چرا فروش بیوه سیاه برای مارول و دیزنی ناامید کننده است؟

به گزارش مجله 90 جعبه، جایگاه تازه بیوه سیاه در گیشه به پایین ترین سطح رسیده و می تواند باعث بروز مشکلاتی در آینده برای فیلم های مارول شود.

چرا فروش بیوه سیاه برای مارول و دیزنی ناامید کننده است؟

مارول تقریبا برای همه انتقام جویان اصلی، فیلم های مستقل ارائه داده است، از جمله چند مجموعه تلویزیونی تازه برای بازیگران تازهتر اما ناتاشا رومانوف، به نام یکی از اولین انتقام جویان معرفی شده در فاز 1 مارول، از آن توجهات اولیه جا مانده بود. با وجود مرگ دلخراش ناتاشا در فیلم انتقام جویان: بازی سرانجامی، فیلم بیوه سیاه ادای احترامی است به شخصیت او و با ایجاد خط داستانی تازهی برای مجموعه، پیش می رود.

این فیلم مستقل درباره ناتاشا رومانوف، نه تنها از لحاظ فروش در گیشه پیروز نبوده بلکه مورد انتقاد قرار گرفته که آیا واقعا متعلق به فازی است که مارول در آن واقع شده است یا نه، چرا که داستان فیلم پس از وقایع جنگ داخلی اتفاق می افتد و به فیلم جنگ ابدیت منتهی می شود که هر دو در فاز 3 مارول جا داشتند اما بیوه سیاه در فاز 4 مارول اکران شده است. مخاطبان نظر بر این داشتند که شاید روایت داستان بیوه سیاه در فاز 2 یا 3 مناسب تر بود و بهتر بود تا در آن زمان به بررسی زندگی خانواده از هم گسیخته ناتاشا و پیوند نزدیک او با کلینت بارتون پرداخته شود.

به دلیل همه گیری کرونا، تاریخ انتشار بیوه سیاه بیش از یک سال عقب افتاد و موجب شد تا مردم، فیلم مستقل این شخصیت را که از سال 2010 با مارول همراه است، دیرتر ببینند. پیش تر قرار بود بیوه سیاه اولین فیلم فاز 3 مارول در کنار مرد عنکبوتی: دور از خانه باشد. اگرچه هنوز اولین فیلم مارول است که از سال 2019 اکران می شود اما هیاهوی آن تحت الشعاع پیروزیت سریال های وانداویژن، شاهین و سرباز زمستان و لوکی قرار گرفت که در دیزنی پلاس منتشر شده اند. اگرچه این ها، همه عوامل موثر در کاهش فروش فیلم نیستند اما به راستی چرا جایگاه بیوه سیاه در گیشه نشان دهنده آینده ای خوب برای مارول و دیزنی نیست؟

کاهش فروش بیوه سیاه در هفته دوم اکران

بیوه سیاه نهم ژوئیه در سینماها اکران شد و علاوه بر آن، برای افرادی ک اکانت ویژه در دیزنی پلاس دارند هم انتشار یافت تا با پرداخت 30 دلار به مدت یک ماه به فیلم دسترسی داشته باشند. در حالی که فیلم های بزرگی مانند یک مکان ساکت 2 و سریع و خشمگین 9 قبل از بیوه سیاه فروش خوبی داشتند اما این فیلم پیروز شد بیشترین فروش هفته اول در دوران کرونا را رقم بزند. در هفته افتتاحیه 219.2 میلیون دلار در سراسر جهان درآمد کسب کرد که سهم فروش داخلی از آن 80.4 میلیون دلار بود. طرفداران مارول بیش از دیگران مشتاق بازگشت به سینماها بودند و تا به امروز بیوه سیاه بیشترین پیش فروش بلیط را در سال 2021 داشته و حتی از پیش فروش فیلم های آینده مارول مانند دکتر استرنج و مرد عنکبوتی پیشی گرفته است. با اضافه شدن درآمد حاصل از فروش در دیزنی پلاس، بیوه سیاه پس از پلنگ سیاه و کاپیتان مارول در جایگاه سومین فیلم مستقل اصلی و پرفروش مارول قرار گرفت.

در حالی که به نظر می رسید پیروزیت هفته افتتاحیه فیلم نشان دهنده وسعت فروش آن باشد اما فروش هفته دوم به مثابه آب سردی بر پیکر این تفکر بود. جدا از رکوردی که در هفته اول اکران به جا گذاشت، بیوه سیاه رکورد دیگری هم در بین فیلم های مارول ثبت کرد و آن، بیشترین افت فروش هفته دوم گیشه بود. سقوط 67 درصدی که حتی از افت 62 درصدی مرد مورچه ای هم فراتر رفت. فیلم از لحاظ فروش در هفته دوم پس از فیلم هرج و مرج فضایی 2 در جایگاه دوم قرار گرفت که با نقدهای نسبتا ضعیفی روبه رو شده بود. در حالی که بیوه سیاه نظرات مثبت منتقدان را دریافت کرد و با وجود داشتن امتیاز 82 از منتقدان و 91 از مخاطبان در راتن تومیتوز، احتمالا آینده اکران های سینمایی مارول را با چالش روبه رو کند.

چرا فروش گیشه بیوه سیاه برای مارول ناامید کننده است

در طول دهه گذشته، فیلم های مارول دارای پیروزیتی ثابت و مداوم در گیشه در سینماهای سراسر جهان بوده اند و طرفداران از تماشا آن ها بر روی پرده لذت می بردند. نزدیک به دو سال پس از اکران، فیلم بازی سرانجامی با پشت سر گذاشتن تایتانیک و آواتار، رکورددار پردرآمدترین فیلم در تمام تاریخ شد تا این که آواتار پس از اکران مجدد در چین، در مارس 2021 این نام را پس گرفت. بازی سرانجامی تنها در مدت 11 روز پس از اکران خود 2 میلیارد دلار درآمد کسب کرد، پس می توان با قاطعیت گفت که مارول فیلم های خود را برای فروش در گیشه در سطح بالایی آماده می کند. بیوه سیاه به نام دومین فیلم مارول که پس از بازی سرانجامی منتشر شده است، کاهش فروشی ناامیدکننده برای مارول دربرداشته است.

از آنجا که بیوه سیاه در طول همه گیر شدن کرونا سه بار به تأخیر افتاد، انتظار می رفت که با اکران خود، نه تنها طرفداران مارول بلکه دوست داران فیلم در سراسر جهان را به سینماها بازگرداند. فیلم بیش از آن که به نام یادبودی برای ناتاشا در بازار عرضه شود، به نام بازگشت مارول به سینماها معرفی شد تا راهی برای جبران تمام ضررهای سال بدون اکران 2020 باشد. سینماها بهترین راهکار برای چنین برندینگ و بازاریابی بودند تا تعامل مخاطبان را به همراه داشته باشند اما با توجه به کاهش بی سابقه فروش بیوه سیاه، شاید اکران در سینما بهترین راه برای فیلم های آینده نباشد و این نشان می دهد که مارول هم با داشتن محصولی ضعیف، نسبت به استقبال کم مخاطبان، ضد گلوله نیست.

همه گیری کرونا هنوز کاملا به سرانجام نرسیده است، بنابراین اندازه فروش بیوه سیاه ممکن است به دلیل میانگین حضور تماشاگران در بازگشت به سینماها باشد. کاملا غیرمنطقی است که مارول انتظار داشته باشد فروشی نزدیک به بازی سرانجامی بدست آورد، چرا که تأثیرگذاری کرونا بر فروش گیشه، قابل پیش بینی بود. بیوه سیاه پروژه ای با حضور یکی از محبوب ترین شخصیت های مارول است و شاید کاهش فروش آن، مشکلاتی را برای فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه ایجاد کند. قبل از اکران شانگ چی در سپتامبر 2021 اتفاقات زیادی می تواند بیافتد، از جمله آرام تر شدن شرایط کرونا و محدودیت های آن اما با توجه به تجربه بیوه سیاه، مارول باید تدابیر ویژه ای برای پیروزیت آن فیلم در گیشه بیاندیشد.

تأثیر فروش بیوه سیاه در دیزنی پلاس بر آینده سینما

با وجود کاهش فروش فیلم در سینماها، بیوه سیاه در هفته افتتاحیه خود، 60 میلیون دلار از طریق فروش در دیزنی پلاس در سراسر جهان به دست آورد و امیدها را زنده نگه داشت. بیوه سیاه اولین فیلمی است که برای اکانت های ویژه دیزنی پلاس منتشر شده است، بنابراین مقایسه آن با کروئلا و مولان درست نیست. از آنجایی که درآمد هفته افتتاحیه دیزنی پلاس کمی کمتر از یک سوم فروش هفته اولیه گیشه بود، با توجه به اندازه پول به دست آمده، همچنان می توان به فروش فیلم های آینده به این روش امیدوار بود. این موضوع برای دیزنی هم مثبت به نظر می رسد، چرا که از این طریق پول بیشتری نسبت فروش در سینماها به دست می آورد.

پیروزیت بیوه سیاه در دیزنی پلاس به افت شدید فروش گیشه در هفته دوم دامن می زند. اگرچه تماشای فیلم در سینما معمولا به معنای صدا، تصویر و تمرکز بهتر است اما قیمت بلیط ها برای یک خانواده، بسیار گران تمام می شوند و تماشای همان فیلم با 30 دلار از تلویزیون شخصی می تواند گزینه بسیار بهتری از نظر مالی باشد. اکانت ویژه چندین مزیت دیگر مانند دسترسی 30 روزه را هم در اختیار بینندگان قرار می دهد ، به این معنی که مخاطبان می توانند به جای این که دوباره به سینماها بروند و بلیط های بیشتری را برای بازدید دوم خریداری کنند، در هر بازه زمانی، فیلم را هر چند بار که می خواهند دوباره تماشا کنند. به همین ترتیب، این روش احتمالا بهترین گزینه برای کسانی باشد که هنوز با وجود شیوع کرونا، با تماشای فیلم در سینماها راحت نباشند.

مبلغ به دست آمده برای بیوه سیاه از طریق اکانت های ویژه خبر خوبی برای مارول است اما ممکن است به این معنی باشد که فروش فیلم های آینده در سینماها در خطر خواهد بود. هنگام محاسبه درآمد فیلم های سینمایی در سال های اخیر از اندازه فروش گیشه برای تجزیه و تحلیل پیروزیت فیلم استفاده می کردند، زیرا پخش آنلاین و DVD تا سرانجام اکران سینمایی در دسترس نبود اما حالا که بیشتر فیلم ها همزمان با اکران در سینما، در رسانه های دیگر هم پخش می شوند، تخمین جبران هزینه های فیلم کمی دشوارتر شده است. پیروزیت آنلاین فیلم ها تهدیدی بزرگ برای سینماها است که قبلا درصد مهمی از درآمد خود را به واسطه حضور سرویس هایی مانند نتفلیکس از دست داده اند و پیروزیت مارول در دیزنی پلاس این خطر را دو چندان می کند. فروش گیشه بیوه سیاه دلیلی بر این ادعاست که فیلم های با اکران همزمان در سینماها و دیزنی پلاس، ممکن است در بلند مدت به آینده مارول لطمه بزنند.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1656

به "چرا فروش بیوه سیاه برای مارول و دیزنی ناامید کننده است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چرا فروش بیوه سیاه برای مارول و دیزنی ناامید کننده است؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا فروش بیوه سیاه برای مارول و دیزنی ناامید کننده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید