گردشگری تابستانی اردبیل با جشنواره های متنوع رونق گرفت

به گزارش مجله 90 جعبه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: استان اردبیل در تابستان 97 میزبان گردشگران بسیاری از داخل و خارج از کشور بود و به همین دلیل جشنواره های متنوعی برای این فصل تدارک دیده شده بود.

گردشگری تابستانی اردبیل با جشنواره های متنوع رونق گرفت

نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل امروز دوشنبه 19 شهریور 97 با اعلام این خبر در گفت وگو با خبرنگاران شرح داد: رویدادهای فرهنگی شامل برگزاری نمایشگاه ها، جشنواره ها و برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در استان اردبیل اجرا شده است.

او افزود: رویدادهای فرهنگی با هدف نشاط آفرینی و معرفی توانمندی های گردشگری و سرمایه گذاری استان در شهرهای مختلف برگزار شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل بیان نمود: چهارمین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل باحضور 3 کشور خارجی و 8 استان از 4 تا 8 تیرماه درمحل نمایشگاه های بین المللی اردبیل با 120 غرفه برگزارشد که هدف اصلی آن معرفی ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل برای غرفه داران استانهای مختلف کشور و بازدید کنندگان بود.

فلاحی متذکر شد: سیزدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر نیز با 70 غرفه و حضور 13 استان کشور در اردبیل برگزار شد که برپایی این جشنواره در چنین سطحی بر غنا و تنوع آن افزود، رویدادمحورشدن چنین برنامه هایی بر ماندگاری آن و شناساندن ظرفیت های تنوع غذایی در استان کمک می کند.

او شرح داد: جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی در اردبیل از دیگر برنامه هایی بود که در تابستان برگزار شد، این جشنواره پیرو جشنواره سراسری استان ها با موضوع آشپزی ایرانی و با هدف معرفی جاذبه های گردشگری غذا برگزار شد که شامل بخش های مسابقات استعدادیابی آشپزی، انتخاب بهترین مراکز عرضه غذا و اهدای جوایز نفیس به برندگان برتر بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل متذکر شد: نمایشگاه قلم زنی فلز در اردبیل نیز همزمان با سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به اردبیل برگزار شد، این نمایشگاه با نمایش 210 اثر در نگارخانه خطایی اردبیل از یکم تا هفتم مرداد ماه برگزار شد که هدف اصلی آن شناساندن ظرفیت صنایع دستی استان بود.

فلاحی ادامه داد: برگزاری رویداد شتاب زمستان بیدار با موضوع دریافت ایده های برتر رونق گردشگری زمستانی اردبیل برگزار شد و پنج ایده برتر انتخاب شدند که به همراه شش ایده خلاقانه دیگر مورد حمایت مالی پارک علم و فناوری استان قرار می گیرند و خروجی این استارت آپ مورد حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل افزود: برگزاری جشنواره عسل هیر به منظور شناساندن ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری شهر هیر، برگزاری جشنواره ملی انگور لاهرود با هدف معرفی جاذبه های طبیعی دامنه سبلان و تولیدات از جمله باغات میوه منطقه به ویژه انگور شهر مشکین شهر برای مسافران و گردشگران، جشن آلاه لاما که به جشن شکرگزاری برداشت گندم در مزارع گندم شهرستان گرمی و با هدف ترویج فرهنگ شکرگزاری و بر طبق آیینی سنتی در این شهرستان برگزار می شود، از دیگر اقدامات اداره میراث فرهنگی اردبیل در تابستان 97 بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 161

به "گردشگری تابستانی اردبیل با جشنواره های متنوع رونق گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری تابستانی اردبیل با جشنواره های متنوع رونق گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید