کرونا در اروپا، از کاهش چشمگیر تجارت خارجی در آلمان تا 3 تست اجباری برای سفر به انگلیس

به گزارش مجله 90 جعبه، جدیدترین اخبار کرونا از کاهش چشمگیر واردات و صادرات در کشور آلمان در دوران بحران کرونا خبر داده و انگلیس هم 3 تست گیری کرونا از مسافرانی که به این کشور وارد می شوند را در دستورکار قرار می دهد.

کرونا در اروپا، از کاهش چشمگیر تجارت خارجی در آلمان تا 3 تست اجباری برای سفر به انگلیس

با ما سفر کنید و با تور خیلی ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا با همه ابعاد سیاسی اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد و دردسرهای زیادی را برای شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد نموده است.

اروپا مکانیسم حفاظت از جامعه مدنی را تقویت می نماید

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که اتحادیه اروپا از بحران کرونا درس گرفته و می خواهد مکانیسم حفاظت از جامعه مدنی را تقویت کند. مذاکره نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و مجلس در این باره با هم توافق نموده اند که در آینده بتوان قاطعانه تر و سریع تر در برابر بلایای طبیعی و سایر حوادث در یک یا چند کشور اروپایی واکنش نشان داد. این توافق نامه هنوز به طور رسمی تایید نشده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مذاکره نماینده مجلس اروپا تاکید نمود که این توافق اطمینان حاصل می نماید که هیچ گونه اعلام یاری یک کشور اروپایی دیگر بدون پاسخ باقی نماند. وی به شرایط ایتالیا در اوایل بحران کرونا اشاره نمود که با وجود درخواست یاری نتوانست به دلیل مشغول بودن این اتحادیه به خود حمایت ملموسی را دریافت کند.

انگلیس از مسافران ورودی به این کشور 3 تست کرونا می گیرد

دولت انگلیس هم مجددا قواعد سفر به این کشور را تشدید نموده و وزارت بهداشت انگلیس اظهار داشت کسی که که به این کشور سفر می نماید باید در آینده علاوه بر یک تست منفی کرونا دو تست دیگر هم در طول قرنطینه 10 روزه خود بدهد. این تست گیری ها باید در روز دوم و هشتم قرنطینه اجرایی گردد. جزئیات بیشتر در این باره را وزیر بهداشت انگلیس قرار است امروز (سه شنبه) اعلام کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

انگلیس می خواهد با این اقدام خود خطر شیوع ویروس های جهش یافته را کاهش دهد.

هشدار درباره وقوع موج سوم کرونا در آلمان با ویروس های جهش یافته

کارل لایترباخ ، از کارشناسان بهداشتی حزب سوسیال دموکرات آلمان و مشاوران علمی دولت آلمان هم درباره کاهش سریع محدودیت های کرونایی وقوع موج سوم کرونا با ویروس های جهش یافته هشدار داده است.

قرنطینه کامل آتن در دستور کار دولت یونان

وزیر بهداشت یونان هم تصمیم دارد در صورت تداوم آمارهای بالای مبتلایان به کرونا در شهر آتن، پایتخت این کشور قرنطینه سراسری کاملی را اعمال می نماید. وی از احتمال اعمال قرنطینه کاملی مشابه ماه مارس گذشته خبر داده است.

وی تاکید نمود که سیستم بهداشت کاملا تحت فشار است و تجزیه ها نشان می دهد که یونان در موج سوم این بحران قرار گرفته است. در بسیاری از مناطق آتن بسیاری از تخت های مراقبت های ویژه پر شده و هر روز پذیرش بیماران بیشتری وجود دارد.

قرار است امروز ستاد بحران دولت تشکیل جلسه داده و در این باره تصمیم گیری کند. به نوشته رسانه های یونان احتمالا قرنطینه سراسری به مدت دو هفته و از روز چهارشنبه اعمال خواهد شد.

تمدید کنترل های مرزی با پرتغال از طرف اسپانیا

اسپانیا هم در مبارزه با بحران کرونا کنترل های مرزی با پرتغال را تا اول ماه مارس تمدید نموده است. این خبر را وزارت کشور اسپانیا اعلام نموده است.

پرتغال شرایط کرونایی خوبی ندارد و افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در این کشور از کریسمس بیمارستان ها را به مرزهای ظرفیت پذیرش خود رسانده است. دولت پرتغال یک قرنطینه سراسری را در این کشور اعمال نموده است.

کاهش چشمگیر تجارت خارجی در آلمان

تجارت خارجی آلمان هم در سال کرونایی 2020 به شدت کاهش پیدا نموده به گونه ای که از زمان بحران اقتصادی سال 2009 بی سابقه بوده است.

بر اساس ارزیابی اداره آمار فدرال آلمان صادرات این کشور در سال 2020 حدود 9.3 درصد و واردات 7.1 درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش پیدا نموده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بر این عقیده است که میزان مبتلایان به ویروس های جهش یافته در کشورش به حدود 20 درصد رسیده است.

بر اساس اطلاعات اخیر انستیتو رابرت کخ آلمان ویروس جهش یافته انگلیسی حدود 5.8 درصد موارد تست های مثبت کرونا و ویروس های جهش یافته آفریقای جنوبی و برزیل هم 6.9 درصد موارد ابتلا در آلمان را شامل می گردد. البته این آمارها کاملا جدید نیستند و بر اساس یک گزارش مربوط به آدینه گذشته و هفته آخر ژانویه هستند.

20 درصد موارد ابتلا به کرونا در آلمان با ویروس های جهش یافته است

به نوشته رسانه های آلمانی، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بر این عقیده است که این آمارها به طور قابل توجهی بیشتر هستند.

وی در نشست هیات رئیسه حزب دموکرات مسیحی که روز گذشته برگزار گردید اظهار داشت: من احتمال می دهم که 20 درصد موارد ابتلا به کرونا در کشور مربوط به ویروس های جهش یافته است.

یکی از مشاوران مرکل هم درباره شرایط شیوع ویروس های جهش یافته در کشور هشدار داده و درباره افزایش روزافزون آن ابراز نگرانی نموده است.

481 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز (سه شنبه) از ابتلای 3379 مورد جدید به کرونا و 481 مورد مرگ کرونایی در عرض 24 ساعت خبر داده است.

گفتگوی تلفنی جانسون و مرکل

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم در یک گفتگوی تلفنی بر لزوم همکاری های بیشتر در مبارزه با ویروس کرونا تاکید نمودند.

یک سخنگوی دولت انگلیس شب گذشته اظهار داشت که سران کشورهای انگلیس و آلمان درباره راه سخت پیش رو در مبارزه با کرونا سخن گفته و توافق کردند که کشورها باید روی کار مشترک برای دسترسی به واکسن برای همه جهانیان کار نمایند.

مرکل و جانسون از طرح بین المللی کواکس و تقسیم عادلانه واکسن در جهان هم حمایت کردند.

استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان هم در آستانه برگزاری نشست مقامات ایالتی و دولتی آلمان برای تصمیم گیری درباره چگونگی تداوم محدودیت ها گفت: موج دوم کرونا در هم شکسته است، اما طبیعتا هنوز به سرانجام نرسیده است.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 3,959,784 نفر به کرونا مبتلا شده و 112,798 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 3,341,365 نفر به کرونا مبتلا شده و 79,423 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 2,989,085 نفر به کرونا مبتلا شده و 62,295 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا هم 2,644,707 نفر به کرونا مبتلا شده و 91,580 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 2,296,326 نفر به کرونا مبتلا شده و 62,597 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1377

به "کرونا در اروپا، از کاهش چشمگیر تجارت خارجی در آلمان تا 3 تست اجباری برای سفر به انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از کاهش چشمگیر تجارت خارجی در آلمان تا 3 تست اجباری برای سفر به انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید