لاوروف: واشنگتن یا مشغول تحریم کشورهاست یا استیضاح رئیس جمهوری آمریکا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه شب گذشته در کنفرانس خبری در سفارت روسیه در واشنگتن در سرانجام سفرش به آمریکا در پاسخ به سوالی در زمینه مصادف شدن این سفر با اعلام لایحه حقوقی استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری توسط دموکرات ها و نیز در آستانه آغاز آنالیز لایحه دیگری توسط کنگره درباره اعمال تحریم علیه کشورش پاسخ داد: به نظرم صرف نظر از روزی که برای ورود به واشنگتن در نظر می گیری مطمئنا این سفر تو مصادف خواهد شد با تحریم ها یا برکناری و یا غیره.

وی درباره این سوال که آیا سفرش به واشنگتن که مشغول استیضاح ترامپ است اشتباهی بوده یا تصادفی گفت، واشنگتن دائما مشغول اعمال تحریم ها بر کشورهاست و اگر کسی را برای تحریم کردن پیدا نکند سراغ استیضاح و مواخذه رئیس جمهوری خود می رود و کوشش می نماید او را بازخواست کند.

لاوروف اظهارات آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی کنگره را که نشست او با دونالد ترامپ را پیروزی برای تبلیغات روسیه خوانده بود، سخیف و بی ارزش توصیف کرد.

لاوروف اضافه کرد: اگر شف ارتباطات عادی در سطح وزرای خارجه را این گونه توصیف می نماید و استقبال وزیر خارجه روسیه از سوی رئیس جمهوری کشور میزبان را پیروزی بر موفقیت تبلیغات ما می داند چه بسا دیپلمات های ما را به زودی به متهم نمایند به اینکه دست به اقدامات تحریک آمیز می زنند و به زودی از این بابت از ما شکایت نمایند.

دموکرات ها همچنان دونالد ترامپ را به توطئه چینی با روسیه متهم نموده و از ملاقاتش با لاوروف انتقاد می نمایند. آدام شف این ملاقات را پیروزی برای تبلیغات روسیه خواند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید نمود، ملاقاتش با ترامپ در فضایی از تفاهم متقابل برگزار گردید و به آنالیز تعدادی از مسائل اصلی از جمله بحران خیلج فارس و ایران اختصاص داشت.

وی گفت: ما شرایط داخلی آمریکا را درک می کنیم و این به نفع دو طرف است که در این زمینه ها با هم کار نمایند تا نتیجه بگیرند.

لاوروف همچنین با اشاره به تصمیم کنگره درباره درج تحریم هایی علیه خط لوله Nord Stream 2 و Turkish Stream در بودجه وزارت دفاع آمریکا ابراز اطمینان کرد چنین تدابیری طرح های حیاتی برای انتقال گاز روسیه به اروپا را متوقف ننمایند.

وزیر خارجه روسیه گفت: کنگره در حال حاضر غرق در اجرای تمایلاتش در زمینه اقدام برای نابودی روابط روسیه و آمریکاست و کوششی که دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا در این زمینه آغاز کرد را ادامه می دهد اما ما به این حملات عادت داریم و می دانیم چگونه به آنها پاسخ دهیم.

لاوروف اضافه کرد، به نیابت از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از ترامپ برای حضور در جشن های روز پیروزی دعوت کرد و گفت، ترامپ تاکید نموده که به این مساله فکر می نماید. امیدواریم چنین سفری انجام گردد و فرصت مذاکرات فراگیر دوجانبه ای فراهم گردد.

لاوروف اضافه کرد، به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که گفته است روسیه در امور انگلیس نه قبل از همه پرسی بریگزیت و نه بعد از آن مداخله ننموده، اطمینان دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 501

به "لاوروف: واشنگتن یا مشغول تحریم کشورهاست یا استیضاح رئیس جمهوری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: واشنگتن یا مشغول تحریم کشورهاست یا استیضاح رئیس جمهوری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید