کمبود زیرساخت های درمانی در گیلان

به گزارش مجله 90 جعبه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: رفع کمبود زیرساخت های درمانی این استان مستلزم توجه ملی است.

کمبود زیرساخت های درمانی در گیلان

به گزارش خبرنگار از ، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبود زیرساخت های درمان در گیلان نسبت به نُرم متوسط کشوری گفت: گیلان به لحاظ زیرساخت های توسعه ای و جمعیت ثابت و شناور آن یکی از استان های درگیر در حوزه بهداشت و درمان است، اما زیرساخت کافی برای ارائه خدمات به مردم را ندارد.

او با اشاره به تلاش ها و پیگیری های انجام شده برای جبران بخشی از کمبود های حوزه سلامت گیلان افزود: با تلاش های انجام گرفته و همت رئیس سازمان برنامه و بودجه بخشی از کمبود های زیرساختی گیلان جبران شده، اما همچنان مستلزم توجه ملی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه از راه اندازی لنژری در بیمارستان رازی رشت خبر داد و گفت: برای آماده سازی و تجهیز فضای فیزیکی 177 متر مربعی لنژری (رختشویخانه) این بیمارستان، یک میلیارد تومان هزینه شده است.

سالاری با اشاره به تجهیزات استقرار یافته در لنژری بیمارستان رازی گفت: در حال حاضر 2 دستگاه لباسشویی 70 کیلویی اتوماتیک، یک دستگاه خشک کن و یک دستگاه اتو پرس در این مرکز تجهیز شده است.

او با بیان اینکه در گذشته البسه و ملحفه این بیمارستان در سایر مراکز درمانی شست وشو و ضد عفونی می شد، شرح داد: راه اندازی لنژری در رازی علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه، موجب حفظ بهداشت و ارتقای آن در این مرکز آموزشی و درمانی می شود.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 819

به "کمبود زیرساخت های درمانی در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود زیرساخت های درمانی در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید