پیگیری شهرداری تهران برای دریافت معافیت5ساله اتوبوس های فرسوده

به گزارش مجله 90 جعبه، مشاور مالی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از پیگیری شهرداری تهران از دولت به منظور دریافت معافیت 5 ساله برای اتوبوس های فرسوده شهر به منظور بازسازی اطلاع داد.

پیگیری شهرداری تهران برای دریافت معافیت5ساله اتوبوس های فرسوده

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، وصول عوارض شهرداری به عنوان یکی از عوامل تحصیل درآمد های پایدار شناخته می گردد. عوارض اجرای طرح ترافیک یکی از همان درآمد های پایدار شهری است که بنابر ماده هفتم مصوبه معین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده های مرکزی شهر تهران باید در توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و اقدامات پیشگیرانه برای کاهش اثرات ناشی از آلودگی هوا صرف گردد.

مدیریت شهری جدید سعی دارد در جهت مدیریت شهری گذشته پا نگذارد و 100 درصد این عوارض را مطابق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران هزینه کند.

عوارض وصولی از درآمد طرح ترافیک سال 98

براساس اطلاعات دریافتی از معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، از ابتدای سال 1398 تا به امروز، 220 میلیارد تومان از درآمد طرح ترافیک محقق شده است. همچنین پیش بینی می گردد که تا انتها سال، حدود 420 میلیارد تومان از درآمد شهرداری تهران ناشی از اجرای طرح ترافیک باشد. درصورتی که برنامه هدف معاونت حمل و نقل و ترافیک از وصول درآمد طرح ترافیک جدید در امسال، 582 میلیارد تومان است.

بسیاری از رسانه ها اجرای طرح ترافیک جدید که با حذف رانت همراه بود را ناکارآمد و به منظور افزایش درآمد شهرداری دانستند. درصورتی که براساس این آمار، درآمد طرح ترافیک سال 1398 نسبت به سال گذشته کاهش پیدا نموده است.

در همین رابطه؛ مهدی همتی مقدم با بیان اینکه 233 میلیارد تومان از درآمد طرح ترافیک امسال در قالب یاری های فنی جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و شبه عمومی هزینه خواهد شد، شرح داد: قرار است علاوه بر 233 میلیارد تومان، 32 میلیارد تومان دیگر از محل درآمد سایر سازمان های این معاونت تأمین گردد که در مجموع 265 میلیارد تومان به همراه 745 میلیارد تومان از صندوق کارآفرینی امید به توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه هزار و 250 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه توسط صندوق کارآفرینی امید به افرادی که در بخش حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری نمایند پرداخت می گردد، بیان کرد: درحال حاضر منابع طرح ترافیک حاصل شده و صندوق کارآفرینی امید هم به تعهد خود عمل نموده است، با این وجود، در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با مشکل روبرو هستیم.

مشاور مالی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه تا به امروز حدود 200 دستگاه تاکسی از این محل نوسازی شده اند، گفت: طی تفاهم نامه ای که با ایران خودرو منعقد شده 10 هزار تاکسی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی پایتخت باید تأمین گردد. طبق آخرین جلسه ای که با ایران خودرو داشتیم، نوسازی 5 هزاردستگاه تاکسی تا انتها سال عملیاتی خواهد شد.

به گفته همتی؛ با توجه به مشکلاتی که بر سر راه نوسازی اتوبوس ها وجود دارد، در این شرایط هدف شهرداری، بازسازی اتوبوس ها است.

وی با بیان اینکه هزار دستگاه اتوبوس نیز از این محل بازسازی خواهند شد، توضیح داد: متأسفانه برای بازسازی اتوبوس ها مشکل مصوبه هیئت دولت وجود دارد چراکه اگر بخواهیم اتوبوسی را بازسازی کنیم باید مصوبه ای مبنی بر ادامه فعالیت اتوبوس علی رغم رسیدن به سن فرسودگی داشته باشیم تا دولت این اجازه را صادر کند. البته به دنبال دریافت معافیت 5 ساله برای اتوبوس های فرسوده شهر به منظور بازسازی هستیم. اگر این امر محقق گردد مانعی برای بازسازی اتوبوس ها وجود نخواهد داشت و هزار دستگاه تا انتها سال بازسازی خواهند شد.

مشاور مالی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین در خصوص هزینه بازسازی اتوبوس ها، بیان کرد: هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس حدود 400 میلیون تومان است و در کل 400 میلیارد تومان از این منابع برای بازسازی هزار دستگاه اتوبوس صرف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 549

به "پیگیری شهرداری تهران برای دریافت معافیت5ساله اتوبوس های فرسوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری شهرداری تهران برای دریافت معافیت5ساله اتوبوس های فرسوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید