لرستان آماده همکاری با سرمایه گذاران کشور چین است

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران: استاندار لرستان گفت: لرستان آمادگی دارد که برای اجرای پروژه های خود با سرمایه گذاران بخش خصوصی و خارجی به ویژه سرمایه گذاران چینی مذاکره و همکاری کند.

لرستان آماده همکاری با سرمایه گذاران کشور چین است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از خرم آباد، هوشنگ بازوند در دیدار با سرمایه گذار چینی با تشریح قابلیتهای لرستان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی اظهار کرد: لرستان به لحاظ وجود منابع آب فراوان، قابلیتهای معدنی، پتانسیل های بخش کشاورزی و آب و هوای چهار فصل از استانهای مستعد برای جذب سرمایه گذار است.

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری و بکر، وجود دو هزار و 500 اثر ملی، 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان لرستان اضافه کرد: قرار دریافت لرستان در کریدور شمال به جنوب، رتبه بین سه تا پنج به لحاظ امنیت، وجود نیروهای انسانی متخصص و تحصیل نموده از دیگر مزیتهای لرستان است.

استاندار لرستان اعلام کرد: استان لرستان به عنوان یکی از استان های دارای ظرفیت و توانمند در حوزه های مختلف مالی، زمینه مناسب برای جذب سرمایه های خارجی را دارد.

وی توضیح داد: لرستان با قدمتی 40 هزار ساله و با داشتن جاذبه های بی شمار طبیعی و تاریخی در حوزه گردشگری و طبیعت گردی به عنوان سرزمین مفرغ، آبشارها و طبیعت زیبا شناخته می گردد.

بازوند اظهار کرد: دارا بودن رتبه اول کشور در فراوری حبوبات، رتبه اول فراوری ماهیان سردآبی در میان استان های غیرساحلی، بهره مندی از دو منطقه ویژه مالی فعال و همچنین قطب دارویی کشور ازدیگر مزیت های مالی لرستان برای جذب سرمایه گذاری خارجی است.

استاندار لرستان با بیان اینکه اعتماد به بخش خصوصی و سرمایه گذار خارجی یکی از اولویتهای لرستان محسوب می گردد گفت: ما این اطمینان را به سرمایه گذاران می دهیم که نگرانی بابت سرمایه هایشان در لرستان نداشته باشند.

بازوند همچنین با اشاره به زیرساخت های مورد احتیاج برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان لرستان گفت: قدیمی ترین و اولین حمل و نقل ریلی در ایران از استان لرستان عبور نموده و در حال حاضر طرح توسعه ای حمل و نقل ریلی و آزادراهی لرستان نیز در دست اجرا است.

وی با اشاره به وجود دو پرواز به صورت روزانه در فرودگاه خرم آباد اعلام کرد: طرح توسعه فرودگاه خرم آباد نیز در دست اجرا است تا زمینه برقراری پروازهای خارجی نیز در این فرودگاه فراهم گردد.

بازوند با اشاره به معرفی لرستان به لحاظ پایتخت ژئوتوریسم ایران بیان کرد: این مزیت در ایجاد ژئو پارکهای طبیعی و جذب گردشگران در این بخش بسیار تاثیر گذار است و ظرفیت و پتانسیل مطلوبی در حوزه گردشگری این استان محسوب می گردد.

وی با تاکید بر اینکه ما در لرستان پروژه های بسیار بزرگی در حوزه های مختلف راهسازی، گردشگری، صنعت، سدسازی، آبرسانی در دست اجرا داریم بیان کرد: آمادگی داریم که برای اجرای این پروژه ها با سرمایه گذاران بخش خصوصی و خارجی وارد مذاکره شویم.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 293

به "لرستان آماده همکاری با سرمایه گذاران کشور چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لرستان آماده همکاری با سرمایه گذاران کشور چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید