مشاهده یک احتیاج؛ جرقه فراوری یک محصول در تجهیزات پزشکی ، بی احتیاجی داخلی از بلیدشیور های آمریکایی

به گزارش مجله 90 جعبه، مدیرعامل شرکت ارسک یکتا تجهیز گفت: این شرکت با ایده ساخت بلیدشیور داخلی و با حمایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی در سال 94 کار خود را شروع نموده و تا به امروز به فراوری هشت محصول در حوزه تجهیزات پزشکی رسیده است.

مشاهده یک احتیاج؛ جرقه فراوری یک محصول در تجهیزات پزشکی ، بی احتیاجی داخلی از بلیدشیور های آمریکایی

به گزارش خبرنگار استان های خبرنگاران، گاهی یک مشاهده و تجربه جرقه ای می گردد برای فراوری یک محصول نو مانند مصطفی رحیمی حسن پور که وقتی دید مراکز درمانی بلیدشیور های امریکایی را با قیمت بالا می خرند و چندبار برای بیمار استفاده می نمایند، تصمیم گرفت خودش آن را فراوری کند.

بلیدشیور دستگاهی است که در عمل های ارتروسکوپی یا عمل های جراحی که در فضای بسته بدن انجام می گردد، مورد استفاده قرار می گیرد. در این عمل ها دستگاه هایی همراه دوربین و ... وارد بدن شده، فضای مفصل یا هر ناحیه دیگر را آنالیز می نماید. بلیدشیور برای تمیزکردن ناحیه مورد آنالیز داخل بدن، استفاده می گردد. مثلا جلبک هایی را که داخل مفصل زانو ایجاد شده، می تراشد تا جراح بتواند با دقت بیشتری ناحیه آسیب دیده را مشاهده کند.

رحیمی کارشناس اتاق عمل است و از این محصول آمریکایی خودش استفاده می نموده و شرح می دهد که با ایده ساخت همین دستگاه شرکت خود را در سال 94و با حمایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی تأسیس نموده و اولین بلیدشیور با کیفیت داخلی را به فراوری رسانده است. اما کار شرکت به فراوری این محصول محدود نمانده و در بازار تجهیزات پزشکی نام خود را به مشتریان شناسانده است.

این کارآفرین خلاق شرکت خود را به نام ارسک یکتا تجهیز و با درجه دانش بنیانی تأسیس کرد و توانست در مجموع به فراوری هشت محصول در حوزه تجهیزات پزشکی دست یابد.

فلم الکتروکوتر جراحی یکی از این محصولات است. رحیمی به خبرنگار ما می گوید: این قلم در برش بافت و انعقاد خون به کار می آید و با دو روش استفاده می گردد؛ هم دکمه ای هم پدالی. قابلیت خاص این قلم هم این است که حین کار نمی لغزد، طراحی سبک دارد و با بیشتر دستگاه های الکتروکوتر سازگار است.

رحیمی می گوید: یکی از دستگاه های مهم در جراحی های ارتوپدی، ابزار تزریق سیمان ارتوپدی است. این دستگاه سیمان استخوانی را با ویسکوزیته بالا به سرعت مخلوط می نماید و در جراحی ها به یاری پزشکان می آید.

او شرح می دهد که این دستگاه با سرعت 30 ثانیه سیمان و ویسکوزیته را مخلوط می نماید. قیفی برای آن طراحی شده که از هدررفتن پودل سیمان جلوگیری می نماید و سیمان از نازل آن به طور کامل تخلیه می گردد.

فناوران شرکت ارسک دستگاهی برای شستشویی محل جراحی شده هم فراوری نموده اند. رحیمی شرح می دهد: پالس لاواژ را ساختیم که جراحان در کمترین زمان ممکن ناحیه عمل را شستشو دهند و ریسک عفونت جراحی بعد از عمل کاهش یابد.

وی می گوید: مکانیزم تعبیه شده در نگهدارنده سر دستگاه پالس لاواژ از جدا شدن سر جلوگیری می نماید. طراحی سبک این دستگاه و وجود شیار ها بر سطح بیرونی آن برای کنترل راحتتر آن، از دیگر مزایای آن به شمار می آید.

از دیگر دستگاه های فراوری شده در این شرکت می توان به پمپ آرتروسکوپی اشاره نمود. تیغ اره ارتوپدی هم از دیگر دستگاه های فراوری شده در ارسک است که در جراحی ها برای برش استخوان استفاده می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1982

به "مشاهده یک احتیاج؛ جرقه فراوری یک محصول در تجهیزات پزشکی ، بی احتیاجی داخلی از بلیدشیور های آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده یک احتیاج؛ جرقه فراوری یک محصول در تجهیزات پزشکی ، بی احتیاجی داخلی از بلیدشیور های آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید