آشنایی با آب و هوای ونکوور

به گزارش مجله 90 جعبه، شهر ونکوور در ساحل غربی کانادا واقع شده و دارای آب و هوای اقیانوسی معتدل است. با وجود نزدیکی به اقیانوس آرام، آب و هوای این شهر تحت تأثیر جریانات اقیانوسی و سیستم کوهستانی قرار گرفته و شرایط منحصربه‌فردی دارد. در ادامه با مشخصات آب و هوایی ونکوور بیشتر آشنا می‌شویم.

آشنایی با آب و هوای ونکوور

تابستان‌های معتدل

تابستان‌ها در ونکوور نسبتاً خشک و معتدل هستند. دمای هوا در تابستان‌ها به‌طور میانگین بین 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. رطوبت نسبی کم هوا در تابستان‌ها، شرایط اقلیمی مطبوعی را به‌وجود می‌آورد.

زمستان‌های ملایم و بارانی

برخلاف باور عمومی، زمستان‌ها در ونکوور بسیار ملایم هستند. میانگین دما در زمستان‌ها بین 5 تا 10 درجه است. بارش باران در زمستان‌ها قابل‌توجه بوده و برف‌باری‌های سبکی نیز دیده می‌شود.

پاییزهای خنک و مرطوب

پاییز زمانی است که میزان بارندگی در ونکوور افزایش می‌یابد. میانگین دما در پاییز بین 10 تا 15 درجه است. رطوبت هوا در پاییز بالا بوده و شرایط نسبتاً خنکی حاکم است.

بهارهای معتدل و خوش آب و هوا

بهار‌ها در ونکوور زودتر از بسیاری نقاط دیگر کانادا آغاز می‌شود. در این فصل دما به‌طور متوسط بین 10 تا 18 درجه است. رطوبت هوا متوسط بوده و بارندگی‌های سبکی دیده می‌شود.

تغییرات آب و هوایی ملایم

یکی از ویژگی‌های آب و هوای ونکوور، عدم تغییرات شدید دما و نبود طوفان‌های سهمگین در تمام طول سال است. اختلاف دمای فصل‌های گرم و سرد نیز اندک است.

رطوبت متوسط تا بالا

به‌دلیل نزدیکی به اقیانوس، رطوبت نسبی هوا در ونکوور بالا است. میزان رطوبت در تابستان‌ها کمتر و در پاییز و زمستان بیشتر است. میانگین رطوبت سالانه حدود 70 درصد است.

بارندگی‌های فراوان

میزان بارندگی سالانه در ونکوور بیش از 1200 میلی‌متر است که نشان‌دهنده‌ی بارندگی‌های فراوان در طول سال می‌باشد. بیشترین بارندگی در فصل پاییز و زمستان است.

آفتاب فراوان در تابستان

علی‌رغم بارندگی‌های زمستانی، تابستان‌های ونکوور آفتابی و دارای وضوح هوای بالا هستند. میزان ساعات آفتابی در تابستان به‌طور میانگین حدود 300 ساعت در ماه است.

عدم وجود طوفان‌های شدید

به‌دلیل موقعیت جغرافیایی ونکوور، طوفان‌ها و گردبادهای شدید در این منطقه رخ نمی‌دهند. حتی طوفان‌های ساحلی نیز به‌ندرت اتفاق می‌افتند.

آب‌وهوای مناسب برای فعالیت‌های بیرونی

آب‌وهوای معتدل ونکوور در تمام طول سال، فعالیت‌های تفریحی و ورزشی بیرونی را مقدور می‌سازد. کوه‌نوردی، دوچرخه‌سواری، قایق‌رانی و سایر فعالیت‌ها در اکثر روزهای سال امکان‌پذیر است.

پرسش و پاسخ:

سوال: معتدل‌ترین فصل در ونکوور کدام است؟

پاسخ: بهار ونکوور دارای ملایم‌ترین آب و هوا با میانگین دمای 10 تا 18 درجه سانتی‌گراد است.

سوال: بارش باران در ونکوور بیشتر در چه زمانی است؟

پاسخ: بیشترین بارندگی در ونکوور در پاییز و زمستان رخ می‌دهد.

سوال: آیا ونکوور زمستان‌های سردی دارد؟

پاسخ: خیر، زمستان‌ها در ونکوور معمولاً ملایم و با میانگین دمای 5 تا 10 درجه هستند.

منبع مقاله: آب و هوای کانادا

انتشار: 1 شهریور 1402 بروزرسانی: 1 شهریور 1402 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1152

به "آشنایی با آب و هوای ونکوور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با آب و هوای ونکوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید