7 گیاه آپارتمانی که تقریبا کشتن آنها غیر ممکن است

به گزارش مجله 90 جعبه، با تمام فضاهای داخلی مجلل پر از گیاهی که اخیراً دیده ام، به نظر می رسد هر اتاقی می تواند از کمی سرسبزی بهره مند گردد. حتی علم هم چنین می گوید: مطالعه معروف هوای پاک ناسا نشان می دهد که بعضی از گیاهان داخلی می توانند راهی طبیعی برای حذف سمومی مانند فرمالدئید و آمونیاک از هوا ارائه دهند. تحقیقات دیگر نشان می دهد که تنها داشتن گیاهان در اطراف باعث بهبود تمرکز، کاهش اضطراب و افزایش بهره وری می گردد. با این حال مطالعه دیگری به این نتیجه رسید که افراد یک واکنش آرام بخش ناخودآگاه را به سادگی با لمس یک گیاه تجربه می نمایند.

7 گیاه آپارتمانی که تقریبا کشتن آنها غیر ممکن است

اما اگر ایده زنده نگه داشتن یک گیاه شما را مضطرب می نماید، ناامید نشوید: همچنان می توانید با انتخاب گیاهانی که متناسب با فضا و سبک زندگی شما هستند، زندگی سرسبز را در آغوش بگیرید. در ادامه به معرفی چند گیاه به وسیله انتخاب های برتر کارشناسان برای مبتدیانی که می خواهند خانه خود را با گیاهان پر نمایند، خواهیم پرداخت.

1- سانسوریا (گیاه ماری)

Sansevieria (Aka Snake Plant And Mother In Laws Tongue)

اگر در پی گیاهی هستید که بتواند غفلت های زیادی را تحمل کند - نه اینکه من از چنین رفتاری حمایت کنم - این گیاه برای شما مناسب است. Sansevieria می تواند نور بسیار کم را تحمل کند و تا زمانی که اندازهی نور طبیعی در اتاق وجود داشته باشد، به زندگی خود ادامه دهد. این گیاه دارای برگ هایی است که آب را در خود ذخیره می نماید و می تواند مدت طولانی تری بدون آبیاری زنده بماند.

سانسوریا با بیش از 60 گونه مختلف، می تواند از ظاهر کلاسیک به اصطلاح پوست ماری گرفته تا گزینه های جالب تر مانند ستاره دریایی (بونسل) یا باله نهنگ (ماسونیا) - انتخاب های عالی برای دکوراسیون خانه شما باشند.

2- هویا (گیاه واکسی)

Hoya (Aka Wax Plant)

آیا جایی در منزل دارید که بتوانید گیاه را در آنجا آویزان کنید؟ پس شاید هویا یک انتخاب مناسب باشد.

این گیاهان دارای برگ های واکسی حالت (درخشان) به اندازه زیادی نور روشن و فیلتر شده (که به معنای عدم وجود نور مستقیم خورشید است) احتیاج دارند. کارشناسان توصیه می نمایند برای برترین نتیجه، اجازه دهید خاک گیاه تقریباً بین دو آبیاری کاملاً خشک گردد. اگر در کنار گیاه یک قیم (ستون چوبی) داشته باشید، برگ هایش از آن بالا می فرایند یا می توانید اجازه دهید از کناره های گلدان عبور نمایند. به مرور زمان آنها شگفت انگیزترین گل های کوچک را بیرون می آورند!

3- فیکوس الاستیکا (گیاه لاستیکی)

Ficus Elastica (Aka Rubber Plant)

اگر در پی یک گیاه بزرگ برای پر کردن گوشه ای نه چندان روشن هستید، فیکوس الاستیکا همان گیاه خواهد بود.

این گیاه در شرایط با نور کم رشد می نماید و اگر آبیاری آن مدتی فراموش گردد، بسیار بخشنده خواهد بود. ممکن است برای از بین بردن گرد و غبار و لکه های آب از برگ های بزرگ و براق آن، احتیاج به پاک کردن گهگاهی داشته باشند، اما به طور کلی، شما احتیاجی به انجام کار زیادی ندارید. تنها هر دو سال یک بار گلدان فیکوس الاستیکا خود را با خاک تازه تعویض کنید.

4- دراسینا مارجیناتا

Dracaena Marginata

یکی دیگر از موارد مورد علاقه کارشناسان dracaena marginata است که گاهی اوقات درخت اژدها نیز نامیده می گردد.

دراسینا یک گیاه مجذوب کننده و مقاوم به خشکی است که برای مبتدیان عالی است. نور میانه را ترجیح می دهد، اما در نور کم تا سایه جزئی نیز عملکرد خوبی دارد. این گیاه می تواند نسبتاً بلند گردد، اغلب بیش از شش فوت (180 سانتی متر) حتی در داخل خانه، که می تواند یک مکمل خیره نماینده برای فضاهایی با سقف های بلند باشد.

5- مانسترا دلیسیوزا (گیاه پنیر سوییسی)

Monstera Deliciosa (Aka Swiss Cheese Plant)

به علت شکاف ها و بریدگی های متمایز روی برگ های تیره و براقش، گیاه مونسترا دلیسیوزا، مورد توجه دوستداران گیاهان قرار گرفته است. به نور غیر مستقیم روشن تا میانه و آب میانه احتیاج دارد، اما می تواند کمی خشکی را تحمل کند.

اگر فراموش کردید مانسترای خود را آبیاری کنید، کینه ای را در خود نگه نمی دارد. یک مانسترای شاد می تواند منجر به یک گیاه حجیم گردد که ممکن است احتیاج به هرس داشته باشد، اما این گیاه بعلاوه به راحتی به وسیله قلمه ها تکثیر می گردد - به این معنی که ممکن است پس از مدتی خود را با بچه های مانسترا ببینید.

6- زامیفولیا (گیاه زی زی)

Zamioculcas Zamiifolia (Aka ZZ Plant)

همه کارشناسانی که با آنها صحبت کردم موافق بودند که گیاه ZZ یک انتخاب عالی برای مراقبان فراموشکار است که در دوره های خشکسالی و شرایط نور کمتر مقاومت می نماید. کارشناسان این گیاه را به عنوان یک زیبایی تندیسی توصیف می نمایند و خاطرنشان می نمایند: با گذشت زمان، برگ ها می توانند به شکلی برازنده قوس دار شوند، و اگر در نور خوب نگهداری شوند و به خوبی از آن مراقبت شوند، گیاه می تواند بسیار بزرگ گردد.

7- پتوس و فیلودندرون ها

Pothos And Philodendrons

آخرین انتخاب ما، پوتوس ها و فیلودندرون ها هستند که نگهداری آنها در یک سطح است. این گیاهان با ظاهری مشابه، اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند، به علت این واقعیت که هر دو درخت گیاهان فراینده هستند که می توانند از ستون ها بالا بفرایند یا از کنار گلدان به پایین بریزند. هر دو با نور روشن و فیلتر شده و آبیاری تقریباً یک بار در هفته برترین عملکرد را دارند و هر دو اشکال و الگوهای برگ متنوعی را ارائه می دهند که می توانند در هر فضایی استایل خاص و زیبای خود را داشته باشند.

منبع: فوت و فن / food52.com
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2033

به "7 گیاه آپارتمانی که تقریبا کشتن آنها غیر ممکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 گیاه آپارتمانی که تقریبا کشتن آنها غیر ممکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید