2 کشته در جریان اعتراضات ضد دولتی تایلند

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران: مردان مسلح ناشناس امروز پنج شنبه با حمله به معترضان ضد دولتی در شهر بانکوک پایتخت تایلند حداقل 2 نفر را کشتند.

2 کشته در جریان اعتراضات ضد دولتی تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، حمله افراد مسلح ناشناس به معترضان دولتی در تایلند که منجر به کشته شدن 2 نفر شده در شرایطی است که تنش های سیاسی داخلی در این کشور بحران زده همچنان ادامه دارد و معترضان خواهان استعفای نخست وزیر موقت، اجرای اصلاحات سیاسی و برگزاری انتخابات سراسری هستند.

بر اساس این گزارش معترضان خواهان انتها یافتن نفوذ تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق تایلند در نظام سیاسی این کشور هستند. اعتراضات تایلند از نوامبر گذشته تاکنون ادامه داشته است. عدم مصالحه بین احزاب رقیب نگرانی ها در مورد دخالت نظامی ارتش را به شدت افزایش داده است.

در حمله افراد مسلح به معترضان تایلندی همچنین 21 نفر نیز زخمی شدند. مشاور امنیتی نخست وزیر تایلند تاکید نمود: وی فکر می نماید این حمله واکنشی به فشارهای انجام شده از سوی مخالفان دولت برای مجبور کردن سنا در انتخاب نخست وزیر جدید بوده است.

پس از حکم دادگاه قانون اساسی تایلند مبنی بر برکناری یینگ لاک شیناواترا نخست وزیر به علت سوء استفاده از قدرت وزیر بازرگانی به عنوان نخست وزی موقت انتخاب شده است. وی میخواهد زمینه لازم برای برگزاری انتخابات سراسری را فراهم کند.

دولت موقت تایلند میخواهد انتخابات 20 جولای را برگزار کند و به نظر می رسد در این انتخابات پیروز خواهد شد ولی معترضان خواهان برکناری کامل دولت کنونی هستند و به تاخیر افتادن انتخابات و اصلاح قانون اساسی را خواهان شده اند.

هواداران شیناواترا نیز نهادهای قضایی تایلند را متهم نموده اند که قصد دارند بدون برگزاری انتخابات به قدرت برسند و قدرت را از نخست وزیر این کشور بگیرند.

اعتراضات اخیر تایلند موجب کشته شدن حداقل 25 نفر و زخمی شدن صدها نفر دیگر شده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 280

به "2 کشته در جریان اعتراضات ضد دولتی تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 کشته در جریان اعتراضات ضد دولتی تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید