72 درصد تسهیلات واحدهای آسیب دیده از کرونا در ایلام پرداخت شد

به گزارش مجله 90 جعبه، مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تا به امروز 72 درصد از کل تسهیلات معرفی شده به بانک ها در استان پرداخت و بیشترین درصد مربوط به بخش حمل و نقل عمومی درون و برون شهری است.

72 درصد تسهیلات واحدهای آسیب دیده از کرونا در ایلام پرداخت شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعیایلام، احمد خان محمدیان در نشست مجازی با اصحاب رسانه ایلام اظهارداشت: تا به امروز 14 هزار و 721 واحد کسب و کار آسیب دیده از کرونا دراستان شناسایی و به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه مجموع تسهیلات درخواستی 142 میلیارد و 700 میلیون تومان است، تاکید نمود: با پیگیری های صورت گرفته تا به امروز12 هزار و 24 واحد کسب و کار تسهیلات خود را با اعتبار 102 میلیارد و 900 میلیون تومان به وسیله بانک های عامل استان دریافت نموده اند.

خان محمدیان ضمن تقدیر از مدیر ارشد استان، معاون اقتصادیاستاندار و مدیران دستگاه های اجرایی در اجرای برنامه های اشتغال این اداره،اضافه نمود: تا به امروز چهار هزار و 659طرح اشتغال روستایی نیز با اعتبار 306میلیارد و 600 میلیون تومان وایجاد هفت هزار و 115 شغل در استان ایلامپرداخت شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاهاجتماعی ایلام یادآور شد: استان ایلام پیروز به جذب 2 هزار و 387کارورز شده است و کارفرمایانی که فارغ التحصیلان دانشگاهی را جذب نمایند، 2 سال از حق بیمه سهم خود برای بکارگیریهر تعداد نیروی جدید فارغ التحصیلان دانشگاهی معاف می شوند.

خان محمدیان افزود: با تسهیل شرایط طرح مشوق بیمه ای،کارفرمایان می توانند هر میزان نیروی کار جدید مورد احتیاج خود را بدون محدودیت درتعداد از بین فارغ التحصیلان لیسانس به بالا جذب نمایند.

وی با بیان اینکه بیمه سهم کارفرما توسط وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی به حساب کارفرما واریز می گردد، اضافه نمود: شرایط بهره مندی از این طرحبرای کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا به صورت ویژه تسهیل شده است.

خان محمدیان یادآور شد: کارفرما برای برخورداری از چنینمعافیتی باید دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور، داشتن کد کارگاهی تامیناجتماعی بوده و در سامانه مشوق بیمه ای Moshavegh.mcls.gov.ir ثبت نام نموده باشد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاهاجتماعی ایلام گفت: نیروی کار جدید نیز باید دارای حداقل مدرک تحصیلی لیسانس، سنکمتر از 38 سال، حداکثر سابقه بیمه 36 ماه و ثبت نام در سامانه Moshavegh.mcls.gov.ir باشند.

خان محمدیان گفت: کارفرمایانی که کارگاهی جدید تاسیس مینمایند، به محض دریافت کد کارگاهی می توانند از خدمات یارانه دستمزد که 30 درصد حقوق اداره کار است و به حسابکارفرما واریز می گردد، بهره مند شوند.

وی یادآور شد: بر اساس این طرح 30 درصد از دستمزد جویندگان کار شامل افراد با تحصیلات دیپلم ودانش آموختگان دانشگاهی در قالب یارانه دستمزد به کارگاه هایی که آنها را جذبنمایند، پرداخت می گردد.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعیدر خصوص یارانه دستمزد نیز گفت: در طرح یارانه دستمزد، ایلام استان پایلوت کشوربوده و از اوایل مردادماه سال 98تا به امروز 405 قرارداد جهت بهرهمندی از یارانه دستمزد در استان منعقد شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، ابلاغ دستورالعملجدید یارانه دستمزد می تواند باعث افزایش تعداد قراردادها و ترغیب کارفرماها جهتاستفاده از طرح یارانه دستمزد باشد.

خان محمدیان توضیح داد: همچنین یارانه دستمزد برای کارفرمایانیاست که نیروی جدیدی را جذب می نمایند و باید از نظر سنی بین 20 تا 37سال باشد.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافهکرد: مدت زمان یارانه دستمزد یک سال است و در طرح جدید مردان با کارت خاتمه خدمتسربازی تا 39 سال و زنان سرپرستخانوار تا 45 سال مشمول طرحیارانه دستمزد خواهند بود.

خان محمدیان گفت: نسبت تعهد قراردادهای منعقدشده به ثبت نامشدگان واجد شرایط در استان، 83درصد و نسبت تعداد قراردادهای منعقدشده به تعهد در استان، 72.3 درصد است، همچنین تعداد قراردادهای منعقد شده به ثبت نامشدگان واجد شرایط در استان، 86.8درصد است.

وی با بیان اینکه یارانه دستمزد در اصل یک مشوق است، برای جذب نیرو و افزایش تمایل کارفرمایانبه جذب نیروی جدید گفت: اینکه این طرح چه میزان توانسته در استان موجب ایجادتحرک گردد موضوعی قابل پژوهش است، اما به لحاظ کمی و عددی تا به امروز 400 نفر در استان از این طریق استخدام شدهاند.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بخشدیگری از سخنانش به سامانه ملی اشتغال اشاره نمود و گفت: به تازگی سامانه ای ازطریق معاونت توسعه کارآفرینی وزارت طراحی شده با عنوان سامانه ملی اشتغال و کسب وکار که در حال بروزرسانی و تکمیل اطلاعات و وصل شدن به پایگاه های مختلف داده ایدر کشور است.

خان محمدیان اضافه نمود: تا به امروز در این سامانه اطلاعات بیشتر از 400 هزار نفر از مجموع جمعیت استان واردشده کهبدیهی است اولین اطلاعات شغلی مربوط به بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی باشد که در اینسامانه بارگذاری شده و اطلاعات بیشتر از 90هزار نفر به عنوان بیمه شده رسمی بارگذاری شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1295

به "72 درصد تسهیلات واحدهای آسیب دیده از کرونا در ایلام پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "72 درصد تسهیلات واحدهای آسیب دیده از کرونا در ایلام پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید