تور برزیل ارزان: ناگفته های برزیل در دنیای گشت و گذار به سبک سافاری

به گزارش مجله 90 جعبه، وقتی نام سافاری می آید، بسیاری به کشورهای آفریقایی می اندیشند. اما آن سوتر و در آمریکای جنوبی، یکی از برترین مقاصد گردشگری به سبک سافاری، در میان پوشش انبوه جنگل های آمازون پنهان شده است.

تور برزیل ارزان: ناگفته های برزیل در دنیای گشت و گذار به سبک سافاری

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

اگرچه هر دوست دار و عاشق ماجراجویی و سیر و سفر به سبک سافاری به احترام قاره سیاه تمام قد ایستاده و از آن به عنوان یکی از برترین نقاط زمین برای گشت و گذار در دل طبیعت و تماشای حیات وحش یاد می نماید، اما واقعیت این است که آفریقا، تنها موهبت این جهان برای چشیدن طعم پیوند با طبیعت و لمس عجایب حیات وحش نیست. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این با مرور شماری از برترین مقاصد گردشگری ایده آل سافاری همراه شما بودیم که یکی از آنها برزیل زیبا، باشکوه و دلفریب بود.

برزیل بی هیچ شک و تردیدی یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان است که از امتیازاتی متنوع و شگفت انگیز برخوردار بوده و در جهانی گردشگری حرف های بسیاری برای گفتن دارد. البته باید به این نکته توجه داشت که همه چیز این سرزمین، تنها در ویژگی های جغرافیایی خلاصه نشده است. برزیل پنجمین کشور بزرگ جهان و یکی از بزرگ ترین کشورهای قاره آمریکا است. سرزمینی عمدتا گرجهتی که با گستره ای وسیع از جنگل باشکوه و رودخانه پرپیچ و خم و لیمویی رنگ آمازون حال و هوایی جادویی به خود گرفته است. به این افسون دلپذیر خطوط ساحلی فراگیر و تماشایی را نیز اضافه کنید که دست کم 7.500 کیلومتر امتداد دارند.

اما مقدار غرور برزیل به وسعت قابل توجهش با حال و هوا و خصوصیات کلی آن برابری می نماید. اگرچه در یک نگاه کلی هر کدام از کشورهای آمریکای لاتین به طور قابل ملاحظه ای متفاوت از یکدیگر ظاهر شده و با خصوصیات متنوعی شناخته می شوند، اما باید اذعان کرد که برزیل یکی از متفاوت ترین کشورهای این قاره است. سرزمینی برخوردار از فرهنگی منحصربه فرد و هویتی مستقل و قابل ستایش که بارزترین تصویرش، اتمسفری مهیج و سراسر جشن و شادی است که برزیل را در برگرفته است.

اکنون تصور کنید سافاری در چنین کشوری چه حال و هوای خاص و دلپذیری دارد، جایی که تمامی این خصوصیات، در کنار هم تصویری کامل و دلپذیر را خلق نموده اند که از قضا بسیار وسوسه انگیز است. میزبانی مسابقات المپیک و بازی های جام جهانی نیز باعث تغییراتی غیرمستقیم اما ملموس در این کشور شد و در مجموع ظاهرا همه عوامل دست به دست هم دادند تا این کشور سرسبز و شگفت انگیز، یکی از برترین مقاصد برای دوست داران گردشگری به سبک سافاری باشد. جایی که منزلگاه بسیاری از سحرانگیزترین منظره و شگفت انگیزترین حیات وحش این کره خاکی است.

اما در یک نگاه کلی عمده ترین امتیازات برزیل در چه چیزهایی خلاصه شده است؟

اجازه دهید با سواحل زیبای این سرزمین آغاز کنیم. برزیل از این منظر دستی پر دارد، دست کم تعداد بی شمار سواحل دلفریب این کشور این مسئله را تأیید می نمایند. تصور استراحت روی شن های سفید ساحل زیر تابش خورشید، لذت موج سواری، غواصی، ماهیگیری و حتی تماشای دلفین ها و کایت سواری چیزهایی نیست که بتوان به سادگی از کنارشان عبور کرد.

در ادامه به آبشارهای تماشایی و مفتون نماینده این سرزمین می پردازیم. شاید در این میان نام آبشارهای ایگواسو (Iguassu Falls) نامی غیر قابل انکار باشد. آبشاری که در بخش برزیلی خود خالق منظرهی دلفریب و مبهوت نماینده بوده و یکی از زیباترین آبشارهای این سرزمین لقب گرفته است. صرفنظر از منظره بی نظیر این آبشار از دور، بازدیدنمایندگان می توانند از جهت آبی نیز خود را به آن رسانده و از نزدیک سحر و افسون آن را لمس نمایند.

اما مهم ترین بخش امتیازات برزیل، دست کم برای دوست داران ماجراجویی سافاری، تنوع قابل توجه تور سافاری و البته حیات وحش و طبیعت شگفت انگیز این کشور است. سواری با اسب در میان منظره ها تالاب گرجهتی پانتانال، کانو سواری، گشت و گذار با جیپ در دل طبیعت، استراحت در سواحل زیبا و البته لمس زندگی مدرن در شهرهای کوچک و بزرگ این کشور، دورنمایی مجذوب نماینده را پیش چشم علاقمندان این حوزه به نمایش می گذارد.

ماهیگیری از جمله فعالیت های محبوبی است که در برزیل امکانش به وفور در اختیار علاقمندان واقع شده است. اما نظر شما در خصوص شکار یکی از خطرناک ترین ماهی های جهان چیست؟ شکار ماهی گوشتخوار پیرانا بی شک آدرنالین را در خون مسافران به جریان انداخته و هیجانی نفس گیر و ترسناک را به آنها ارزانی می دارد.

یکی از مجذوب کننده ترین بخش های هر سفر سافاری، تماشای حیوانات در زیستگاه طبیعی شان است. در برزیل هم فرصت تماشای یکی از بزرگترین گربه سانان این سیاره یعنی جگوار (یوزپلنگ خال دار آمریکایی) مهیا است. برگزارنمایندگان تورهای سافاری، هم از برترین مکان و هم از زمان مناسب برای تماشای این مخلوق خوش آب و رنگ اطلاع داشته و از این نظر بازدیدنمایندگان خود را ناامید نخواهند کرد.

اما در مجموع و با توجه به امتیازات فوق چرا برای بسیاری برزیل سرزمینی دوست داشتنی است؟

جنگل های بارانی آمازون، جگوارها، حیات وحش غنی، سواحل، شهرها و البته نمایش شکوهمند رنگ ها، آیا چیزی را از قلم انداختیم؟ آیا همین ها علت کافی برای ستایش این سرزمین سحرانگیز در اختیار شما قرار نمی دهند؟ البته باید اشاره کنیم که این خصوصیات اگرچه بی نظیر هستند، اما تنها علت مجذوب کنندهیت برزیل به شمار نمی فرایند.

مثلا اگرچه تماشای جگوار یکی از ویژگی های قابل توجه برزیل است، اما حیات وحش این سرزمین شگفتی های دیگری نیز دارد. مثلا آیا می دانستید برزیل زیستگاه یکی از بزرگترین جوندگان زمین است؟ یا در خصوص حضور مارهای آناکوندای غول پیکر، گونه های مختلف میمون و موجودات دیگر چطور؟

برزیل سرزمینی پهناور است که بی شمار فرصت برای ماجراجویی در اختیار علاقمندان قرار می دهد. گشت و گذار در میان جنگل های بارانی و متراکم این سرزمین شاید سفری لوکس و آن چنانی نباشد، اما دست کم شما را در برترین زمان و مکان برای تجربه برترین لحظات اقامت در این کشور قرار می دهد تا کوله بار خاطرات به یادماندنی تان را پربارتر کنید.

و در نهایت چشم مقدارای این سرزمین علیرغم آب و هوای غالب آن، بسیار متنوع است. اینجا هم از آب هوای گرجهتی لذت خواهید برد، هم معتدل، کوهستانی، استوایی و نیمه خشک. و براساس این آب و هوا، چشم مقدارا نیز رنگ عوض نموده و سفر شما را از حالت یکنواختی بیرون می آورند.

برای علاقمندان اکوتوریسم و سافاری در حیات وحش، برزیل حرف های بسیاری برای گفتن دارد. به عنوان مثال بزرگترین تالاب استوایی جهان یعنی پانتانال (Pantanal)، بی شک یکی از سایه روشن های واقعی این سرزمین است، جایی که بسیاری از گونه های در معرض خطر در یکی از بزرگترین زیستگاه های مرطوب جهان زندگی می نمایند که از نظر مقدار با وسعت بریتانیا برابری می نماید.

حیواناتی همانند جگوار، سوسمار آمریکایی، سمورهای بزرگ آبی، خوک خرطوم دراز، آرمادیلو و بسیاری دیگر از موجودات در این منطقه یافت می شوند. البته حضور یکی از بزرگترین جوندگان جهان یعنی کاپی بارا (capybara) را نباید از قلم انداخت، ضمن آنکه نزدیک به 427 گونه از پستانداران و 1.294 گونه از پرندگان در این منطقه زندگی می نمایند. بزرگترین رودخانه جهان یعنی آمازون دیگر ویژگی غیر قابل انکار این سرزمین است که اغلب با جنگل های سرسبز در برگرفته شده و خود نیز زیستگاه مخلوقات آبی شگفت انگیزی همانند دلفین صورتی است که تنها در این رودخانه قابل مشاهده است. از طرف دیگر در این منطقه تورهایی برای تماشای زندگی حیوانات شب زی نیز برگزار می گردد که حضور در آنها خالی از لطف نیست.

امیدوارم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. در مجالی دیگر با معرفی دیگر جاذبه های این سرزمین رویایی همراه شما خواهیم بود. راستی نظر شما در خصوص جاذبه های طبیعتی و حیات وحش برزیل چیست؟ شما برای تجربه سافاری کدام یک را ترجیح می دهید، برزیل یا کشورهای آفریقایی؟ شاد می شویم مستمع نظرات شما عزیزان باشیم.

منبع: کجارو / naturalworldsafaris.com
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1960

به "تور برزیل ارزان: ناگفته های برزیل در دنیای گشت و گذار به سبک سافاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل ارزان: ناگفته های برزیل در دنیای گشت و گذار به سبک سافاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید