جایگاه چهارمی ایران در حوزه نانو

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرگزاری خبرنگاران-دبیر ستاد نانو گفت: ایران برای چهارمین سال متوالی در جایگاه چهارم نانو در دنیا قرار گرفته است.

جایگاه چهارمی ایران در حوزه نانو

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، آقای سعید سرکار در ارتباط زنده تصویری با استودیو خبر 21 شبکه اول سیما اضافه نمود: رتبه و جایگاه دنیای ایران در حوزه نانو از نظر کمی سنجیده می گردد البته از نظر کیفی هم ایران در حوزه مقالات نانو در میان 10 کشور برتر دنیا قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه در حوزه نانو ایران بالاتر از کره جنوبی، آلمان، ژاپن و بسیاری از کشور های اروپایی در جایگاه چهارم قرار گرفته است، اضافه نمود: در ایران فقط انتشار مقالات اکتفا نکرده ایم و تا به امروز حدود 850 محصول تایید شده در حوزه صنعتی داریم و این محصولات سبب ارتقاء کیفیت زندگی مردم شده است.

آقای سرکار، فروش محصولات نانوی تولیدی ایران در سال گذشته را یازده هزار و پانصد میلیارد تومان بیان کرد و اضافه نمود: با احتساب مالیات بر ارزش اضافه نموده این محصولات، حدود هزار میلیارد تومان به خزانه دولت برگردانده شده است.

او حوزه های ساختمان، دارو و نانو تکنولوژی را از جمله بستر های متاثر از تولیدات صنعتی نانو در کشور دانست و گفت: تصمیم داشتیم تا سال 404 جایگاه سومی دنیا را از هندی ها بگیریم، اما در سال 98 با نصف شدن بودجه ستاد نانو، مشکل و مانعی بزرگ بر سرراه ستاد نانو ایجاد شد در حالی که بودجه سایر مراکز علمی 16 تا 85 % رشد داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1879

به "جایگاه چهارمی ایران در حوزه نانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه چهارمی ایران در حوزه نانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید