کرونا در اروپا، از خاموش شدن رآکتورهای هسته ای در فرانسه تا تمدید محدودیت ها در انگلیس

به گزارش مجله 90 جعبه، در پی شیوع گسترده کرونا در اروپا فرانسه از خاموش کردن چندین رآکتور هسته ای خود خبر داده و انگلیس هم تمدید محدودیت های ضد کرونایی را در دستور کار قرار می دهد.

کرونا در اروپا، از خاموش شدن رآکتورهای هسته ای در فرانسه تا تمدید محدودیت ها در انگلیس

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و افراد بیشتری را درگیر می نماید و نگرانی های بیشتری را در بین شهروندان و مقامات اروپایی ایجاد می نماید.

اتریش از همه کارکنان و ساکنان آسایشگاه های خود تست کرونا می گیرد

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که کشور اتریش می خواهد از همه کارکنان و ساکنان آسایشگاه ها و خانه های سالمندان تست کرونا بگیرد. این خبر را وزیر بهداشت اتریش روز پنج شنبه در یک کنفرانس خبری در وین خاطرنشان کرد. بر این اساس حدود 130 هزار نفر در بیش از صد نهاد و موسسه باید در این طرح دولت تست کرونا بدهند. تا به حال اتریش در مجموع حدود 157 هزار تست کرونا انجام داده است.

اوضاع فاجعه بار پناهندگان نجات یافته از دریای مدیترانه

ایتالیا هم به دلیل شیوع ویروس کرونا همه بنادر خود را بر روی پناهندگانی که در دریای مدیترانه نجات داده می شوند بسته است. سازمان یاریی آلمانی چشم دریا از وخیم شدن اوضاع پناهندگان در کشتی نجات آلان کردی که چند روزی است روی آب ها مانده و اجازه لنگر انداختن در بنادر ایتالیا به آن داده نمی گردد سخن گفته است.

بر اساس گزارش های منتشر شده پناهندگان در این کشتی نجات آلمانی حدود 10 روز است که در آب ها سرگردان بوده و به شدت ناامید بوده و مواردی از کوشش برای خودکشی در بین آن ها گزارش شده است.

سازمان یاریی چشم دریا اعلام نموده است که انفعال کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این شرایط به طور فزاینده ای خطرناک است.

وزیر حمل و نقل جمهوری فدرال آلمان هم از عدم توافق و هماهنگی کشورهای اروپایی درباره جابجایی کالاها از مرزها انتقاد نموده است.

وزیر اقتصاد آلمان: بازگشت به حالت عادی مدتی طول خواهد کشید

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان هم از تصمیم دولت مبنی بر اینکه کاهش محدودیت های ضد کرونایی تنها به صورت محدود انجام گردد دفاع نموده است.

وی اضافه کرد: برای اینکه بخش های درمانی تحت فشار قرار نگیرند ما می توانیم آرام آرام کمربند را شل کنیم و میزان افراد مبتلا را پایین نگه داریم. ما به طور مداوم روینمودهای خود را بر اساس شمار افراد مبتلا و تجربه از سایر کشورها مورد ارزیابی قرار می دهیم.

آلتمایر تاکید نمود که بازگشت به حالت عادی مدتی طول می کشد و این تنها یک قدم کوچک خواهد بود.

تولد نوزادی سالم در انگلیس از مادری که بر اثر کرونا فوت شد

از انگلیس هم خبر می رسد که نوزاد متولد شده از مادری که بر اثر ابتلا به کرونا فوت شده بود در سلامت کامل به سر می برد. مادر فوت شده، پرستار 28 ساله یکی از کلینیک های انگلیس بود که در 5 آوریل تست کرونایش مثبت شد و در 7 آوریل در بیمارستانی که در آن کار می کرد بستری شد.

مجلس آلمان هم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا جلسات هفتگی خود را کوتاه می نماید.

اتحادیه پلیس آلمان هم یک کاهش هماهنگ محدودیت های ضد کرونایی در تمام ایالات آلمان را خواهان شده و اعلام نموده است که غلبه بر این بحران نباید دلیلی برای ورود به یک رقابت سیاسی باشد.

راکتورهای هسته ای در فرانسه خاموش می شوند

فرانسه هم به دلیل شیوع ویروس کرونا تصمیم دارد چندین راکتور هسته ای خود را خاموش کند. طراحان چنین اقدامی کاهش 20 درصدی مصرف برق را دلیل این مسئله عنوان نموده اند.

تمدید محدودیت های ضد کرونایی در انگلیس

انگلیس هم می خواهد محدودیت ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را برای مدت 3 هفته دیگر تمدید کند. این تصمیم بعد از یک نشست شورای امنیت ملی که امروزبرگزار می گردد به صورت رسمی اعلام می گردد. وزیر بهداشت انگلیس اعلام نموده است که برای تغییر خیلی زود است.

لغو جشن های تولد ملکه دانمارک

ملکه دانمارک هم هشتادمین سالگرد تولد خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا در یک گروه کوچک جشن می گیرد. جشن های بزرگی که برای این منظور برنامه ریزی شده بود به دلیل بحران کرونا لغو شده است.

هشدار عفو بین الملل درباره نقض حقوق اساسی در اروپا به بهانه شیوع کرونا

سازمان عفو بین الملل هم درباره محدودیت های روزافزون حقوق اساسی در اروپا پیامد بحران کرونا هشدار داده است. این نهاد بین المللی البته اعلام نموده که بسیاری از اقدامات برای مبارزه با کرونا و حمایت از سلامت افراد لازم است؛ اما بعضی از کشورها از این بیماری همه گیر برای از بین بردن حاکمیت قانون، تبعیض، سرکوب و یا سانسور استفاده می نمایند. سازمان عفو بین الملل در این رابطه مشخصا به رویکرد مجارستان انتقاد وارد کرد.

اعتراف کمیسیون اروپایی به عدم آمادگی اولیه این اتحادیه برای مقابله با کرونا

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم در این باره هشدار داده است که در بحران کرونا درباره اتحادیه اروپا بد صحبت گردد.

وی روز پنج شنبه در سخنانی در مجلس اروپا در بروکسل گفت: البته در ابتدا هیچ کس برای این بیماری همه گیر آماده نبود و باید به ایتالیا بیشتر یاری می شد. اروپا برای این امر عذرخواهی می نماید و درک نموده است که باید به یکدیگر یاری کنیم.

وی تاکید نمود که حقیقت این است که اروپا حالا به قلب تپنده همبستگی در جهان تبدیل شده است.

وی با اشاره به حمایت های پزشکی و پرسنلی اعضای اروپایی به یکدیگر گفت: برای من باعث افتخار است که یک اروپایی هستم.

فون در لاین بار دیگر بر لزوم اجرای طرح مارشال برای مقابله با عواقب مالی ویروس کرونا تاکید نمود.

جدیدترین آمارهای مبتلایان و مرگ کرونایی در کانون های شیوع کرونا در اروپا

کرونا همچنان در اروپا قربانیان بیشتری گرفته و افراد بیشتری به این بیماری همه گیرمبتلا می شوند.

بر اساس آمارهای رسمی در اسپانیا تا به حال 182816 به بیماری کرونا مبتلا شده و 19130 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خو را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 165155 نفر به این بیماری همه گیر مبتلا شده و 21645 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

فرانسه هم به شدت تحت تاثیر شیوع این بیماری قرار گرفته و تا به حال 147863 نفر به این بیماری مبتلا شده و 17167 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم 134753 نفر به لین بیماری مبتلا شده و 3804 نفر هم در اثر آن فوت شده اند.

انگلیس هم تا به حال 12868 مرگ کرونایی و 98476 مورد ابتلا به این بیماری همه گیر را ثبت نموده است.

در یک خانه پناهندگان در هامبورگ هم در حال حاضر 39 نفر به کرونا مبتلا شده و این خانه پناهندگان در هماهنگی با نهادهای بهداشتی قرنطینه شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 842

به "کرونا در اروپا، از خاموش شدن رآکتورهای هسته ای در فرانسه تا تمدید محدودیت ها در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از خاموش شدن رآکتورهای هسته ای در فرانسه تا تمدید محدودیت ها در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید