کانگورو، پستانداری محبوب ، محبوبترین پستاندار استرالیا

به گزارش مجله 90 جعبه، کانگورو جز حیوانات استرالیایی است که منحصرا در این کشور وجود دارد. نام علمی آن Macropodidae است. این پستاندار دارای 12 نوع است که 4 گونه مشهور دارد، کانگورو قرمز، کانگورو خاکستری شرقی، کانگورو خاکستری غربی و کانگورو antilopine. این 4 گونه به علت آن که از دیگر انواع بزرگ تر هستند به نام کانگوروهای بزرگ جثه شناخته می شوند. ماده این حیوان دارای کیسه ای است که فرزند خود را تا یک زمان خاصی نگهداری می نماید. این جاندار دارای پاهای عقبی بزرگ و قدرتمند و بعلاوه دم عضلانی هستند، این جاندار بعلاوه دارای گوش های بلند و کشیده و بعلاوه خز کوتاه می باشد. کانگورها توانایی تکان دادن گوش ها بدون تکان دادن سر را دارند. این حیوانات بعلاوه حس شنوایی بسیار خوبی دارند. در بین 4 گونه بزرگ جثه ای که نام برده شد، بزرگ ترین آن ها، کانگورو قرمز است که 1 تا 1.6 متر ارتفاع و 90 کیلوگرم وزن دارد. این نوع، بین 90 تا 110 متر طول دمش است. در مقابل این کانگوروی بزرگ، کوچک ترین نوع، موش-کانگورو است که 340 گرم وزن و بین 15.24 تا 20.32 سانتی متر ارتفاع دارد و بین 12.7 تا 15.24 سانتی متر دمش است.

کانگورو، پستانداری محبوب ، محبوبترین پستاندار استرالیا

پستانداران زیبای استرالیا

کانگورور جز آن دسته از حیوانات استرالیا است که محبوبیت بسیاری بین مردم دنیا دارد و افراد بسیاری برای تماشا آن ها به محل زیست شان سفر می نمایند. در ادامه نیز اطلاعاتی در خصوص این پستاندار محبوب ارائه شده است.

همانطور که گفته شد پاهای عقبی این حیوانات قوی است و مانند یک فنر عمل می نماید و باعث حرکت جهشی او می گردد. این حیوان با یک جهش، مسافت بسیاری را که حدود 7 متر است، طی می نماید. ارتفاعی که جهش این حیوانات استرالیایی دارد، به 3 متر نیز می رسد. سرعت جهش این حیوانات، در زمانی که سریع باشد، حدود 48 کیلومتر در ساعت و به صورت معمول 32 کیلومتر در ساعت است. علاوه بر پاهای قدرتمند این جانور که در جهش آن نقش دارد، در بعضی موارد، دم آن نیز یاری بسیاری می نماید. این جاندار، از جمله حیواناتی است که علاقه دارد به صورت دسته جمعی زندگی کند. این حیوانات در هنگام خطر بسیار هوای یکدیگر را دارند و از هم محافظت می نمایند. از نظر تغذیه کانگورو نیز همچون گاوها، برای هضم غذای خود آن را دوبار می جوند و نشخوار می نمایند. غذای این جاندار گیاهان و حتی حشرات کوچک می باشد.

کانگورهایی که جثه کوچکی دارند، مانند موش-کانگورو بیشتر در معرض انقراض هستند. در حال حاضر دو نوع از این گونه جانوری به طور کامل منقرض شدند. 4 گونه کانگورو بزرگ جثه ای که در بالا گفته شد، شرایط خوبی دارند و خطری آن ها را تهدید نمی نماید. از نظر فراوری مثل نیز همانطور که گفته شد ماده این حیوان بچه ها خود را در کیسه خود حمل می نمایند. در هر باز زایمان بین یک تا 4 فرزند خواهند داشت که میزان اولیه آن ها همچون یک زنبور می باشد و بین 5 تا 25 میلی متر طول دارند. این بچه ها تا 120 الی 450 روز در کیسه مادر خود باقی می مانند.

همانطور که گفته شد بسیاری برای تماشا این حیوان مجذوب کننده به محل زیست آن ها یعنی استرالیا سفر می نمایند. گونه های مختلف این جاندار در کل استرالیا پخش هستند و هر کدام بسته به نوع خود و تمایلات شان در بخشی از آن زندگی می نمایند. کانگورهای خاکستری در جنگل ها و موش-کانگوروها در قسمت های مرطوب و جنگل های بارانی و کانگوروهای درختی در منطقه ها خشک زندگی می نمایند. شاید فکر بسیاری با آوردن نام استرالیا، کانگورو پدیدار گردد و علت آن را می توان تعداد بسیار بالای این حیوان در این کشور دانست. تعداد کانگوروها در این جا بیشتر از مردم است.

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2108

به "کانگورو، پستانداری محبوب ، محبوبترین پستاندار استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانگورو، پستانداری محبوب ، محبوبترین پستاندار استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید