هزینه 13 میلیارد دلاری نت فلیکس برای فراوری محتوا در سال 2018

به گزارش مجله 90 جعبه، نت فلیکس بزرگترین سرویس استریم فیلم و سریال دنیاست. اخیرا حتی در یک نظرسنجی بزرگ، نت فلیکس به عنوان اولین انتخاب کسانی که می خواهند مجموعه های سریالی نگاه نمایند، انتخاب شده بود. بخش بزرگی از این موفقیت، به خاطر فراوریات شرکت نت فلیکس است؛ فراوریاتی که سال به سال بزرگتر و بیشتر می شوند. فراوری این همه فیلم و سریال بدون شک هزینه های بسیار زیادی دارد، طوری که بر اساس خبری که دیروز منتشر شد، نت فلیکس می خواهد در امسال میلادی 12 تا 13 میلیارد دلار برای ساخت محتوا هزینه کند.

هزینه 13 میلیارد دلاری نت فلیکس برای فراوری محتوا در سال 2018

هزینه 13 میلیارد دلاری برای فراوری فیلم و سریال، از هر استودیوی فیلم سازی یا شبکه تلویزیونی جهان بارها بیشتر است. حجم محتوای فراوری شده از سوی نت فلیکس هم مقایسه این شرکت را با استودیوهای فیلم سازی غیرممکن می نماید. نت فلیکس در امسال میلادی 82 فیلم بلند می سازد و عرضه می نماید. استودیوی فیلم سازی برادران وارنر، که بیشترین تعداد فیلم را برای عرضه در امسال برنامه ریزی نموده است، می خواهد 23 فیلم بسازد. شرکت دیزنی، که پرعایدیترین استودیوی فیلم سازی جهانست، در سال 2018 فقط 10 فیلم برای عرضه دارد.

با این حال، نت فلیکس را بیشتر با مجموعه های این شرکت می شناسیم، نه فیلم های آن؛ یعنی اگر این شرکت در یک سال 82 فیلم بلند فراوری و عرضه خواهد نمود، باید انتظار رقم بسیار بزرگتری را برای مجموعه های سریالی نت فلیکس داشته باشیم.

در ادامه گزارش کاری نت فلیکس، که به وسیله نشریه اکونومیست منتشر شده، آمده است:

نت فلیکس در امسال 700 مجموعه چند قسمتی نو فراوری، یا حق انتشار انحصاری آن را خریداری می نماید. این 700 مجموعه شامل بیش از 100 مجموعه درام و کمدی، ده ها مستند و برنامه کودک، برنامه های استند آپ کمدی و تاک شو است. نت فلیکس هم چنین فقط به هالیوود نگاه نمی نماید. در حال حاضر نت فلیکس در 21 کشور مختلف، شامل برزیل، آلمان، هند و کره جنوبی، مشغول فراوری برنامه است.

نکته مهم درباره مجموعه ها و فیلم های فراوریی نت فلیکس، سطح کیفیت این محتوای فراوریی است. نت فلیکس به هنگام ساخت این حجم محتوا، فقط به تعداد آن ها نگاه نمی نماید و از کیفیت فراوریی برنامه هایش مطمئن می گردد. مجموعه های فراوریی نت فلیکس نامزد و برنده جوایزی مثل اسکار، امی یا گلدن گلوب شده اند. نت فلیکس هم چنین برای فراوری محتوا در پی افراد بزرگ صنعت تفریح می رود. همین موضوع یکی از دلایل اصلی بالا رفتن هزینه های نت فلیکس است. برای مثال دیوید لترمن که یک تاک شو نو برای نت فلیکس ساخته، به ازای هر قسمت 2 میلیون دلار دریافت می نماید.

شرکت نت فلیکس مثل بسیار از استارتاپ های نو حوزه تکنولوژی، هنوز به سوددهی نرسیده است و این همه برنامه ریزی و صرف هزینه، در راستای اهداف بلند مدت این شرکت هستند. نت فلیکس تمام عایدی 14 میلیارد دلاری خود را مستقیما برای ساخت محتوا هزینه نموده است و در حال حاضر هم 8.5 میلیارد دلار بدهی دارد. اکونومیست می گوید که ممکن است تا سال 2020 هزینه سالانه فراوری محتوا در نت فلیکس به 22.5 میلیارد دلار برسد. این رقم، نت فلیکس را بارها بالاتر از شرکت های صنعت تفریح ایالات متحده، و نهایتا جهان، قرار می دهد.

منبع: Economist

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 اردیبهشت 1404 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1404 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2339

به "هزینه 13 میلیارد دلاری نت فلیکس برای فراوری محتوا در سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه 13 میلیارد دلاری نت فلیکس برای فراوری محتوا در سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید