چین با 800 میلیون کاربر اینترنت به بزرگ ترین انجمن آنلاین جهان تبدیل شد

به گزارش مجله 90 جعبه، اینترنت چین همیشه در کنترل، فشار، سانسور و محدودیت بوده است. دولت چین همیشه سعی نموده اینترنت را کنترل و در چنگ خود داشته باشد.

چین با 800 میلیون کاربر اینترنت به بزرگ ترین انجمن آنلاین جهان تبدیل شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

در این فضا، کمتر انتظار توسعه زیرساخت ها و افزایش ضریب نفوذ اینترنت می رود ولی چین در ماه گذشته یک رکورد را جابه جا کرد. کاربران اینترنتی این کشور از مرز 800 میلیون نفر عبور کردند و عملا بزرگ ترین انجمن آنلاین جهان را شکل دادند.

مرکز اطلاعات شبکه اینترنت چین (CNNIC) در تازه ترین گزارش خود به 800 میلیون کاربر اینترنتی در کشور چین اشاره نموده است و می گوید در نیمه اول سال 2018 حدود 29.68 میلیون کاربر جدید به اینترنت متصل شدند.

این تعداد کاربر اینترنت، رشدی 3.8 درصدی را در مقایسه با انتها سال 2017 در کشور چین رقم زدند و باعث شدند کل جمعیت کاربران اینترنتی این کشور از 800 میلیون نفر فراتر برود.

زنگ یو مدیر آژانس CNNIC می گوید این گزارش بر اساس اطلاعات دقیق و تجزیه و تحلیل عملی و مستند 42 گزارش و مرکز مرتبط تهیه شده است.

این گزارش ها نشان می دهند توسعه اینترنت در نیمه اول سال 2018 بیشتر روی 5 محور زیرساخت، برنامه های کاربردی شخصی، برنامه های کاربردی دولتی، فناوری های صنعتی و امنیت شبکه متمرکز بوده است.

در انتها نیمه اول سال 2018، کاربران اینترنت در چین دقیقا به مرز 802 میلیون نفر رسیدند و جالب آنکه بیش از 98 درصد آن ها کاربر اینترنت موبایل هستند.

رشد توام زیرساخت، اپلیکیشن و سرگرمی آنلاین

گزارش منتشر شده توسط آژانس CNNIC نشان می دهد دولت چین در سال های اخیر به طور مداوم و مستمر روی توسعه زیرساخت اینترنت سرمایه گذاری نموده است و دنبال افزایش سرعت اینترنت و دسترسی مقرون به صرفه کاربران به این سرویس بوده است.

دولت چین اینترنت را یک نیروی محرکه برای رشد و توسعه قلم داد می نماید. اینترنت با بسیاری از صنایع و حوزه ها مانند حمل ونقل، حفاظت از محیط زیست، امور اقتصادی، مراقبت های پزشکی، برنامه های کاربردی شخصی و غیره ادغام و عجیب شده است و باعث بازتعریف و هوشمندی این صنایع می گردد.

گزارش منتشر شده ای در ماه ژوئن نشان می دهد از هر 10 نفر کاربر اینترنت در چین، 7 کاربر خرید آنلاین دارند. این آمار به خوبی رشد خرید آنلاین در این کشور را نشان می دهد.

به علاوه، گزارش اخیر CNNIC نشان می دهد تقاضا برای خدمات سرگرمی روی اینترنت در نیمه اول 2018 افزایش یافته است. سیاست های تشویقی برای فراوری محتوا و توسعه بسترهای سرگرمی در این کشور به همراه رشد خدمات ویدیویی باعث شده اکنون 74.1 درصد از کاربران متقاضی خدمات ویدیویی کوتاه باشند.

بازار 800 میلیونی باعث شده صنعت ویدیوی این کشور به دنبال یک پلتفرم و اکوسیستم برای فراوری و نمایش محتوای سرگرمی باشد.

خدمات استریم ویدیو در چین رو به افزایش و بهبود کیفیت است. شبکه های پخش آنلاین موسیقی و محیط های رعایت کننده حق انتشار نیز رشد کردند و همه این عوامل باعث شدند چین به کشوری دست نیافتنی از نظر کاربران اینترنتی تبدیل گردد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 265

به "چین با 800 میلیون کاربر اینترنت به بزرگ ترین انجمن آنلاین جهان تبدیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین با 800 میلیون کاربر اینترنت به بزرگ ترین انجمن آنلاین جهان تبدیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید