هرگز این مواد را به پوستتان نزنید

به گزارش مجله 90 جعبه، پوست یکی از مهم ترین قسمت های بدن است که احتیاج به مراقبت دارد؛ اما باید خیلی مراقب محصولات و موادی که برای پوستمان استفاده می کنیم زیرا برخی از مواد برای پوست مضر هستند.

هرگز این مواد را به پوستتان نزنید

مواد مضر برای پوست را همه افراد باید بشناسند تا هرگز از آن ها استفاده نکنند. استفاده از مواد مضر باعث پیری زودرس و چین وچروک روی پوستمان می شود؛ بنابراین باید هنگام تهیه این محصولات پوستی بسیار دقت کنیم. همراه مجله اینترنتی خبرنگاران باشید.

مواد مضر برای پوست

برخی مواد و ماسک ها هستند که هرگز نباید با پوستمان تماس داشته باشند در این مطلب چند مورد از آن ها را برایتان شرح می دهیم.

مواد مضر برای پوست مثل لیمو

هرگز از لیمو به تنهایی برای پوست خود استفاده نکنید. تعادل PH برای سلامتی پوست، ضروری است؛ بنابراین باید به طور طبیعی بین 4.5 تا 5 باشد. حالا PH آب لیمو 2 است و بسیار اسیدی است. استفاده مستقیم از لیمو بر روی پوست باعث تحریک لایه اسیدی پوست می شود.

اگر از لیمو در روز استفاده کرده و سپس در معرض نور خورشید قرار بگیرید، باعث سوزش و تحریک پوستتان می شود. زیرا روغن هایی که در مرکبات وجود دارند در برابر نور خورشید حالت سمی پیدا می کنند.

مواد مضر برای پوست مثل خمیردندان

ممکن است به گوشتان خورده باشد که برای درمان سریع جوش از خمیردندان استفاده کنید؛ اما باید بدانید یکی از مواد مضر برای پوست، استفاده از خمیردندان بوده که باعث خشکی و تحریک پوستتان می شود.

خمیردندان می تواند باعث ازبین بردن رطوبت نواحی اطراف پوست شود و پوست را بسوزاند. همچنین استفاده از آن ممکن است زخم های تیره ایجاد کرده که نتوان با هیچ درمان خانگی برطرف کرد. پس به جای خمیردندان از کمی روغن درخت چای استفاده کنید.

مواد مضر برای پوست مثل لوسیون بدن

پوست صورت یکی از نازک ترین قسمت های بدن بوده به همین دلیل استفاده از لوسیون های بدن که نسبت به مرطوب کننده ها مواد مغذی کمتر و عطر بیشتری دارد برای آن ضرر دارد. برای پوست لطیف صورت از موادی ملایم تر و باکیفیت تراز لوسیون بدن استفاده می کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی خبرنگاران مطلب با این ورزش ها موهایتان تقویت می شود را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 خرداد 1402 بروزرسانی: 9 خرداد 1402 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2169

به "هرگز این مواد را به پوستتان نزنید" امتیاز دهید

1 کاربر به "هرگز این مواد را به پوستتان نزنید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرگز این مواد را به پوستتان نزنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید