چین: مذاکرات هسته ای ایران تا حدی پیشرفت داشت

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران: سخنگوی وزارت خارجه چین می گوید کشورش معتقد است که طرفین مذاکراتی فشرده، کارآمد و عمیق انجام داده و به مصالحه بیشتری دست یافتند.

چین: مذاکرات هسته ای ایران تا حدی پیشرفت داشت

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هو چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، درباره مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 که از 24 تا 28 دی ماه در ژنو، سوئیس، برگزار گردید گفت: چین معتقد است که طرفین مذاکراتی فشرده، کارآمد و عمیق انجام داده و به مصالحه بیشتری دست یافتند. در طول مذاکرات، چین گفتگوهایی دو و چند جانبه ای با تیم های مذاکره کننده انجام داده و کوشش زیادی کرد تا فرآیند مذاکرات را به پیش برد.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر چه هنوز اختلافاتی وجود دارند که باید برطرف شوند، [اما] طرف های مربوطه در طی مذاکرات جدیت از خود نشان دادند و فرایند مذاکرات تا حدی پیشرفت داشته است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: چین امیدوار است که تمام طرفین این فرصت تاریخی را که به سختی به دست آمده مغتنم شمارند، به اجماع کنونی پایبند مانده، از اصل گام به گام و اقدامات متقابل تبعیت و تصمیمات سیاسی را اتخاذ کنند تا بسته ای از راهکار ها به دست آید.

چونیینگ در سرانجام اظهار امیدواری کرد که کوشش های ایران و گروه 1+5 هر چه زودتر به ثمر نشسته و یک توافق جامع که برای طرف ها سودمند است در اسرع وقت به دست آید.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 416

به "چین: مذاکرات هسته ای ایران تا حدی پیشرفت داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: مذاکرات هسته ای ایران تا حدی پیشرفت داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید